Demantios Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) La oss si to personer skatter 100.000kr i løpet av et år Den ene tjener 300.000kr og den andre 500.000kr Hvem av dem får mest igjen på skatten, den som tjener mest eller den som tjener minst om dem begge har ca like mange kroner på dem andre punktene? Endret 15. april 2010 av Demantios Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Ser du bort fra fradrag etc, så skal jo den som tjener mest skatte mest, og derfor vil den som tjener minst få mest tilbake. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Okei takker så det er lurt av meg å redigere selvangivelsen ned 30.000 som står på lønn, som ikke samsvarer med lønnslippene mine? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Dersom de tror du har tjent mer enn du har, så har du blitt avkrevd for mye skatt. Dette bør du nok rette ja, så du får penger tilbake. Er ingen ekspert på emnet, dette er bare hva jeg tror Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Okei takker så det er lurt av meg å redigere selvangivelsen ned 30.000 som står på lønn, som ikke samsvarer med lønnslippene mine? Kan ikke bare redusere årlønnen med 30.000kr uten å doukumentere det. Du må ha en ny lønns og trekk oppgave fra din arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Kan ikke bare redusere årlønnen med 30.000kr uten å doukumentere det. Du må ha en ny lønns og trekk oppgave fra din arbeidsgiver. Okei, jeg får ringe arbeidsgiveren i morgen og høre hva som er grunnen til at det står sånn på selvangivelsen, kan muligens være at bonus og feriepenger er tatt med i selvangivelsen, og ikke der jeg så på det steder jeg sjekket i siste lønnslippen Takker for hjelpen Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Det er mange ting som kommer med som skattbar inntekt. Blandt annet andre ydelser som f.eks forsikringer (også helseforsikringer), (delvis)fri telefon m.m. Lenke til kommentar
tokakv Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Du må sjekke selvangivelsen mot det arbeidsgiver har rapportert inn som du finner på "Lønn- og trekkoppgave for 2009" eller tilsvarende som du skal ha mottatt. Den siste lønnsslippen din mangler nok feriepengene som også skal rapporteres inn. Bonus skal være inkludert allerede (forutsetter her at du ser på beløpet for total lønn for 2009). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå