tordand Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Skal oppdatere PC'n. Hva vil dere "eksperter" si er lønnsomt? Dette har jeg: Athlon XP 1700 512 Mb DDR-RAM PC2100, fordelt på 2 brikker ATI Radeon 7500 64MB grafikkort Bruksområder: - Se DVD, div-x, bruker Pc som stereoanlegg, jukebox. - Spille (nesten bare strategi. Lite 3d-krevende spill ala Battelfield) - Internett - Foto og bilderedigering - Tekstbehandling Vil en Athlon 2400 utgjøre merkbar forskjell i forhold til min 1700, eller er det kanskje liten vits i å bytte CPU? Angående RAM: Hvor stor forskjell ligger i PC3200 i forhold til 2100? Skal jeg bytte RAM, må jeg vel bytte begge brikkene? Skjermkortet har jeg størst planer om å bytte ut. Bør jeg trå til med et skikkelig kort her, eller vil et "normalt" 128 MB-kort gjøre susen? Somsagt spiller jeg lite 3d-spill... Synspunkter? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 skal du redigere film og sant hadde jeg i alle fall bytta ut sjermkortet i et ATI AIW 9700 pro. du kan jo og kjoepe reamote kontrollen. Det kommer ann paa raaden din(hvor tung bilde og film redigering du holder paa med) men 512/1024 400 mhz ram hadde nokk godt ganske mye fortere enn ramen din naa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå