Dweagord Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 hei, jeg har nylig greid å ødelegge min pc . Dette er en laptop fra asus. Jeg har funnet ut at det er noe galt med hovedkortet og at dette sannsynligvis må byttes .. Blir det veldig dyrt å sende den på reperasjon ? Hvor mye kommer det ca. til å ligge på? Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvis maskinen er kjøpt i Norge er det 5 års reklamasjon på produktet, og hvis hovedkortet er defekt, så skal det være en operasjon som er kostnadsfri for deg. Lenke til kommentar
F2army Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 hei, jeg har nylig greid å ødelegge min pc . Dette er en laptop fra asus. Jeg har funnet ut at det er noe galt med hovedkortet og at dette sannsynligvis må byttes .. Blir det veldig dyrt å sende den på reperasjon ? Hvor mye kommer det ca. til å ligge på? Hmm... Dette er en situasjon hvor du må bestemme deg om du vil/gidder å olle med reparasjon av laptop, ventetiden og den svindyre prisen for reparasjonen. Jeg kan ikke si eksakt hvor dyrt det er, men det er svindyrt - det kan jeg love deg! Jeg anbefaler deg å kjøpe en ny laptop, eller stasjonær pc. Er dette en skole-pc som du kun trenger til skole-ting, anbefaler jeg deg å kjøpe en ny laptop (Mac er helt topp for skolebruk - bruker det selv... Helt feilfritt fra mitt synspunkt). Er, eller rettere sagt, var dette en gaming-pc, anbefaler jeg deg sterkt å kjøpe en kraftig stasjonær pc med en god skjerm. Dette gjør at du kan kjøre spillene dine på langt bedre grafikk, oppløsning, etc etc. I tillegg får du en mye bedre nytelse og spenningsrik opplevelse av spillene du spiller, i og med at skjermen er større og bedre, og at den kraftige pc-en kan kjøre spillene med de beste instillingene. Dette er igjen mitt synspunkt av saken. Altså, du har disse tre valgene: - Kjøpe ny laptop (OK - Er den en veldig god laptop du kjøper (mellom 15 000 til 20 000) er den nok helt topp!!) - Reparasjon av laptop (NOT OK - Svindyrt, lang ventetid) - Kjøpe eller bygge en stasjonær pc (Kjøpe: Veldig bra hvis du kjøper en RÅ PC mellom 15 000 til 20 000, Bygge egen stasjonær PC: KNALLFETT - Du kan selv bestemme delene dine til pc-en, og oppnå mye høyere ytelse, bedre pc, kraftigere pc enn hvis du kjøper en forhåndsbygd pc) I tillegg: Bygger du en PC slipper du også kostnadene for at andre skal bygge pc-en. Dersom du vil ha en råfet PC (med TOPP-TOPP-TOPP-deler), vil det koste deg rundt 15 000 - 20 000 - Altså, du får mer for pengene dersom du bruker de 15 000 - 20 000 kronene på en stasjonær enn hvis du bruker dem på en laptop) En annen viktig ting å merke seg... Kjøper du en laptop, blir du avhengig av enten å reparere den dyre laptopen dersom den gikk i stykker, eller kjøpe en ny laptop. Med en stasjonær pc kan du oppgradere pc-en selv når du ønsker det. Eller, dersom en komponent ikke lenger fungerer, er det bare å bestille en ny en og installere den i kabinettet ditt. Delene har en minimums levetid på 2,5 - 3 år, tenker jeg. Det holder LENGE! Håper dette hjalp deg! ....(Litt mye tekst, ikke sant??!) Mvh: Jan Inge Lenke til kommentar
