CThomassen Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Skyter ut noen spørsmål som sikkert har blitt besvart før. - Hva er Dataroaming? Og er det dyrt? Har skrudd det av, men forsatt så kommer det en "D" over signalstyrken iblandt. - Er Automatisk oppdatering av Vær dyrt? Fant ut at den sto på og oppdaterte seg hver andre time. - Hvordan legger jeg til Favoritter? Når jeg skal legge til så finner den ingen. - Hvordan legger jeg på bilde på personer i kontaktlisten? Takker for all hjelp! dataroaming er, når du er i andre land f.eks, kan telefonen koble seg til andre operatørers nett, dette koster mye mer penger enn vanlig. automatisk synkronisering kan sikkert bli dyrt hvis du ikke bruker wifi. hva slags favoritter snakker du om? for å få bilde på kontakter, la mobilen skaffe det fra facebook, eller gå til kontakter/people, velg en kontakt, velg edit/endre, og oppe til venstre er det et kamera du trykker på. Takker og bukker! Mener den favoritter som er til "høyre" på home. Når du drar fingern fra høyre mot venstre så kommer du til den. Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Må bare si at denne mobilen er fantastisk! Har hatt den i halvannen uke nå, og er mektig imponert. Hadde høye forventninger, men likvel blitt positivt overrasket. Mange nyttige (og unyttige men kule) apps og innstillinger å velge mellom. Batteriet holder foreløpig godt og vel et døgn med min bruk, og om det blir bedre med tiden som noen sier, satser jeg på to døgns bruk etter hvert. Skal til Paris i helgen og får da testet om jeg har lyktes med en offline kart+GPS-løsning... faren med denne telefonen er bruk av datatrafikk utenlands, da forsvinner kr fort gitt. Kan trygt anbefale HTC Desire i hvert fall! Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Funket ikke. Går inn på innstillinger via quick settings, da avslutter innstillinger seg selv, uventet. Hmmm høres ut som det er en ny oppdatering etter den jeg hadde. jeg avinstallerte når den APN kom istedet for mobilt nettverk. jeg var ikke på innstillingene...jeg bare slo på APN via quicksettings...det ikonet på høyre side...og så avinstallerte jeg quickesettings...og da kom jeg på innstillingene.. Vel, i første post, så sto det "etter jeg hadde oppdatert", så er nok en nyere versjon ja. Men funker ikke for det om. Kontakte HTC? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 "Jeg imstallerte en apps som disablet noe, og stikk i strid med instruksjonene i den appen (quick settings hadde en advarsel mot dette sist jeg brukte det) avinstallerte jeg den mens det var disablet, og nå kræsjer ting..." De vil uansett bare be deg resette den, så du kan like gjerne gjøre det med en gang. Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 "Jeg imstallerte en apps som disablet noe, og stikk i strid med instruksjonene i den appen (quick settings hadde en advarsel mot dette sist jeg brukte det) avinstallerte jeg den mens det var disablet, og nå kræsjer ting..." De vil uansett bare be deg resette den, så du kan like gjerne gjøre det med en gang. Huff, igjen. Blir 3dje gang dette. gaaaah Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 og så på vekkeklokka så ringer den ikke før kl 6.00. jeg har den originale til Desire. stiller du den inn på noe under kl 6 så blir bakgrunnet svart for den alarm. alarmer over kl 6 er vanlig farge. prøvde med andre vekkeklokke app og de virket bare viss du ikke brukte task kill på programmet med alarmer på. bruker du task kill så varsler den ikke alarm. i app'en står det at den kan hindre app fra å sove!! hvordan fikse dette? Hvis du bruker http://www.appbrain.com/app/com.rechild.advancedtaskkiller så kan du krysse av hvilke programmer du vil den ikke skal avslutte når du dreper prosesser, og den husker disse instillingene til du tilfelle krysser av for å drepe prosessen igjen. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Fant ut en liten ting idag; Hvordan man bruker mp3 som ringetone. Når du spiller av sangen i playeren, trykk på meny knappen, der er det en egen knapp som heter "bruk som ringetone". Der kan du klippe ringetonen i begge ender, så du kan få den delen av låta du vil ha, og justere lengden på ringetonen. I tilfelle noen ikke visste det hehe. Noen som vet hvordan man får bruke mp3 som varslingstone når man får mms/sms ? Du kan enten bruke Tone Picker, eller lage foldere i roten på minnekortet, /alarms for egne alarmlyder, /notifications for sms/mms og /ringtones for ringelyder. Da kommer de med i listen sammen med de lydene som følger med telefonen... Lenke til kommentar
