kewell79 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) ********* Endret 5. juni 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
AtotheK Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Uff nå er jeg lei av at telefonen er så buggy på det med trådløst nett. Når jeg skal slå det på er det ofte at det ikke skjer noen verdens ting. Da må jeg slå på og av flymodus for å "resette" senderne i telefonen, da funker det igjen. Nå nettop skulle jeg koble til wifi her hjemme men da jeg slo på "trådløst nett" skjedde det som vanlig ingenting, og etterhvert står det "frakoblet". Hva er det som er problemet? Ellers har jeg ved flere anledninger i dag opplevd at en helt annen ringentone enn den jeg har satt begynner å kime når noen ringer til meg. Tilslutt var det ikke ringetone i det hele tatt...Begynner å bli litt vel mye bugs nå syns jeg, oppdatering på vei snart? Jeg skulle jo laste ned det der "system update" som noen lenger opp på siden her snakket om, men så var det det å komme seg på nett.... Er det mange andre trådløse nett i nærheten? Du kan jo eventuelt prøve Wifi Analyzer appen og se om den foreslår en mindre "crowded" kanal å kjøre WLANet ditt på. Jeg bor selv i Oslo sentrum med høy tetthet av andre WLAN og switching mellom UMTS/HSDPA og WLAN går helt automatisk bare jeg kommer inn døra hjemme, det har aldri vært noe kluss med det. Bruker en D-Link DIR-655 med WPA2. Jeg tror faktisk routeren var problemet, jeg restartet den og da koblet telefonen seg på. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Kan hende routeren valgte en annen kanal når han restartet... Har heldigvis automatisk kanalvalg på routeren så hvis det blir mange nett i nærheten på samme kanal så skifter den til en mindre befolket kanal. Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Fant ut at lys styrken min stod på full, og gps stod på. Mulig det skjedde etter upgraden, ikke vet jeg, men regner med at batteri tiden blir bedre nå Noen rykter her: http://www.addictivetips.com/mobile/htc-desire-android-2-2-froyo-update-on-23rd-june/ Hadde ikke vært vondt om det stemte. Android 2.2 for Desire 23.juni Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Er det noen som vet hvordan man lager nytt fotoalbum på HTC desire? Jeg strever lissom med å få lagd ett album for mine kontakter der det er bilde av de, sånn at jeg kan angi i telefonlista mi bilde til dem o.s.v, men SEFF så legger de seg i kameraalbumet! Noen som vet? Lag f.eks en mappe i root på sdkortet og gi den navn, f.eks "Kontaktbilder". Legg bildene i denne mappen. Bildene vil så vises i fotoalbumet som "Kontaktbilder". For å unngå mange mapper i root, kan du også opprettte en mappe i root. Kalle den for "Bilder" og så opprette forskjellige mapper inni den mappa. Disse vil vises i fotoalbum under de forskjellige mappenavnene. That worked wonderfully! Tusen takk, jeg elsker deg <3 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Har et spørsmål ang. kontakter. Har ikke funnet noen muligheter til å legge inn flere enn 1 mobilnummer. pr kontakt. Virker som det er begrensninger her? Man kan legge inn inntil 2 hjemmenummer, 2 arbeidnummer men bare 1 mobilnummer? Det er også berenset til 3 email pr. kontakt. Det går ikke å endre fanen "hjemme" til "mobil" feks. Litt merkelig syns jeg. Er det noe jeg har oversett eller? Snakket med en kompis som har Nexus One og der er det ingen begrensninger. Da gjør du noe feil, kan legge til så mange mobilnr jeg ønsker. Hvordan type kontakter bruker du, mulig dette har noe å si? Bruker selv google og ikke sim eller phone. Takk, du har rett. Det er sim og phone som lager begrensningene. Med google så går det fint. Har et evig rot i telefonlista med gamle simkontakter, Gmail-kontakter og Facebookvenner. Er det mulig å ordne opp i dette ved å bruke gmail som utfangspunkt...? Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Har et evig rot i telefonlista med gamle simkontakter, Gmail-kontakter og Facebookvenner. Er det mulig å ordne opp i dette ved å bruke gmail som utfangspunkt...? Nå fungerer desire med flere forskjellige telefonlister. men snakker du om "kontakter" kan du selv i innstillingene velge hvilke du vil vise. Kontakter - Menu - Vis - og huk av for de gruppene du vil se, og så pleier jeg alltid å velge velg bare de med telefonnr. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) ... Endret 6. juni 2010 av Lekr Lenke til kommentar