swirix Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 hei, jeg har nylig greid å ødelegge min pc . Dette er en laptop fra asus. Jeg har funnet ut at det er noe galt med hovedkortet og at dette sannsynligvis må byttes .. Blir det veldig dyrt å sende den på reperasjon ? Hvor mye kommer det ca. til å ligge på? Hmm... Dette er en situasjon hvor du må bestemme deg om du vil/gidder å olle med reparasjon av laptop, ventetiden og den svindyre prisen for reparasjonen. Jeg kan ikke si eksakt hvor dyrt det er, men det er svindyrt - det kan jeg love deg! Jeg anbefaler deg å kjøpe en ny laptop, eller stasjonær pc. Er dette en skole-pc som du kun trenger til skole-ting, anbefaler jeg deg å kjøpe en ny laptop (Mac er helt topp for skolebruk - bruker det selv... Helt feilfritt fra mitt synspunkt). Er, eller rettere sagt, var dette en gaming-pc, anbefaler jeg deg sterkt å kjøpe en kraftig stasjonær pc med en god skjerm. Dette gjør at du kan kjøre spillene dine på langt bedre grafikk, oppløsning, etc etc. I tillegg får du en mye bedre nytelse og spenningsrik opplevelse av spillene du spiller, i og med at skjermen er større og bedre, og at den kraftige pc-en kan kjøre spillene med de beste instillingene. Dette er igjen mitt synspunkt av saken. Altså, du har disse tre valgene: - Kjøpe ny laptop (OK - Er den en veldig god laptop du kjøper (mellom 15 000 til 20 000) er den nok helt topp!!) - Reparasjon av laptop (NOT OK - Svindyrt, lang ventetid) - Kjøpe eller bygge en stasjonær pc (Kjøpe: Veldig bra hvis du kjøper en RÅ PC mellom 15 000 til 20 000, Bygge egen stasjonær PC: KNALLFETT - Du kan selv bestemme delene dine til pc-en, og oppnå mye høyere ytelse, bedre pc, kraftigere pc enn hvis du kjøper en forhåndsbygd pc) I tillegg: Bygger du en PC slipper du også kostnadene for at andre skal bygge pc-en. Dersom du vil ha en råfet PC (med TOPP-TOPP-TOPP-deler), vil det koste deg rundt 15 000 - 20 000 - Altså, du får mer for pengene dersom du bruker de 15 000 - 20 000 kronene på en stasjonær enn hvis du bruker dem på en laptop) En annen viktig ting å merke seg... Kjøper du en laptop, blir du avhengig av enten å reparere den dyre laptopen dersom den gikk i stykker, eller kjøpe en ny laptop. Med en stasjonær pc kan du oppgradere pc-en selv når du ønsker det. Eller, dersom en komponent ikke lenger fungerer, er det bare å bestille en ny en og installere den i kabinettet ditt. Delene har en minimums levetid på 2,5 - 3 år, tenker jeg. Det holder LENGE! Håper dette hjalp deg! ....(Litt mye tekst, ikke sant??!) Mvh: Jan Inge Trenger vel ratt ikke å bruke 15-20k for å få en brukbar pc idag? Hvis du skal reparere en pc, må du nok regne med en 3-4 ukersvente tid (kanskje mer). I tillegg må du betale for frakt av produktet, deler og selvfølgelig timepris. Det er sjeldent lønnsomt å reparere en pc. (kommer selvfølgelig an på hva du har betalt for pcen, hvor gammel den er etc) Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 hei, jeg har nylig greid å ødelegge min pc . Dette er en laptop fra asus. Jeg har funnet ut at det er noe galt med hovedkortet og at dette sannsynligvis må byttes .. Blir det veldig dyrt å sende den på reperasjon ? Hvor mye kommer det ca. til å ligge på? Hmm... Dette er en situasjon hvor du må bestemme deg om du vil/gidder å olle med reparasjon av laptop, ventetiden og den svindyre prisen for reparasjonen. Jeg kan ikke si eksakt hvor dyrt det er, men det er svindyrt - det kan jeg love deg! Jeg anbefaler deg å kjøpe en ny laptop, eller stasjonær pc. Er dette en skole-pc som du kun trenger til skole-ting, anbefaler jeg deg å kjøpe en ny laptop (Mac er helt topp for skolebruk - bruker det selv... Helt feilfritt fra mitt synspunkt). Er, eller rettere sagt, var dette en gaming-pc, anbefaler jeg deg sterkt å kjøpe en kraftig stasjonær pc med en god skjerm. Dette gjør at du kan kjøre spillene dine på langt bedre grafikk, oppløsning, etc etc. I tillegg får du en mye bedre nytelse og spenningsrik opplevelse av spillene du spiller, i og med at skjermen er større og bedre, og at den kraftige pc-en kan kjøre spillene med de beste instillingene. Dette er igjen mitt synspunkt av saken. Altså, du har disse tre valgene: - Kjøpe ny laptop (OK - Er den en veldig god laptop du kjøper (mellom 15 000 til 20 000) er den nok helt topp!!) - Reparasjon av laptop (NOT OK - Svindyrt, lang ventetid) - Kjøpe eller bygge en stasjonær pc (Kjøpe: Veldig bra hvis du kjøper en RÅ PC mellom 15 000 til 20 000, Bygge egen stasjonær PC: KNALLFETT - Du kan selv bestemme delene dine til pc-en, og oppnå mye høyere ytelse, bedre pc, kraftigere pc enn hvis du kjøper en forhåndsbygd pc) I tillegg: Bygger du en PC slipper du også kostnadene for at andre skal bygge pc-en. Dersom du vil ha en råfet PC (med TOPP-TOPP-TOPP-deler), vil det koste deg rundt 15 000 - 20 000 - Altså, du får mer for pengene dersom du bruker de 15 000 - 20 000 kronene på en stasjonær enn hvis du bruker dem på en laptop) En annen viktig ting å merke seg... Kjøper du en laptop, blir du avhengig av enten å reparere den dyre laptopen dersom den gikk i stykker, eller kjøpe en ny laptop. Med en stasjonær pc kan du oppgradere pc-en selv når du ønsker det. Eller, dersom en komponent ikke lenger fungerer, er det bare å bestille en ny en og installere den i kabinettet ditt. Delene har en minimums levetid på 2,5 - 3 år, tenker jeg. Det holder LENGE! Håper dette hjalp deg! ....(Litt mye tekst, ikke sant??!) Mvh: Jan Inge uhhmm, så utifra trådstarters spørsmål så kom du til dette? :S Sånn jeg ser det så kan du sjekke opp om du har garanti/reklamasjonsrett(to forskjellige ting), om du ikke har det så sjekk prisen på reprasjon. Når du har fått denne prisen må du vurdere om det er verdt det eller om å kjøpe en ny er like greit. Lenke til kommentar
F2army Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Bountyhunter(BF:V)' date='15. april 2010 - 19:08' timestamp='1271354887' post='15514987'] hei, jeg har nylig greid å ødelegge min pc . Dette er en laptop fra asus. Jeg har funnet ut at det er noe galt med hovedkortet og at dette sannsynligvis må byttes .. Blir det veldig dyrt å sende den på reperasjon ? Hvor mye kommer det ca. til å ligge på? Hmm... Dette er en situasjon hvor du må bestemme deg om du vil/gidder å olle med reparasjon av laptop, ventetiden og den svindyre prisen for reparasjonen. Jeg kan ikke si eksakt hvor dyrt det er, men det er svindyrt - det kan jeg love deg! Jeg anbefaler deg å kjøpe en ny laptop, eller stasjonær pc. Er dette en skole-pc som du kun trenger til skole-ting, anbefaler jeg deg å kjøpe en ny laptop (Mac er helt topp for skolebruk - bruker det selv... Helt feilfritt fra mitt synspunkt). Er, eller rettere sagt, var dette en gaming-pc, anbefaler jeg deg sterkt å kjøpe en kraftig stasjonær pc med en god skjerm. Dette gjør at du kan kjøre spillene dine på langt bedre grafikk, oppløsning, etc etc. I tillegg får du en mye bedre nytelse og spenningsrik opplevelse av spillene du spiller, i og med at skjermen er større og bedre, og at den kraftige pc-en kan kjøre spillene med de beste instillingene. Dette er igjen mitt synspunkt av saken. Altså, du har disse tre valgene: - Kjøpe ny laptop (OK - Er den en veldig god laptop du kjøper (mellom 15 000 til 20 000) er den nok helt topp!!) - Reparasjon av laptop (NOT OK - Svindyrt, lang ventetid) - Kjøpe eller bygge en stasjonær pc (Kjøpe: Veldig bra hvis du kjøper en RÅ PC mellom 15 000 til 20 000, Bygge egen stasjonær PC: KNALLFETT - Du kan selv bestemme delene dine til pc-en, og oppnå mye høyere ytelse, bedre pc, kraftigere pc enn hvis du kjøper en forhåndsbygd pc) I tillegg: Bygger du en PC slipper du også kostnadene for at andre skal bygge pc-en. Dersom du vil ha en råfet PC (med TOPP-TOPP-TOPP-deler), vil det koste deg rundt 15 000 - 20 000 - Altså, du får mer for pengene dersom du bruker de 15 000 - 20 000 kronene på en stasjonær enn hvis du bruker dem på en laptop) En annen viktig ting å merke seg... Kjøper du en laptop, blir du avhengig av enten å reparere den dyre laptopen dersom den gikk i stykker, eller kjøpe en ny laptop. Med en stasjonær pc kan du oppgradere pc-en selv når du ønsker det. Eller, dersom en komponent ikke lenger fungerer, er det bare å bestille en ny en og installere den i kabinettet ditt. Delene har en minimums levetid på 2,5 - 3 år, tenker jeg. Det holder LENGE! Håper dette hjalp deg! ....(Litt mye tekst, ikke sant??!) Mvh: Jan Inge uhhmm, så utifra trådstarters spørsmål så kom du til dette? :S Sånn jeg ser det så kan du sjekke opp om du har garanti/reklamasjonsrett(to forskjellige ting), om du ikke har det så sjekk prisen på reprasjon. Når du har fått denne prisen må du vurdere om det er verdt det eller om å kjøpe en ny er like greit. Vel, det jeg mente med 15k - 20k, var en KNALLRÅ stasjonær pc. Men, ja du får en brukbar, veldig god gaming pc til 8k-9k... ---> Dette holder jo i lange baner, men sånn 15k til 20k stasjonære er jo for ekstremt gamere.. burde vel nevnt det, men men! Takk for at du la merke til det! Lenke til kommentar
Dweagord Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Takk for alle svar, jeg har nok bestemt meg for ny laptop. BTW. Jeg er en konsoll gamer og skal i såfall bare kjøpe en grei mini pc:P Jeg bruker en pc bare til sjekking av mail, msn facebook og sånne ting Lenke til kommentar
F2army Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Takk for alle svar, jeg har nok bestemt meg for ny laptop. BTW. Jeg er en konsoll gamer og skal i såfall bare kjøpe en grei mini pc:P Jeg bruker en pc bare til sjekking av mail, msn facebook og sånne ting OK! Flott Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Bountyhunter(BF:V)' date='15. april 2010 - 19:08' timestamp='1271354887' post='15514987'] hei, jeg har nylig greid å ødelegge min pc . Dette er en laptop fra asus. Jeg har funnet ut at det er noe galt med hovedkortet og at dette sannsynligvis må byttes .. Blir det veldig dyrt å sende den på reperasjon ? Hvor mye kommer det ca. til å ligge på? Hmm... Dette er en situasjon hvor du må bestemme deg om du vil/gidder å olle med reparasjon av laptop, ventetiden og den svindyre prisen for reparasjonen. Jeg kan ikke si eksakt hvor dyrt det er, men det er svindyrt - det kan