Swome Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Skyter ut noen spørsmål som sikkert har blitt besvart før. - Hva er Dataroaming? Og er det dyrt? Har skrudd det av, men forsatt så kommer det en "D" over signalstyrken iblandt. - Er Automatisk oppdatering av Vær dyrt? Fant ut at den sto på og oppdaterte seg hver andre time. - Hvordan legger jeg til Favoritter? Når jeg skal legge til så finner den ingen. - Hvordan legger jeg på bilde på personer i kontaktlisten? Takker for all hjelp! dataroaming er, når du er i andre land f.eks, kan telefonen koble seg til andre operatørers nett, dette koster mye mer penger enn vanlig. automatisk synkronisering kan sikkert bli dyrt hvis du ikke bruker wifi. hva slags favoritter snakker du om? for å få bilde på kontakter, la mobilen skaffe det fra facebook, eller gå til kontakter/people, velg en kontakt, velg edit/endre, og oppe til venstre er det et kamera du trykker på. Takker og bukker! Mener den favoritter som er til "høyre" på home. Når du drar fingern fra høyre mot venstre så kommer du til den. Kommer jo helt an på hva du har på skjermen til høyre. Du vet at du kan velge hva som skal være der sant? Men regner med det er favoritter fra kontaktlisten du tenker på. Hvem som skal være der endrer du i "Kontakter - Grupper". Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 batteriet blir jo flatt som faen uten task killer slutt å bruke taskiller? min telefon slår seg av på rundt 7 sekunder. batteriet blir jo flatt som faen uten task killer. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 og så på vekkeklokka så ringer den ikke før kl 6.00. jeg har den originale til Desire. stiller du den inn på noe under kl 6 så blir bakgrunnet svart for den alarm. alarmer over kl 6 er vanlig farge. prøvde med andre vekkeklokke app og de virket bare viss du ikke brukte task kill på programmet med alarmer på. bruker du task kill så varsler den ikke alarm. i app'en står det at den kan hindre app fra å sove!! hvordan fikse dette? Hvis du bruker http://www.appbrain.com/app/com.rechild.advancedtaskkiller så kan du krysse av hvilke programmer du vil den ikke skal avslutte når du dreper prosesser, og den husker disse instillingene til du tilfelle krysser av for å drepe prosessen igjen. det er denne jeg bruker. skal prøve å la vekkeklokkene stå på i natt. krysser du den av i lista så vil ikke den blir killet uten at du trykker på den. den husker hva som ikke skal drepes da. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 batteriet blir jo flatt som faen uten task killer. Tøv. Jeg bruker ikke taskkiller, og batteriet varer ut dagen. Når dagen er over har jeg omtrent 40% batteri med moderat/tung bruk. Du har nok noen programmer som ligger og lurker i bakgrunnen og trekker strøm. Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hva er egentlig vitsen med å bruke programmer som feks APNdroid? Desiren har jo egne innstillinger og widget for å slå av/på det mobile nettverket. Lenke til kommentar
Satyra Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Hva er egentlig vitsen med å bruke programmer som feks APNdroid? Desiren har jo egne innstillinger og widget for å slå av/på det mobile nettverket. Jeg har tydeligvis ikke klart å finne de innstillingene på Desire, er jo derfor jeg spør. Har ikke APNdroid nå - og ser jo at datatrafikken oppdaterer seg jevnlig (3G watchdog). Må være et prg eller noe som jeg tydeligvis ikke har knekt. Derfor jeg trenger råd. Samboeren bruker APNdroid og der står datatrafikken stilt, vi har samme oppsett. **EDIT: Mulig jeg misforstod ser jeg, men det mobile nettverket må jo stå på for at jeg skal kunne sende og motta mms. (Chess) . Ergo jeg må ha noe som styrer datatrafikken jeg ikke klarer å stoppe. Endret 10. juni 2010 av Satyra Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg får min HTC Desire i morgen Eneste smarttelefonen jeg har brukt er HTC touch i et par uker med gamle Windows Mobile, og prøvd iPhone såvidt. Noen tips til ting jeg bør prøve når jeg får fatt i telefonen? Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hva er egentlig vitsen med å bruke programmer som feks APNdroid? Desiren har jo egne innstillinger og widget for å slå av/på det mobile nettverket. Jeg har tydeligvis ikke klart å finne de innstillingene på Desire, er jo derfor jeg spør. Har ikke APNdroid nå - og ser jo at datatrafikken oppdaterer seg jevnlig (3G watchdog). Må være et prg eller noe som jeg tydeligvis ikke har knekt. Derfor jeg trenger råd. Samboeren bruker APNdroid og der står datatrafikken stilt, vi har samme oppsett. **EDIT: Mulig jeg misforstod ser jeg, men det mobile nettverket må jo stå på for at jeg skal kunne sende og motta mms. (Chess) . Ergo jeg må ha noe som styrer datatrafikken jeg ikke klarer å stoppe. Du kan holde inne knappen øverst på telefonen (den du bruker for å skru av telefonen) til du får opp en meny, der kan du trykke på "mobilt nettverk" helt nederst, der kan du skru av/på datatrafikk. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Jeg har tydeligvis ikke klart å finne de innstillingene på Desire, er jo derfor jeg spør. Har ikke APNdroid nå - og ser jo at datatrafikken oppdaterer seg jevnlig (3G watchdog). Må være et prg eller noe som jeg tydeligvis ikke har knekt. Derfor jeg trenger råd. Samboeren bruker APNdroid og der står datatrafikken stilt, vi har samme oppsett. **EDIT: Mulig jeg misforstod ser jeg, men det mobile nettverket må jo stå på for at jeg skal kunne sende og motta mms. (Chess) . Ergo jeg må ha noe som styrer datatrafikken jeg ikke klarer å stoppe. Du trenger ikke å ha på datatrafikken for å sende/motta mms. Har selv stort sett datatrafikk av, da jeg er mest på wifi. Bare prøv selv Uansett, så har du en widget som heter "innstillinger". Velg så "Mobil" og plasser widgeten der du ønsker. Nå kan du skru av og på mobilt nettverk med en touch! Endret 11. juni 2010 av learntofly Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 **EDIT: Mulig jeg misforstod ser jeg, men det mobile nettverket må jo stå på for at jeg skal kunne sende og motta mms. (Chess) . Ergo jeg må ha noe som styrer datatrafikken jeg ikke klarer å stoppe. Du kan fortsatt sende og motta mms, selv om du har slått av det mobilenettverket på mobilen. For å slå av det mobilenettverket kan du gjøre en av følgende metoder: * Hold inne power-knappen noen sekunder. Nederst på menyen som kommer opp kan du slå av og på det mobile nettverket. * Trykk meny -> innstillinger -> trådløst og nettverk -> Mobilt nettverk (huk av eller på) * Legg til widget på en av startsidene. Hold inne fingeren på den plassen du vil ha widgeten. Ny meny popper opp. Trykk widget -> Innstillinger -> Mobil. Da får du en widget som du enkelt kan bruke til å slå det mobile nettverket av og på. Samtidig må du passe på at "aktiver alltid-aktive mobildata" ikke er huket av. Denne skal være avslått. meny -> innstillinger -> mobile nettverk -> aktiver alltid-aktive mobildata (huk av). Mobilen vil heretter ikke bruke det mobile nettverket ved oppdateringer osv når det er slått av. Du vil fortsatt kunne motta og sende mms uansett. Lenke til kommentar
Satyra Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Har fått beskjed fra personen jeg har pratet med ifra Chess om at den må stå på for at jeg skal kunne motta og sende mms? :s Vet hvordan jeg slår av og på det mobile nettverket, det jeg mener er hvordan jeg får av de programmene som kobler seg opp til det mobile nettverket Aktiv-data greiene er av. Auto synker er av. Bakgrunnsdata er av. Så noe rart er det Endret 11. juni 2010 av Satyra Lenke til kommentar
Satyra Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 **EDIT: Mulig jeg misforstod ser jeg, men det mobile nettverket må jo stå på for at jeg skal kunne sende og motta mms. (Chess) . Ergo jeg må ha noe som styrer datatrafikken jeg ikke klarer å stoppe. Du kan fortsatt sende og motta mms, selv om du har slått av det mobilenettverket på mobilen. For å slå av det mobilenettverket kan du gjøre en av følgende metoder: * Hold inne power-knappen noen sekunder. Nederst på menyen som kommer opp kan du slå av og på det mobile nettverket. * Trykk meny -> innstillinger -> trådløst og nettverk -> Mobilt nettverk (huk av eller på) * Legg til widget på en av startsidene. Hold inne fingeren på den plassen du vil ha widgeten. Ny meny popper opp. Trykk widget -> Innstillinger -> Mobil. Da får du en widget som du enkelt kan bruke til å slå det mobile nettverket av og på. Samtidig må du passe på at "aktiver alltid-aktive mobildata" ikke er huket av. Denne skal være avslått. meny -> innstillinger -> mobile nettverk -> aktiver alltid-aktive mobildata (huk av). Mobilen vil heretter ikke bruke det mobile nettverket ved oppdateringer osv når det er slått av. Du vil fortsatt kunne motta og sende mms uansett. Først og fremst, takk for god hjelp. Jeg har som sagt fått beskjed om at jeg må ha på det mobile nettverket for at jeg skal kunne sende og motta mms optimalt :s (CHESS). Om dette ikke er sant, lurer jeg på hvordam dem sier det. Vet hvor jeg finner "mobilt nettverk" og har den widgeten flere prater på Aktiv data er av.. Må være noen prg som tvinger seg igjennom ;\ Lenke til kommentar
Satyra Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 "Hei. Mobilt nettverk må være påslått for at det skal være mulig å sende/motta MMS. MMS er nemlig avhengig av denne funksjonen og Android deaktiverer alle APN-er når du slår av mobilt nettverk fra innstillingene der." Svar fra chess. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg