Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

En ting jeg ikke skjønner helt. Har Desire kommet ut på det norske markedet? På f.eks. Chess sine nettsider står det "Forhåndsbestill!"

 

Hva er greia? Er det mulig å gå til anskaffelse av denne i dette øyeblikk liksom?

 

Tenkte jeg skulle roote Desiren min i dag. I den forbindelse lurer jeg på én ting: Man skal lage et såkalt goldcard. Kan dette kortet tas ut etter man er ferdig å roote, for å så bruke "det vanlige" minnekortet igjen? Eller må goldcard være i mobilen til enhver tid?

 

 

 

jeg ville ventet til vi får et recovery image

 

Ikke helt inne på det med rooting, men hvilke fordeler vil det gi med et recovery image?

I tilfelle man gjør noe galt. Så slipper man å bricke.

 

Hvis den ikke er utsolgt så.

Virker som mange av oss har kjøpt på nettet, men hørte en som hadde kjøpt "over disk" på Elprice i forrige uke i alle fall.

Endret av todee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 


  1.  
  2. Når man synker mot facebook får man alle facebookkontaktene med telefonnr i telefonens telefonliste.
     

 

Du trenger jo ikke å vise facebook-kontaktene i telefonlista. Ei heller kontakter uten telefonnummer osv.

 

Man slipper ikke unna å vise Facebook kontaktene med telefonnummer i "telefon" fanen.

Lenke til kommentar

Hvordan er Desire med musikk? Er den bra musikkspiller?

Er lyden bra?

Ja, det er meget bra lyd. Bruker sjølv kun spotify. Høgtalerane derimot er ikkje noko å skryte av, men det er det somregel ikkje uansett...

 

Høyttalerne regna jeg ikke med uansett ;) Men det er godt å høre =)

Skal kjøpe den på mandag 7 om morran, for 1 krone, med tele2 champion ^^

Totalbeløp: 2700 ca.

Endret av Znaky
Lenke til kommentar

 


  1.  
  2. Når man synker mot facebook får man alle facebookkontaktene med telefonnr i telefonens telefonliste.
     

 

Du trenger jo ikke å vise facebook-kontaktene i telefonlista. Ei heller kontakter uten telefonnummer osv.

Forstår ikke hva du mener. Hjelper jo ikke å gå inn på kontaktapp'n og velge å ikke vise facebookkontakter, dette gjør jo bare at de ikke vises i kontakter. Man har jo fortsatt alle facebookkontaktene som har lagt inn telefonnr i telefonlisten. I telefonlisten vises jo alle telefonnummer man har på telefonen, da også facebook. Hvis du ikke får opp noen facebook kontakter i telefonlisten er nok dette fordi du ikke har noen facebookkontakter som har lagre sitt telefonnr i profilen sin.

 

Noen kommentarer fra andre på dette?

Lenke til kommentar

Det virker billig ja.

 

Noen som vet når de vil åpne Marked for applikasjoner som koster penger, for oss her i Norge?

Det er ikke kommet noen konkret dato for mulighet av kjøp gjennom markedet. Har lest slutten av sommeren noen plasser, men er nok bare rykter. Det jobbes nå med en løsing på å selge apps via en annen klient enn markedet. Sjekk denne siden for å lese mer om tjenesten:

 

Lager norsk Android-butikk

Endret av HTC-fan
Lenke til kommentar

Kjøpte min Desire for ca 2 uker siden på Mpx.no, men ser ut som stort sett hele det norske nettmarkedet er utsolgt for desire'n. Butikken sliter visst å med å få fatt i mobilen. Dette må jo bety at mobilen er mer populær en samtlige mobiler på det norske markedet for tiden. Var ingen problem å få kjøpt verken Legend eller Xperia X10 på Elkjøp eks. men Desire hadde de ikke noen dato for når de fikk inn.

 

Er veldig glad i min desire og håper nettbutikkene får den inn igjen kjapt slik at flere får oppleve hvilken unik mobil dette er.

Lenke til kommentar

Rootinga gikk knirkefritt? er det mulig å "unroote" ?

 

ja, fungerte på første forsøk

 

 

Hvilken fremgangsmåte brukte du, kewell79, for å roote?

 

jeg brukte denne PAUL R3 ROOT

 

goldcard laget jeg med DENNE og den HER

 

VIKTIG!! les begge linkene du skal lage goldcard med, den første linken er en enkel version, den andre mer med detaljer og viktige punkt du kanskje ikke viste om!

 

spes den her

 

On the Phone, goto Settings, Applications, Development and then make sure USB Debugging is checked.

 

Marketenabler fungerer 100%

 

WIFI Tether ser ikke ut til å fungere.

 

A2SD skal fungere, men ikke så lett til å få til

 

It's still early days :new_woot:

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

da har jeg roota min desire, med:

 

A2SD

WIFI Tether

Marketenabler

 

 

Funker A2SD greit? Har rootet telefonen med den første metoden som kom, og alt funker fint. Vurderer A2SD senere i dag :) Venter egentlig bare på Cyanogenmod 5.0.6, hører at Paul@MoDaCo kommer med det snarest...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor det ikke går an å endre for så å lagre de forhåndsinnstilte scenene?

Hvis jeg gjør en endring må jeg lagre den med et annet navn og jeg får da ganske mange forskjellige scener (som jo er ganske unødvendig i stedet for å bare å bare gjøre noen endringer på de forhåndsinstallerte scenene).

Lenke til kommentar

da har jeg roota min desire, med:

 

A2SD

WIFI Tether

Marketenabler

 

 

Funker A2SD greit? Har rootet telefonen med den første metoden som kom, og alt funker fint. Vurderer A2SD senere i dag :) Venter egentlig bare på Cyanogenmod 5.0.6, hører at Paul@MoDaCo kommer med det snarest...

 

 

det fungerer, men ikke 100%

 

det som skjer at litt av intern MB også forsvinner når ting lastes ned fra market.

 

jeg bruker [Rom-Mod] AhmgskMod Sense Rom v1 [30th April] , den har A2SD innebygd, du må bare huske å "click partition sd card"

 

noe sånt etter du har lagt inn AhmgskMod med ditt goldcard:

 

put in the sdcard you want to use for apps2sd

-go into recovery via linux

-click partition sd card

-enter the sizes you want to use

-boot

 

HER er noen kommandoer du kan sjekke for å se om A2SF ble korrekt gjort.

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...