NgZ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Da tror jeg det var mer enn "små surfing" med i bildet, du. Forsiden til VG tar jo et par MB, men "normale" sider er jo no prob. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 formater det via pc? Jeg virker kanskje dum nå, men nøyaktig hvordan gjør jeg dette? Jeg koblet telefonen til PC'en, men får ikke gjort noe mer av den grunn. Når jeg går på Min Datamaskin ligger det en flyttbar disk der som jeg ikke får gjort noe med. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Da var den i hus, de hadde den på lager i butikk nær jobben. er det noe stor forskjell på lading via USB istedetfor vanlig strømkontakt? siden jeg som oftest sitter foran pc'en har jeg ikke lyst il at den skal ligge langt fr meg Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 formater det via pc? Jeg virker kanskje dum nå, men nøyaktig hvordan gjør jeg dette? Jeg koblet telefonen til PC'en, men får ikke gjort noe mer av den grunn. Når jeg går på Min Datamaskin ligger det en flyttbar disk der som jeg ikke får gjort noe med. Jeg tenker jeg heller ville ha tatt ut minnekortet, og brukt en minnekortleser? Om du har SD-kort leser på din PC, kan du bruke MicroSD->SD overgang, eller bare kjøpe en billig micro-SD kortleser (koster en tier på nett). Ville ellers spurt en hvilken som helst mobilforetning som sikkert har overganger til ditt minnekort, og gjerne vil formatere for deg. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har nok ikke noen SD-kort leser, nei. Så da får jeg stikke innom ei mobilsjappe og få dem til å fikse det for meg. Håper bare kortet funker fint etter det.. virker som det er et utbredt problem dette. Burde komme noe fixes snart. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Om det fungerer fint i mobilen etter en formatering, og andre minnekort fungerer fint, er det nok bare noe feil med minnekortene som er sendt ut. Lite annet å gjøre for å fikse det enn å formatere det. SIkker på at du ikke kan formatere det når du har koblet mobilen til pc-en. Blackster: USB-lading gir 500mah, laderen er vel 1A, mener jeg. SÅ dobbelt så lang ladetid om du lader via USB mao. Lenke til kommentar
mroek Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Da var den i hus, de hadde den på lager i butikk nær jobben. er det noe stor forskjell på lading via USB istedetfor vanlig strømkontakt? siden jeg som oftest sitter foran pc'en har jeg ikke lyst il at den skal ligge langt fr meg Lading via USB fra en PC er normalt sett en god del tregere. USB-spesifikasjonen sier maks 500 mA, mens den dedikerte laderen som fulgte med telefonen kan gi 1A, altså det dobbelte. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Da var den i hus, de hadde den på lager i butikk nær jobben. er det noe stor forskjell på lading via USB istedetfor vanlig strømkontakt? siden jeg som oftest sitter foran pc'en har jeg ikke lyst il at den skal ligge langt fr meg Lading via USB fra en PC er normalt sett en god del tregere. USB-spesifikasjonen sier maks 500 mA, mens den dedikerte laderen som fulgte med telefonen kan gi 1A, altså det dobbelte. Kjøp 2->1 USB kontakt så får du 1A. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har nok ikke noen SD-kort leser, nei. Så da får jeg stikke innom ei mobilsjappe og få dem til å fikse det for meg. Håper bare kortet funker fint etter det.. virker som det er et utbredt problem dette. Burde komme noe fixes snart. Skulle også i teorien kunne komme opp som minnekort via telefonen også, altså telefonen vil fungere som kortleser. Jeg har ingen HTC Desire, så det er umulig for meg å si, men på damas HTC med WM 6.5 kommer kortet opp utenom, og man kan formatere det. Vil uansett anbefale deg å kjøpe en USB microSD leser. Er alltids greit å ha =) Lenke til kommentar
polsen Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har lastet ned yr-widget og bruker den i steden for standard forside-klokka. La merke til noe pussig akkurat nå: Klikker man på værmeldinga så kommer det opp en litt kortere værmelding, og en beskjed nederst på skjermen når denne sist ble sync'et. Det pussige var at den sa den hadde blitt sync'et fem minutter tidligere, men jeg har hele tiden hatt avslått både wifi og mobilt nettverk, og 3G Watchdog sier 0 bytes today. Kan dette være en slik sleip widget som tar en bakdør og henter ned data likevel? Eller er det heller at utskriften er litt misledende, og det kanskje heller burde stått "prøvde å sync'e sist kl. .... osv."? Det kom en oppdatering av widgeten i går, og nå har dette endret oppførsel. Nå står det "Sist synkronisert 05.05.2010 09:26. Neste 20.01.2012 09:21." Hehe... en bug byttet ut med en ny?! Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Om det fungerer fint i mobilen etter en formatering, og andre minnekort fungerer fint, er det nok bare noe feil med minnekortene som er sendt ut. Lite annet å gjøre for å fikse det enn å formatere det. SIkker på at du ikke kan formatere det når du har koblet mobilen til pc-en. Blackster: USB-lading gir 500mah, laderen er vel 1A, mener jeg. SÅ dobbelt så lang ladetid om du lader via USB mao. Laderen gir vel strengt tatt ikke en ampere, men 1000mAh, mens USB gir 500mAh. ^^, Men i teorien går det dobbelt så fort med veggladeren ja Endret 5. mai 2010 av Zappza Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Og tusen milliampere er.... *trommevirvel* en amper. Også kalt 1A. (Eller 1Ah i denne sammenhengen.) Lenke til kommentar
Josten Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 1A er nok riktig å si her. Hadde den kun levert 1Ah hadde man ikke hatt bruk for den så lenge. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Uansett: poenget mitt var at 1000milli=1 Så det var en litt merkelig korrigering av Zappza. .P Endret 6. mai 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Josten Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hehe, ser den Uansett, så har jeg denne telefonen på vei til meg nå snart. Sammen med et 16GB minnekort. I den sammenhengen lurte jeg på om noen har prøvd noen av programmene for remote desktop som finnes til Android? (Hvis det er nevnt før, så beklager jeg. Har ikke lest hele tråden) Lenke til kommentar
lilletrond Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Har en Desire, men sliter med vCard... Når jeg trykker på vCard som jeg får tilsendt, så kommer det en beskjed om at det er importert korrekt. Men jeg finner det ikke i kontaktlisten? For å være sikker på at det ikke var en feil med vCardet som jeg fikk, så testet jeg med ett som jeg sendte fra gulesider, men det var samme der. Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Jeg har mailet litt med batteriprodusenten Mugen om de vil lage noe til Desire, og fått følgende svar: "Mugen Power is currently working on developing two different batteries for HTC Desire, which would be available at the end of this month. The first battery will be standard size 1600mAh battery, and the second one will be extended 3200mAh battery." Regner med at 3200mAh batteriet er en utvidet versjon og kommer med et tykkere bakdeksel, men kan jo være praktisk til lengre reiser. 1600mAh batteriet er nok det jeg kjøper, skal være samme størrelse som orginalbatteriet:) Endret 6. mai 2010 av MrMastodon Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Er ikke den størrelsesforskjellen så liten at den egentlig ikke har praktisk betydning? Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Vel, det kommer an på hvordan du definerer liten... Viss du ser på Nexus One så stikker det jo en del lengre ut.. Og det er nok noe lignende vi kan forvente oss til Desire. Til gjengjeld så fordobler det jo kapasiteten, så det er jo alt etter hva man er ute etter. Litt av wow-faktoren forsvinner jo når det stikker en klump ut på baksiden, og det myke strømlinjeformede designet er jo ikke helt det samme... Men viss man er ute etter å bruke telefonen og ikke bryr seg om hva andre sier, så er jo det store batteriet genialt. Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Hvis det bare er snakk om noen mm tykkere telefon skal nok jeg ha 3200mAh gitt ;-) Edit: Så bildet nå... Det blir for stort tror jeg, men 1600 er gull det også =) Endret 6. mai 2010 av Orcuz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg