Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Da til mitt neste spørsmål: Hvordan i h"#¤% får jeg spilt video? Overførte en Xvid-film i avi-container i går, og lastet ned mange forskjellige programmer, men ingen ville spille den. Hvis jeg må encode alt jeg vil se til "Android"-vennlig format er den jo litt begrenset som mediaspiller.

Yxflash virker, men siden vi ikke har tilgang til fullversjonen her i Norge, blir det litt begrenset. HTC skal visstnok komme med en oppdatering snart som gir støtte for DivX/XviD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott å lese at folk begynner å motta Desire, for da kan jeg fyre ut et spørsmål som ser ut til å være x-antall forskjellige svar på rundt omkring. Hvordan er Exchange-støtten out-of-the-box? Uten bruk av 3.parts program med andre ord. Da tenker jeg ikke kun mail, men kalender, oppgaver og kontakt-synkronisering.

Lenke til kommentar

Hmm.

Jeg har nå to ganger opplevd FC på selve Sense (process com.htc.launcher). Det liker jeg dårlig. Telefonen tar seg opp igjen, men man ser at hele desktopen forsvinner (ser kun bakgrunnsbildet) mens en slik venteboks snurrer en liten stund, og så er alt oppe igjen.

 

Skulle gjerne visst hva som forårsaker dette. Den andre gangen det skjedde var det når jeg trykket på back-knappen (den fysiske) når jeg var i nettleseren. Jeg har ikke installert mye på telefonen, og har ingen aktive taskkillers heller.

 

Det som også har skjedd to ganger, er at folk har prøvd å ringe meg og kommet direkte på mobilsvar, selv om jeg ikke har sittet i telefonen. Den andre gangen dette skjedde er det mulig at det sammenfalt med FCen på Sense, men jeg er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Hmm.

Jeg har nå to ganger opplevd FC på selve Sense (process com.htc.launcher). Det liker jeg dårlig. Telefonen tar seg opp igjen, men man ser at hele desktopen forsvinner (ser kun bakgrunnsbildet) mens en slik venteboks snurrer en liten stund, og så er alt oppe igjen.

 

Skulle gjerne visst hva som forårsaker dette. Den andre gangen det skjedde var det når jeg trykket på back-knappen (den fysiske) når jeg var i nettleseren. Jeg har ikke installert mye på telefonen, og har ingen aktive taskkillers heller.

 

Det som også har skjedd to ganger, er at folk har prøvd å ringe meg og kommet direkte på mobilsvar, selv om jeg ikke har sittet i telefonen. Den andre gangen dette skjedde er det mulig at det sammenfalt med FCen på Sense, men jeg er ikke helt sikker.

 

FC?

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaring med batteritiden?

 

Den har ligget i hele natt på lading, jeg har en Battery Graph, så jeg ser at den ble fullladet etter ca 5 timer og 15 minutter.. da ladet den fra 11 % til 100.. nå har jeg "brukt" den i 2 timer, det vil si, jeg har sendt og mottatt tilsammen 5 meldinger og har vært å lastet ned to små apps som tok et par minutter.. ellers har jeg slått av bluetooth, wlan og ALT annet har vært slått av den siste timen, kun muligheter for å motta SMS, og nå er batteritiden på 88 % .. dette er ca 2 timer..

 

Dette virker ikke så lovende.. :(

Lenke til kommentar

Powerknappen plager meg ikke så mye.. litt tungvint, men blir vel en vanesak antar jeg.. problemet er batteriet..

 

Har gått fra en Nokia E51 hvor batteriet holdt i 100 år før man måtte tenke på å finne frem en lader, til nå, ja, hvor man kanskje må lade et par ganger om dagen.. og det er uten å bruke den..

Lenke til kommentar

Ser folk klager på batteritiden.

Selv fikk jeg telefonen igår, og 1 time og 15 minutt gammel var den klar for sin første fyllekule.

Tenker meg da at batteriet var på omtrent 50-60 %. Satt å lekte med telefonen i løpet av natten og hadde både wifi og GPS på i bakgrunnen. Når senga kallet i 02:30-tiden, var batteriet fortsatt på 25-30%. Lot da være å slå av telefonen og gikk kjapt inn i drømmeland. Når jeg da stod opp 09:00 idag sjekket jeg telefonen og det var da kommet ned i 19%, selv med wifi og push/pull på iløpet av natten.

Jeg tror med andre ord det skal veldig mye til før jeg er nødt til å lade telefonen noen annen gang enn om natten.

Lenke til kommentar

Powerknappen plager meg ikke så mye.. litt tungvint, men blir vel en vanesak antar jeg.. problemet er batteriet..

 

Har gått fra en Nokia E51 hvor batteriet holdt i 100 år før man måtte tenke på å finne frem en lader, til nå, ja, hvor man kanskje må lade et par ganger om dagen.. og det er uten å bruke den..

 

Ja jeg gikk også fra E51 og til Desire. E51 holdt i mange dager, denne må kanskje lades 2 ganger om dagen. Hadde jeg visst dette hadde jeg ikke kjøpt den tror jeg. Nå må man faktisk planlegge osv når man skal sove: "hmm, la meg se, hva slags applikasjon må jeg slå av nå, hvor mye datatrafikk skal den få lov til å bruke, hmmmm *gruble gruble*".... Blir for dumt.

Lenke til kommentar

Det er vel to faktorer dere burde ta med i ligningen. Akkuratt, mest sannsynlig, bruker dere telefonen mye mer enn hva dere vil etter "wow"-effekten har gått over. I tillegg vil batteriet bli litt bedre etter bruk.

 

Forresten, det å sammenligne E51 mot denne i forhold til strøm forbruk blir litt feil.

Lenke til kommentar

Nja.. skjønner at sammenligningen til E51 ikke er helt på sin plass.. men, det er også snakk om hva vi to som enkeltindivider er vant med.. men, ikke så farlig..

 

Når det er snakk om wow-faktor -bruk, så har jeg som sagt kun brukt den til noen få meldinger og i et lite minutt hentet jeg ned to små apps.. og nå etter 3 timer er den snart nede i 80 % .. og det synes jeg er litt dårlig..

Lenke til kommentar

Flott å lese at folk begynner å motta Desire, for da kan jeg fyre ut et spørsmål som ser ut til å være x-antall forskjellige svar på rundt omkring. Hvordan er Exchange-støtten out-of-the-box? Uten bruk av 3.parts program med andre ord. Da tenker jeg ikke kun mail, men kalender, oppgaver og kontakt-synkronisering.

 

Detter er primær behovet mitt. utover tlf og sms da.

Kan si som følger.

Bare virker, Htc sin implementering spinner vakkert mot exchange.

 

Snø

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...