Jnordg Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg opplever at epost leseren oppfører seg merkelig. Ca hver tredje epost jeg får er blank, selv om jeg i innstillingene har valgt full visning osv på alle eposter. Jeg får f.eks. av og til epost fra Microsoft, kvitteringer på kjøp på Xbox Live osv, disse er ofte blanke, men ikke bestandig. Hva kan dette skyldes? Andre som har erfart dette? Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg fikk tak i skjermbeskyttelse hos singh electronics i Lillestrøm. Han var snill og la den på for meg også. 99,- stk. Og denne var det veldig bra kvalitet på. Merker ikke at den er på engang. En ting jeg lurer på. Jeg lastet ned chomp sms, men når jeg får sms får jeg opp varsel på begge sms programmene. Skrur jeg av varsling i original programmet så vibrerer ikke tlf med chompsms. Fryktelig irriterende. Andre tips om sms program som funker ok? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Har de fått fikset lydnivået med siste oppdatering, eller er det forotsatt alt for høyt på de lavere nivåne med dkikkelige plugger? Skulle gjerne hatt muligheten til å velge et lydnivå mellom 0 (eller 3, om du teller med bakgrunnsskurringen) og 40-70db (avhengig av hva du spiller av.) Endret 7. juni 2010 av NgZ Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg fikk tak i skjermbeskyttelse hos singh electronics i Lillestrøm. Han var snill og la den på for meg også. 99,- stk. Og denne var det veldig bra kvalitet på. Merker ikke at den er på engang. En ting jeg lurer på. Jeg lastet ned chomp sms, men når jeg får sms får jeg opp varsel på begge sms programmene. Skrur jeg av varsling i original programmet så vibrerer ikke tlf med chompsms. Fryktelig irriterende. Andre tips om sms program som funker ok? Handcent fungerer veldig bra for min del. Vibrerer som det skal. Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Handcent fungerer veldig bra for min del. Vibrerer som det skal. Ok, takk for tips. Noen andre som har oppdatert til programvarenummer 1.21.405.2 ? Jeg gjorde det igår, og eneste jeg har lagt merke til er at skjermen ikke blir mørk / avslått, og tastelåsen går ikke på når man lader. Ellers ikke lagt merke til noe annet foreløpig. Må si jeg er SUPERFORNØYD med tlf så langt. Har hatt den i etpar uker nå. Så sinnsykt digg å bare plugge den til pcen, og den kommer opp som ekstern disk. Har hatt iPhone helt siden 2G kom, og hatt 3G siste året, denne tlf knuser iPhone på det meste! Endelig en tlf som jeg kan gjøre hva jeg vil med, uten å jailbrake hehe EDIT: Ser at youtube spiller har fått mulighet til HQ visning. Endret 7. juni 2010 av MrHappy Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Noen som vet om man kan overføre video direkte til facebook? Prøver å velge dele, men kan kun dele bilder. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Noen som har lagt merke til en fiffig sak jeg fant ut idag? Det at hvis du ringer noen og ikke har telefonen i øret så vibrerer telefonen bittelite når telefonen blir svart fra andre enden. faktisk ganske ålreit for da kan man bare ringe og ha telefonen i hånda istedet for å holde den inntil øret. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Nei, men takk for tipset. Fiffig detalj Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Har ikke giddi og lest gjennom hele tråden. Derfor skyter jeg ut noen spørsmål som sikkert har blitt besvart før. - Hva er Dataroaming? Og er det dyrt? Har skrudd det av, men forsatt så kommer det en "D" over signalstyrken iblandt. - Er Automatisk oppdatering av Vær dyrt? Fant ut at den sto på og oppdaterte seg hver andre time. - Hvordan legger jeg til Favoritter? Når jeg skal legge til så finner den ingen. - Hvordan legger jeg på bilde på personer i kontaktlisten? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Har et irriterende problem, ikke direkte relatert til telefonen, men kanskje noen kan hjelpe meg her? Bruker SwiFTP på telefonen, men ett eller annet har skjedd på PC'en for når jeg prøver å koble til telefonen i windows explorer åpner pc'en en browser i stedet for å la meg logge på i explorer... What did I do? Endret 8. juni 2010 av MrMastodon Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg bruker Total Commander, har ikke hatt noen problemer mot Swiftp. Har ikke brukt filezilla før, men kansje du har fått inn en ";" istedet for ":" mellom ip og port ? Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Fikk fixet problemet med filezilla, men explorer nekter fremdeles å samarbeide. Har W7-64 viss det har noe å si.. Det funket fint å bruke explorer som ftpklient en stund, men så kom det en feilmelding som sender meg videre til browser-ftp. Og det er litt enklere å ha telefonen som en nettverksstasjon enn det er å måtte åpne et ftp-program hver gang man skal inn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg