Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det på tide å gjøre det slutt?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har snart vert i lag med dama i 2 år nå, men merker at eg ikke har samme følelsene for henne som eg hadde for bare ett halvt år siden. Så kunne tenkt meg å hørt noen andres tanker om dette..

Vi har hatt det fint helt til det siste halve året(som nevnt). Da var det nemelig eg begynte å merke at eg ikke følte akkurat det samme som før. Gikk å håpte eg ikke skulle få melding av henne, for hadde rett og slett ikke lyst å svare.

Dette kanskje fordi det som regel var spørsmål som "hva skal du i helgen? Har lyst å være med deg!!" Noe eg begynner å bli ganske lei av nå.

Bor litt fra hverandre og siden eg jobber annen hver helg, så blir det liksom ikke så mye tid til overs(Like greit syns eg egentlig). Men de helgen eg har fri, så er eg egentlig med henne om eg vil elller ikke.. Men det er egentlig fordi eg får så dårlig samvittighet for henne, selv om eg vet det blir helt feil når eg selv ikke har så lyst.

Ellers er hun en kjempe fin jente, og er sikkert verdens snilleste, men eg føler at personligheten våres ikke passer sammen i det hele tatt. Eg klarer liksom ikke ha det noe gøy i lag med henne, og da føler eg forholdet blir litt ødelagt :dontgetit:

FIkk spørsmål om å komme til henne i helgen, noe eg egentlig ikke har lyst til, men lurer på å gjøre det bare for å se hvordan det går. Blir det ikke bedre så tror eg at eg må snakke med henne, men blir med en gang mye vanskeligere siden vi har vert i lag en stund :(

Sikkert litt rotete og lang tekst dette, men er ikke verdens beste til å skrive, hehe :)

Hadde vert veldig fint om det er noen som har ett par ord å si :)

Endret av nizze90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig situasjon, og mange av oss har vert der!

Men det du må gjøre er vertfall å snakke med hun om det. Trenger ikke å vere for å slå opp men la hun få vite at du ikke har det så bra lenger. Det kan jo godt hende at hun føler det på akuratt samme måte. Og har hatt de samme tankene lenge, men er også redd for å si noe. Mange er flinke til å sjule slikt fordi de er redde. Det enkleste er bare å få det du føler ut uansett hvor vanskelig det er.

Men slik som du har de nå kan du vertfall ikke fortsette, og vist du føler at det ikke er noe som kommer til å å hjelpe, eller at du ikke vil arbeide med forholdet så ja, gjør det slutt. Er det noe du ikke skal gjere er det å fortsette forholder og tenke at du heller får leve med det fordi du er redd for å såre dama di.

Lenke til kommentar

Ja, er litt vrien situasjon som du sier, men er vel ikke den eneste, nei :thumbdown:

Tenkte eg skulle snakke med henne nå i helgen, skal reise til henne i dag. Så skal eg høre hvordan hun syns forholdet fungerer. Slår nok ikke opp denne helgen likevel, blir litt dumt å reise med ferge/buss og bli henta av foreldrene, for så og slå opp, og be den kjøre meg til bussen igjen.. Er ikke bra å planlegge når eg skal gjøre det, men blir nå bare sånn når vi ikke bor så nærme hverandre.

Er vel sant at eg ikke kan fortsette slik det er nå. Eg sa til henne for ett par måneder siden hvordan eg følte det, og at eg ikke hadde samme følelsene for henne som eg hadde i begynnelsen.. Lovte å prøve å endre på det, men syns ikke eg har klart det. Er jo ikke sånn at eg kan bestemme over følelsene mine :/

Tusen takk for svar forresten :)

Lenke til kommentar

Det jeg tror du opplever er at forelskelsen begynner å ta slutt.

Det vil den bestandig gjøre før eller siden i alle forhold.

Når det skjer må du ta et valg. Finnes det noe mer å bygge forholdet på?

Felles interesser, verdisyn osv.

Kan forelskelsen gå over til kjærlighet?

Når du velger en partner velger du også hvordan du vil leve livet ditt.

Hvis du hele tiden skal prøve å kjenne på, "er jeg ikke forelsket lenger?"

Da tror jeg at det vil være selvoppfyllende.

Kjærlighet og forelskelse trenger næring, dere må oppleve noe positivt sammen og finne tilbake til det dere hadde før.

Kanskje du burde sette opp en liste med de positive og negative sidene hennes.

Og vekte de i forhold til hva som betyr noe for deg.

Så er det jo bare å telle hvilken side som er størst ;)

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Når det gjelder felles interesser så er ikke det så mye.. Selvfølgelig ingen av oss sliter med å gjøre det den andre liker, men er liksom ikke sånn at vi har noe vi pleier å gjøre i lag.

F.eks. liker eg veldig godt å trene, å prøver så godt eg kan å holde ett sunt kosthold. Men hun er ikke like inne på dette, noe eg syns er ganske viktig for at vi skal kunne fungere godt i lag. Blir kanskje litt feil, men er jo andre ting som ikke klaffer helt og.

Eg føler dessuten at eg blir litt for mye knytt til den personen, hver helg er eg med henne, noe som gjør at eg ikke føler eg for tid til noe annet. Eg føler litt at det er for tidlig å knytte seg til noen sånn som eg er akkurat nå.

Var hos henne i helgen, og da gikk det jo fint. Men er liksom bare det, vi har det liksom ikke så kjekt i lag lengre som vi hadde før. Sexen er bra da, so det er da noe :p Men kan liksom ikke bygge ett forhold på bare det.

Lenke til kommentar

Du kveler jo forholdet ved å ikke si at nok er nok, jeg kan ikke henge med deg hele tiden. Har vært sammen med dama i 2 år, og hun vil helst være mye mer sammen enn det vi er. Akkurat nå er situasjonen slik at jeg ikke får sett hun så ofte, men er jo enda bedre, hehe. Mener når vi ser hverandre igjen;)

For meg så passer 2 ganger i uka perfekt. Blir det for mye får jeg abstinser uten vennene mine, og blir bare grinete. Så da går jeg bare før det, og hun vet jo hvorfor, hun er flink til å si fra at hun drar å gjør noe før før jeg sier ifra, det syntes jeg er fint.

Men du kjenner jo hun bedre enn oss, selv om du tror hun blir lei seg, så vil hun heller se deg sjeldnere enn at det blir slutt.

Lykke til;)

Lenke til kommentar

Syns egentlig det er best for dere begge at du sier ifra om at du føler det sånn du føler det. For om du mener at personlighetene deres ikke passer, så kommer det ikke til å funke i lengden, og hun blir sikkert bare mer og mer glad i deg.. Og kommer jo eventuelt til å finne ut at forholdet har vært "basert på en løgn".

Syns egentlig du skal bare si det til henne, på den måten du har skrevet det her. Men vær forberedt på at hun kommer til å bli veldig lei seg..

Lenke til kommentar

Ja, eg må bare si det til henne. Selv om det blir veldig vanskelig :/ Men sånn er det vel med alle forhold som dette...

Men er veldig usikker og, føler liksom at det ikke funker, men at eg samtidig har litt lyst å være med henne og vet ikke helt om eg vil slå opp :hmm: Men tror kanskje dette har noe med at eg vet hun er veldig glad i meg.

Må uansett gjøre noe føler eg, ellers blir det feil uansett..

Lenke til kommentar

Høres ikke ut som om dere burde være sammen lenger, men du tviler allikevel på om du bør slå opp fordi du ikke vil være alene og ikke vil såre henne, for du er jo tross alt glad i henne. amirite?

Ja, er som om du har dratt tanken mine ut av hode og skrevet dem ned.. :) Er akkurat det eg mener..

Lenke til kommentar

Hvis du mener at du kanskje kun er ilag med henne enda, fordi du vet hvor glad hun er i deg, så må du vite, at det kommmer nok flere jenter i livet ditt som også kommer til å bli veldig glad i deg. Men så lenge du er i lag med denne jenta, så kommer jo ikke det til å skje (mest sannsynlig.) Men du bestemmer jo helt selv hva du vil gjøre, men som de to over meg har sagt.

Høres ikke ut som om dere burde være sammen lenger
Lenke til kommentar

Høres ikke ut som om dere burde være sammen lenger, men du tviler allikevel på om du bør slå opp fordi du ikke vil være alene og ikke vil såre henne, for du er jo tross alt glad i henne. amirite?

Ja, er som om du har dratt tanken mine ut av hode og skrevet dem ned.. :) Er akkurat det eg mener..

Vel, da er vel svaret ganske tydelig. Dere bør ikke være sammen lenger. Da må du nok slå opp, og du kommer bombesikkert til å føle deg som en drittsekk, men du må vite at det er den riktige tingen å gjøre, og hun kommer seg videre til slutt. Man kan jo selvsagt aldri være i et forhold der den ene parten ikke vil være der. Og uansett hva hun sier, så er det ikke din feil, og uansett hvordan hun reagerer, så er det ikke ditt ansvar. (:

Det er mine five cents uansett, hvis dette er noe som bare virkelig skurrer og ikke høres rimelig ut i det hele tatt, så ikke gjør det.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...