jeg love deg! Jeg anbefaler deg å kjøpe en ny laptop, eller stasjonær pc. Er dette en skole-pc som du kun trenger til skole-ting, anbefaler jeg deg å kjøpe en ny laptop (Mac er helt topp for skolebruk - bruker det selv... Helt feilfritt fra mitt synspunkt). Er, eller rettere sagt, var dette en gaming-pc, anbefaler jeg deg sterkt å kjøpe en kraftig stasjonær pc med en god skjerm. Dette gjør at du kan kjøre spillene dine på langt bedre grafikk, oppløsning, etc etc. I tillegg får du en mye bedre nytelse og spenningsrik opplevelse av spillene du spiller, i og med at skjermen er større og bedre, og at den kraftige pc-en kan kjøre spillene med de beste instillingene. Dette er igjen mitt synspunkt av saken. Altså, du har disse tre valgene: - Kjøpe ny laptop (OK - Er den en veldig god laptop du kjøper (mellom 15 000 til 20 000) er den nok helt topp!!) - Reparasjon av laptop (NOT OK - Svindyrt, lang ventetid) - Kjøpe eller bygge en stasjonær pc (Kjøpe: Veldig bra hvis du kjøper en RÅ PC mellom 15 000 til 20 000, Bygge egen stasjonær PC: KNALLFETT - Du kan selv bestemme delene dine til pc-en, og oppnå mye høyere ytelse, bedre pc, kraftigere pc enn hvis du kjøper en forhåndsbygd pc) I tillegg: Bygger du en PC slipper du også kostnadene for at andre skal bygge pc-en. Dersom du vil ha en råfet PC (med TOPP-TOPP-TOPP-deler), vil det koste deg rundt 15 000 - 20 000 - Altså, du får mer for pengene dersom du bruker de 15 000 - 20 000 kronene på en stasjonær enn hvis du bruker dem på en laptop) En annen viktig ting å merke seg... Kjøper du en laptop, blir du avhengig av enten å reparere den dyre laptopen dersom den gikk i stykker, eller kjøpe en ny laptop. Med en stasjonær pc kan du oppgradere pc-en selv når du ønsker det. Eller, dersom en komponent ikke lenger fungerer, er det bare å bestille en ny en og installere den i kabinettet ditt. Delene har en minimums levetid på 2,5 - 3 år, tenker jeg. Det holder LENGE! Håper dette hjalp deg! ....(Litt mye tekst, ikke sant??!) Mvh: Jan Inge uhhmm, så utifra trådstarters spørsmål så kom du til dette? :S Sånn jeg ser det så kan du sjekke opp om du har garanti/reklamasjonsrett(to forskjellige ting), om du ikke har det så sjekk prisen på reprasjon. Når du har fått denne prisen må du vurdere om det er verdt det eller om å kjøpe en ny er like greit. Vel, det jeg mente med 15k - 20k, var en KNALLRÅ stasjonær pc. Men, ja du får en brukbar, veldig god gaming pc til 8k-9k... ---> Dette holder jo i lange baner, men sånn 15k til 20k stasjonære er jo for ekstremt gamere.. burde vel nevnt det, men men! Takk for at du la merke til det! Det jeg mente var at trådstarter lurte på om det å reparer en laptop med ødelagt hovedkort var verdt det eller om å kjøpe ny var bedre. Så er vel kanskje litt overkill å liste opp hva man får for 20k og hva som egner seg best til gaming osv. Lenke til kommentar
F2army Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Bountyhunter(BF:V)' date='15. april 2010 - 22:24' timestamp='1271366692' post='15516325'] Bountyhunter(BF:V)' date='15. april 2010 - 19:08' timestamp='1271354887' post='15514987'] hei, jeg har nylig greid å ødelegge min pc . Dette er en laptop fra asus. Jeg har funnet ut at det er noe galt med hovedkortet og at dette sannsynligvis må byttes .. Blir det veldig dyrt å sende den på reperasjon ? Hvor mye kommer det ca. til å ligge på? Hmm... Dette er en situasjon hvor du må bestemme deg om du vil/gidder å olle med reparasjon av laptop, ventetiden og den svindyre prisen for reparasjonen. Jeg kan ikke si eksakt hvor dyrt det er, men det er svindyrt - det kan jeg love deg! Jeg anbefaler deg å kjøpe en ny laptop, eller stasjonær pc. Er dette en skole-pc som du kun trenger til skole-ting, anbefaler jeg deg å kjøpe en ny laptop (Mac er helt topp for skolebruk - bruker det selv... Helt feilfritt fra mitt synspunkt). Er, eller rettere sagt, var dette en gaming-pc, anbefaler jeg deg sterkt å kjøpe en kraftig stasjonær pc med en god skjerm. Dette gjør at du kan kjøre spillene dine på langt bedre grafikk, oppløsning, etc etc. I tillegg får du en mye bedre nytelse og spenningsrik opplevelse av spillene du spiller, i og med at skjermen er større og bedre, og at den kraftige pc-en kan kjøre spillene med de beste instillingene. Dette er igjen mitt synspunkt av saken. Altså, du har disse tre valgene: - Kjøpe ny laptop (OK - Er den en veldig god laptop du kjøper (mellom 15 000 til 20 000) er den nok helt topp!!) - Reparasjon av laptop (NOT OK - Svindyrt, lang ventetid) - Kjøpe eller bygge en stasjonær pc (Kjøpe: Veldig bra hvis du kjøper en RÅ PC mellom 15 000 til 20 000, Bygge egen stasjonær PC: KNALLFETT - Du kan selv bestemme delene dine til pc-en, og oppnå mye høyere ytelse, bedre pc, kraftigere pc enn hvis du kjøper en forhåndsbygd pc) I tillegg: Bygger du en PC slipper du også kostnadene for at andre skal bygge pc-en. Dersom du vil ha en råfet PC (med TOPP-TOPP-TOPP-deler), vil det koste deg rundt 15 000 - 20 000 - Altså, du får mer for pengene dersom du bruker de 15 000 - 20 000 kronene på en stasjonær enn hvis du bruker dem på en laptop) En annen viktig ting å merke seg... Kjøper du en laptop, blir du avhengig av enten å reparere den dyre laptopen dersom den gikk i stykker, eller kjøpe en ny laptop. Med en stasjonær pc kan du oppgradere pc-en selv når du ønsker det. Eller, dersom en komponent ikke lenger fungerer, er det bare å bestille en ny en og installere den i kabinettet ditt. Delene har en minimums levetid på 2,5 - 3 år, tenker jeg. Det holder LENGE! Håper dette hjalp deg! ....(Litt mye tekst, ikke sant??!) Mvh: Jan Inge uhhmm, så utifra trådstarters spørsmål så kom du til dette? :S Sånn jeg ser det så kan du sjekke opp om du har garanti/reklamasjonsrett(to forskjellige ting), om du ikke har det så sjekk prisen på reprasjon. Når du har fått denne prisen må du vurdere om det er verdt det eller om å kjøpe en ny er like greit. Vel, det jeg mente med 15k - 20k, var en KNALLRÅ stasjonær pc. Men, ja du får en brukbar, veldig god gaming pc til 8k-9k... ---> Dette holder jo i lange baner, men sånn 15k til 20k stasjonære er jo for ekstremt gamere.. burde vel nevnt det, men men! Takk for at du la merke til det! Det jeg mente var at trådstarter lurte på om det å reparer en laptop med ødelagt hovedkort var verdt det eller om å kjøpe ny var bedre. Så er vel kanskje litt overkill å liste opp hva man får for 20k og hva som egner seg best til gaming osv. Ja, du har nok rett i det! Lenke til kommentar
Dweagord Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Takk for alle svar ! Skal ta med pc'en til en ekspert i dag og spørre om pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå