Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester

Anbefalte innlegg

Hvordan er Desire med musikk? Er den bra musikkspiller?

Er lyden bra?

Ja, det er meget bra lyd. Bruker sjølv kun spotify. Høgtalerane derimot er ikkje noko å skryte av, men det er det somregel ikkje uansett...

Høyttalerne regna jeg ikke med uansett ;) Men det er godt å høre =)

Skal kjøpe den på mandag 7 om morran, for 1 krone, med tele2 champion ^^

Totalbeløp: 2700 ca.

Oi, det er jo 1000,- under listepris. Hvor da?

Håper egentlig på at jeg får en slik av jobben :p Men blir vel ikke noe av det om den er utsolgt over hele verden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lite finurlig problem som plutselig har dukket opp. Når alarmen på mobilen går av, og jeg har den i lomma, så pauser alarmen seg straks jeg rører i mobilen for å ta den opp. Dette skjer hver eneste gang, og er blitt temmelig irriterende. Mobilen har ikke vært slik hele tiden, og det begynte vel på tirsdag/onsdag.

For å teste, har jeg satt på alarmen og latt mobilen ligge på et bord. Da funker alt som det skal. Har til og med prøvd å riste og snu på mobilen, men må faktisk trykke pause-knappen før den går til pause.

Så...har prøvd å hatt mobilen i forskjellige lommer... hehe... men den går alltid på pause, straks jeg tar i den.

Til info, så er det htc sin native alarm. Volumknapp-funksjon for pause osv. er slått av.

Fint om noen har en eller annen løsning på dette.

Lenke til kommentar

Jeg har også et problem jeg har oppdaget to ganger.

Førte gang fikk jeg ikke mottatt sms før jeg brukte telefonen min. Da kom det to meldinger som "lå på vent" umiddelbart etterpå.

For 10 minutter siden prøvde jeg å logge inn i nettbanken og ventet på engangspassord på sms, men den kom aldri. 10 minutter etterpå prøvde jeg å ringe mobilen min fra kontortelefonen uten at jeg kom igjennom (rask pipelyd aka brudd på samtale).

Etterfulgt av dette prøvde jeg å ringe med mobilen til kontortelefon, det gikk fint og like etter mottok jeg sms fra nettbanken. Virket som den ble "aktivert" igjen da.

Uholdbart problem, men vet ikke om det er telefonen eller OneCall sitt problem?

Lenke til kommentar

Har et lite finurlig problem som plutselig har dukket opp. Når alarmen på mobilen går av, og jeg har den i lomma, så pauser alarmen seg straks jeg rører i mobilen for å ta den opp. Dette skjer hver eneste gang, og er blitt temmelig irriterende. Mobilen har ikke vært slik hele tiden, og det begynte vel på tirsdag/onsdag.

For å teste, har jeg satt på alarmen og latt mobilen ligge på et bord. Da funker alt som det skal. Har til og med prøvd å riste og snu på mobilen, men må faktisk trykke pause-knappen før den går til pause.

Så...har prøvd å hatt mobilen i forskjellige lommer... hehe... men den går alltid på pause, straks jeg tar i den.

Til info, så er det htc sin native alarm. Volumknapp-funksjon for pause osv. er slått av.

Hvis du går inn på Klokke - alarmer - menytaster - innstillinger - sideknapp virkemåte:

Velg ingen her, tror da problemet ditt skal forsvinne. Det som skjer er nok at en av sideknappene blir trykket inn når du tar mobilen opp av lommen og går da på pause. Setter du denne til ingen vil ikke alarmen pause før du trykker pause på skjermen.

Om dette ikke løser problemet vil jeg anbefale å bruke programmet alarms i stede. Har brukt dette ei stund nå og det fungerer utmerket. Man kan ha uenderlig mange alarmer aktivert og kan bruke ringetoner og mp3 som alarmer.

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

Jeg har også et problem jeg har oppdaget to ganger.

Førte gang fikk jeg ikke mottatt sms før jeg brukte telefonen min. Da kom det to meldinger som "lå på vent" umiddelbart etterpå.

For 10 minutter siden prøvde jeg å logge inn i nettbanken og ventet på engangspassord på sms, men den kom aldri. 10 minutter etterpå prøvde jeg å ringe mobilen min fra kontortelefonen uten at jeg kom igjennom (rask pipelyd aka brudd på samtale).

Etterfulgt av dette prøvde jeg å ringe med mobilen til kontortelefon, det gikk fint og like etter mottok jeg sms fra nettbanken. Virket som den ble "aktivert" igjen da.

Uholdbart problem, men vet ikke om det er telefonen eller OneCall sitt problem?

Om onecall bruker Netcom, så er dette og lignende et vanlig problem. Det som ofte anbefales er å manuellt laste ned wap, sms og slike innstillinger fra nettsiden i stede for å la telefonen velge instillingene automatisk. HTC og netcom funker dårlig sammen.

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

da har jeg roota min desire, med:

A2SD

WIFI Tether

Marketenabler

Funker A2SD greit? Har rootet telefonen med den første metoden som kom, og alt funker fint. Vurderer A2SD senere i dag :) Venter egentlig bare på Cyanogenmod 5.0.6, hører at Paul@MoDaCo kommer med det snarest...

det fungerer, men ikke 100%

det som skjer at litt av intern MB også forsvinner når ting lastes ned fra market.

jeg bruker [Rom-Mod] AhmgskMod Sense Rom v1 [30th April] , den har A2SD innebygd, du må bare huske å "click partition sd card"

noe sånt etter du har lagt inn AhmgskMod med ditt goldcard:

put in the sdcard you want to use for apps2sd

-go into recovery via linux

-click partition sd card

-enter the sizes you want to use

-boot

HER er noen kommandoer du kan sjekke for å se om A2SF ble korrekt gjort.

Takker :) Skal sjekke xda etter AhmgsMod ROM og prøve det.

Lenke til kommentar

Om onecall bruker Netcom, så er dette og lignende et vanlig problem. Det som ofte anbefales er å manuellt laste ned wap, sms og slike innstillinger fra nettsiden i stede for å la telefonen velge instillingene automatisk. HTC og netcom funker dårlig sammen.

Kilde? Ikke for å være vanskelig, men jeg har da Netcom og opplever ikke dette. Valgte bare standard-instillinger ved førstegangs konfigurasjon, og ikke rørt noe siden.

Kan jo selvsagt være et mindre konsekvent problem.

Dog vet jeg at det kan være litt sånn med 3G-tjenester, men det er vel noe strømsparing på 3G som gjør at de ikke er aktive hele tiden og dermed blir "trigget" når man aktiverer telefonen (evt på tid dersom man ikke aktiverer den).

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes det var fattigslig med utstr i esken? Ingen skjermbeskyter, ingen headsett-fjernkontroll med mic (det er selvfølgelig uaktuelt å bruke de medfølgende proppene til å høre musikk), og ingen beskyttelsespose eller noe i den dur. Litt sånn små-dårlig førsteinntykk, bortsett fra at man så den skjitdeilige telefonen så fort man åpnet esken. :love:

Ellers synes jeg skjermen er litt ekkel - fingrene klistrer seg på en måte til skjermen. Så er det jo det kjente problemet med at gråt blir rosa fordi skjermen er sub-par på enkelte områder, men man kan jo håpe at de fr fikst det i hvert fall delvis med en softwareoppdatering. Ellers er jo skjermen utrolig deilig.

Lenke til kommentar
Ellers synes jeg skjermen er litt ekkel - fingrene klistrer seg på en måte til skjermen. Så er det jo det kjente problemet med at gråt blir rosa fordi skjermen er sub-par på enkelte områder, men man kan jo håpe at de fr fikst det i hvert fall delvis med en softwareoppdatering. Ellers er jo skjermen utrolig deilig.

Jeg reagerte også på at skjermen føltes litt "sticky" til å begynne med, men etter litt bruk så har jeg enten blitt vant til det eller så har det blitt bedre. Uansett oppleves det ikke lenger som irriterende og da kan det jo egentlig være det samme!

Lenke til kommentar

Satser på at jeg venner meg til det jeg og. Har dessverre liten tid til å leke med telefonen i dag. Det frister å ta den med på et større arrangement i morgen, men jeg er redd jeg hadde blitt for asoisal. Eller i verste fall miste/skade den. *grøsse*.

Lenke til kommentar

Hvis du går inn på Klokke - alarmer - menytaster - innstillinger - sideknapp virkemåte:

Velg ingen her, tror da problemet ditt skal forsvinne. Det som skjer er nok at en av sideknappene blir trykket inn når du tar mobilen opp av lommen og går da på pause. Setter du denne til ingen vil ikke alarmen pause før du trykker pause på skjermen.

Om dette ikke løser problemet vil jeg anbefale å bruke programmet alarms i stede. Har brukt dette ei stund nå og det fungerer utmerket. Man kan ha uenderlig mange alarmer aktivert og kan bruke ringetoner og mp3 som alarmer.

Joda, har deaktivert sideknappene. Virker som om skjermen muligens er altfor følsom og tror jeg trykker på pause når mobilen beveger seg i lomma... Har prøvd konas Desire, og har akkurat samme problem der.

Skal prøve et annet alarmprogram istedet :D

Lenke til kommentar

Hvis du har skjermen inn mot låret, reagerer den på lårhuden din. ;) Du kan sjekke det ved å se at du kan styre mobilen gjennom lommestoffet. Det er i hvert fall tilfelle med min nå "gamle" mobil, har ikke testet det med Desire-en enda.

Lenke til kommentar

Gudskjelov gjelder ikke "lydløs" profilen vekkeklokken på min mobil (E51). Jeg kan sove i ro uten å bli vekket av oppringing og alikevel våkne av alarmen :S.

Sprøtt at så avanserte mobiltelefoner gang på gang "feiler" på elementære funksjoner. Det er jo ikke noe nytt i mobilverden at det er slik.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Gudskjelov gjelder ikke "lydløs" profilen vekkeklokken på min mobil (E51). Jeg kan sove i ro uten å bli vekket av oppringing og alikevel våkne av alarmen :S.

Sprøtt at så avanserte mobiltelefoner gang på gang "feiler" på elementære funksjoner. Det er jo ikke noe nytt i mobilverden at det er slik.

Det er da vitterlig lyd på alarmen til Desire selv om man har skrudd av lyden på telefonen.

Lenke til kommentar

Kan man ikke stille inn det selv? Forøvrig er det en selvfølge at mobilen ikke lager en lyd når man har satt den på lydløs - uansett! Det er jo derfor man setter den på lydløs. Kjipt å dumm seg ut i et møte o.l. Så hovedregelen bør alltid være at lydløs ER 100% lydløs med mindre man selv ber om noe annet. At man er vandt med at andre telefoner gjør det feil er ikke Desire sin skyld.

Lenke til kommentar

Kan man ikke stille inn det selv? Forøvrig er det en selvfølge at mobilen ikke lager en lyd når man har satt den på lydløs - uansett! Det er jo derfor man setter den på lydløs. Kjipt å dumm seg ut i et møte o.l. Så hovedregelen bør alltid være at lydløs ER 100% lydløs med mindre man selv ber om noe annet. At man er vandt med at andre telefoner gjør det feil er ikke Desire sin skyld.

Det finnes sikkert noen andre alarmprogrammer man kan bruke som er litt rikere på funksjoner. Jeg testet kun med medfølgende app.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...