AtotheK Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Noen andre som får opp "kan ikke lagre filen på sd-kortet på grunn av utilstrekkelig filtillatelser" ? Jeg har prøvd å ta minnekortet ut og inn igjen, da kan jeg lagre bilder en stund, men etterhvert kommer denne meldingen opp igjen når jeg skal ta bilder. Utrolig irriterende. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 All data over mobilnettet tror jeg, men ikke noe wifi da. NetCounter viser all data. Både mobilnett og wifi. Prøvde 3G Watchdog, men det var noen her som sa at den teller feil? Har du prøvd begge? Kan man stille Netcounter til å bare registrere 3G? Lenke til kommentar
osmano Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Kan man stille Netcounter til å bare registrere 3G? Skjønner ikke helt....Netcounter registrerer wifi og mobildata hver for seg. Så den registrerer jo bare mobil datatrafikk men den registrerer wifi i tilegg. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Kan man stille Netcounter til å bare registrere 3G? Skjønner ikke helt....Netcounter registrerer wifi og mobildata hver for seg. Så den registrerer jo bare mobil datatrafikk men den registrerer wifi i tilegg. Ja, det har jeg fått med meg etter å installert programmet. Lenke til kommentar
andre_s Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Noen som har erfaring med at telefonen plutselig skrur seg av? Kan ta den opp fra lomma og den er avskrudd:( Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Har ikke problemer med at telefonen skrur seg av, men har problemer med at varslinger ikke vises når jeg berører skjermen (når jeg tar den opp av mobilveska), samt at jeg i enkelte tilfeller har opplevd å legge på for innkommende samtale ved å berøre skjermen. Desire er en kanon telefon, men dette godtar jeg ikke. Går tilbake til Hero, som ikke har hatt antydninger til ovennevnte problemer. Det kommer oppdateringer til Desire, men når det blir, vet ingen. Både Hero og Desire har solgt veldig bra, og bidratt til kjempesuksess for HTC. Så driver HTC og ikke vet eller vil opplyse om når oppdateringer av telefonprogramvaren kommer. Det er elendig, ikke minst overfor eierne av Hero. Siste oppdatering der i gården kom for et halvt år siden. Det er for dårlig!! Nå kommer Sony Ericsson med Xperia X10 Mini og Mini Pro, som virker å være vel så geniale som Hero og Desire. Ok, de har liten skjerm, men har scoret høyt i tester. Har ikke opplevd at jeg har funnet så mange tester på norsk, så raskt for en så splitter ny modell som Xperia X10 Mini. Det tyder på at det er en særdeles interessant telefon. Nå er Desire og Xperia X10 Mini to helt forskjellige mobiler, men jeg kunne kanskje tenke meg Sony Ericsson igjen, etter å ha avskrevet dem en stund nå. Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Har opplevd at den plutselig bytter ringetone uten at jeg har gjort noe, det er litt merkelig men det har bare skjedd to ganger siden jeg fikk tlfn. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Om tlf ringer og en trykker på knappen på toppen så avviser en samtalen. Samme om en "drar" skjermen oppover når det ringer. Jeg har aldri hatt noe problem med å avvise samtaler eller at varslinger forsvinner. Og om en varsel skulle bli borte fra "lockscreen" så er de jo fortsatt i "notification" øverst. Uansett veldig spesielt å slutte å bruke en telefon fordi en ikke er forsiktig nok når en tar frem tlf. Er vel bare å holde den annerledes og ikke trykke over alt på skjermen når du hører den ringer og skal ta den frem. Hero er nå uansett en MYE dårligere tlf enn desire. X10 Mini er artig, men er litt for liten skjerm etter min smak. Pro gleder jeg meg til å teste da denne har fult qwerty, så kan bli spennende. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Har ikke problemer med at telefonen skrur seg av, men har problemer med at varslinger ikke vises når jeg berører skjermen (når jeg tar den opp av mobilveska), samt at jeg i enkelte tilfeller har opplevd å legge på for innkommende samtale ved å berøre skjermen. Desire er en kanon telefon, men dette godtar jeg ikke. Går tilbake til Hero, som ikke har hatt antydninger til ovennevnte problemer. Det kommer oppdateringer til Desire, men når det blir, vet ingen. Både Hero og Desire har solgt veldig bra, og bidratt til kjempesuksess for HTC. Så driver HTC og ikke vet eller vil opplyse om når oppdateringer av telefonprogramvaren kommer. Det er elendig, ikke minst overfor eierne av Hero. Siste oppdatering der i gården kom for et halvt år siden. Det er for dårlig!! Nå kommer Sony Ericsson med Xperia X10 Mini og Mini Pro, som virker å være vel så geniale som Hero og Desire. Ok, de har liten skjerm, men har scoret høyt i tester. Har ikke opplevd at jeg har funnet så mange tester på norsk, så raskt for en så splitter ny modell som Xperia X10 Mini. Det tyder på at det er en særdeles interessant telefon. Nå er Desire og Xperia X10 Mini to helt forskjellige mobiler, men jeg kunne kanskje tenke meg Sony Ericsson igjen, etter å ha avskrevet dem en stund nå. Ganske spesielt å kritisere HTC for manglende oppdateringer til telefonen i samme innlegg som man er positiv til Sony Ericsson... X10, X10 mini og X10 mini pro er alle lanserert lenge etter at Android 2.1 ble sluppet, men kommer allikevel til å måtte kjøre på Android 1.6 til langt utpå høsten, kanskje vi tilogmed ser Android 2.2 på Desire før vi ser Android 2.1 på X10-familien Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Det ER faktisk et problem at lockscreen avviser samtaler bare fordi man tar den opp av lommen (den regerer på lårhuden gjennom lommestoffet). Men da kan man jo bytte lockscreen, heller enn p bruke en langt dårligere telefon. Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Det ER faktisk et problem at lockscreen avviser samtaler bare fordi man tar den opp av lommen (den regerer på lårhuden gjennom lommestoffet). Men da kan man jo bytte lockscreen, heller enn p bruke en langt dårligere telefon. Det er jo bare å ha skjermen vendt utover når man har den i lommen og ikke inn mot låret. Da vil den naturlig nok ikke reagere på lårhuden. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Nei, det er det ikke. Det er naturlig å ha telefonen med skjermen inn, slik at bøyen på enden ikke dyttes mot lommen, men leggr seg pemt inntil låret. I tilleg er de normalt å *alltid* ha skjermen på elektroniske fingser man har i lommen vendt innver, fordi det er idiotisk å rsikiere at skjermen går bare man bumper borti noe. Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Nei, det er det ikke. Det er naturlig å ha telefonen med skjermen inn, slik at bøyen på enden ikke dyttes mot lommen, men leggr seg pemt inntil låret. I tilleg er de normalt å *alltid* ha skjermen på elektroniske fingser man har i lommen vendt innver, fordi det er idiotisk å rsikiere at skjermen går bare man bumper borti noe. Deg om det, jeg hadde ingen problemer med å ha skjermen vendt utover da jeg hadde Desire. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Det ER faktisk et problem at lockscreen avviser samtaler bare fordi man tar den opp av lommen (den regerer på lårhuden gjennom lommestoffet). Men da kan man jo bytte lockscreen, heller enn p bruke en langt dårligere telefon. Tja, jeg har nå fortsatt ikke hatt dette problemet, men kanskje jeg har bedre plass i lommene mine enn andre som har telefonen klistret inntil låret sitt. Og er jo som du selv sier bare å endre lockscreen. Lenke til kommentar
AtotheK Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Så det er ingen som har problemet med at når man skal ta bilde med kamera får man opp: "kan ikke lagre filen på sd-kortet på grunn av utilstrekkelige filtillatelser"? Jeg får ikke til å se bilder i bildemappen min heller pga dette. Det går veldig treigt å bla seg igjennom, og alle bildene er grå med et lite ikon med et utropstegn foran. Om jeg restarter telefonen funker kamera og bildeframvisning en stund, men så skjer det noe som gjør at det går tilbake til overnevnte problem. Jeg forstår ikke hva det er som gjør det. Jeg har installert 3g watchdog, app killer, battery life, app brain samt noen småspill. 1 Lenke til kommentar
osmano Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Jeg har installert 3g watchdog, app killer, battery life, app brain samt noen småspill. Appkillers trengs ikke i Android 2.1 og er også kjent for å skape problemer for systemet....har jeg lest.... Endret 30. mai 2010 av osmano Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Om tlf ringer og en trykker på knappen på toppen så avviser en samtalen. Samme om en "drar" skjermen oppover når det ringer. Jeg har aldri hatt noe problem med å avvise samtaler eller at varslinger forsvinner. Og om en varsel skulle bli borte fra "lockscreen" så er de jo fortsatt i "notification" øverst. Uansett veldig spesielt å slutte å bruke en telefon fordi en ikke er forsiktig nok når en tar frem tlf. Er vel bare å holde den annerledes og ikke trykke over alt på skjermen når du hører den ringer og skal ta den frem. Hero er nå uansett en MYE dårligere tlf enn desire. X10 Mini er artig, men er litt for liten skjerm etter min smak. Pro gleder jeg meg til å teste da denne har fult qwerty, så kan bli spennende. Det har ikke noe med å være forsiktig å gjøre, i alle fall. Jeg opplevde jo ikke dette på Hero. Det er ganske vanskelig å ta opp Desire uten å komme borti den store skjermen. Jeg bruker mobilveske festet i beltet, og dersom jeg skulle ta den opp kun ved å holde den i sidene, er faren for å miste den i farten absolutt til stede. I tillegg gjør de runde kantene det lettere å komme borti skjermen når skjermlåsen er av, og uforvarende trykke på programikoner. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Har ikke problemer med at telefonen skrur seg av, men har problemer med at varslinger ikke vises når jeg berører skjermen (når jeg tar den opp av mobilveska), samt at jeg i enkelte tilfeller har opplevd å legge på for innkommende samtale ved å berøre skjermen. Desire er en kanon telefon, men dette godtar jeg ikke. Går tilbake til Hero, som ikke har hatt antydninger til ovennevnte problemer. Det kommer oppdateringer til Desire, men når det blir, vet ingen. Både Hero og Desire har solgt veldig bra, og bidratt til kjempesuksess for HTC. Så driver HTC og ikke vet eller vil opplyse om når oppdateringer av telefonprogramvaren kommer. Det er elendig, ikke minst overfor eierne av Hero. Siste oppdatering der i gården kom for et halvt år siden. Det er for dårlig!! Nå kommer Sony Ericsson med Xperia X10 Mini og Mini Pro, som virker å være vel så geniale som Hero og Desire. Ok, de har liten skjerm, men har scoret høyt i tester. Har ikke opplevd at jeg har funnet så mange tester på norsk, så raskt for en så splitter ny modell som Xperia X10 Mini. Det tyder på at det er en særdeles interessant telefon. Nå er Desire og Xperia X10 Mini to helt forskjellige mobiler, men jeg kunne kanskje tenke meg Sony Ericsson igjen, etter å ha avskrevet dem en stund nå. Ganske spesielt å kritisere HTC for manglende oppdateringer til telefonen i samme innlegg som man er positiv til Sony Ericsson... X10, X10 mini og X10 mini pro er alle lanserert lenge etter at Android 2.1 ble sluppet, men kommer allikevel til å måtte kjøre på Android 1.6 til langt utpå høsten, kanskje vi tilogmed ser Android 2.2 på Desire før vi ser Android 2.1 på X10-familien Jeg skjønner godt poenget ditt Ok, SE lanserer mobiler med gamle versjoner av Android, mens HTC bruker ver 2.1 og 2.2 i sine nye mobiler. Men jeg klarer meg godt med Hero og ver. 1.5 inntil videre, og ver 2.1/2.2 er ikke noe must så lenge det fungerer greit for mitt behov. Dersom jeg skulle kjøpe X10 Mini Pro, og den fungerer greit, kan Android 2.1 eller 2.2 bare vente til høsten. Det største aberet er om skjermen på 2,55 tommer blir i minste laget. Til gjengjeld vil Mini Pro ha fysisk tastatur, samt at den er såpass tjukk at man vil kunne få et godt grep om den, noe som er vanskeligere på mobiler med kun 10-12 mm tykkelse. Lenke til kommentar
Cosmic^ Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg har et problem med at tastaturet veldig ofte ikke kommer opp når jeg skal skrive i tekstfelter i browseren. For eksempel hvis jeg skal skrive noe i en gruppe eller event på Facebook. Har prøvd både standardbrowseren og Dolphin HD, men er akkurat det samme på begge to. Noen flere som opplever dette? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Jepp. Bare på Facebook riktignok. En restart av nettleseren hjelper ofte for min del. Altså at du dreper prosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg