robertaas Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) I løpet av dagen idag ble luftrommet i Skandinavia, UK og Belgia sperret for all flytrafikk. Nederland har planlagt å stenge luftrommet fra 19:00. Frankrike og Tyskland avventer. Prognose for støvskyen: www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=10000782 Luftrommet vil antagelig være stengt minst et døgn etter av vulkanutbruddet i Island stopper. Websiten til NSB ser ut til å ha problemer pga mye trafikk. Ekstra tog er satt inn. Dine rettigheter ovenfor flyselskap: www.flypassasjer.no/regelverk/article9710.ece Endret 15. april 2010 av robertaas Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Det er vel slik at det blir lite utbetalinger av forsikringpenger pga. at dette er noe som kan kalles "force majeure" dvs noe hverken flyselskapet eller passasjer har noe med å gjøre. Lenke til kommentar
koots Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Forsikringsselskapene fant vel ut til slutt at det er en naturkatastrofe, og utbetaler deretter. Ellers så tror jeg at SAS/WF, Norwegian og tilogmed Ryanair refunderer eller ombooker billetter kostnadsfritt. Om noen er interessert i mer info om fly, vulkanutbrudd og det meste medfølgende anbefaler jeg dere å se her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=63251 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 (endret) http://www.dagbladet.no/2010/04/15/nyheter/naturkatastrofer/utenriks/vulkan/vulkanutbrudd/11289714/ Forsikringsselskapene holder sammen og sier at dette ikke er en naturkatastrofe, men følgene av en naturkatastrofe. Altså akkurat som en tsunami er følgene av et jordskjelv. Og de mener derfor at de reisende ikke har krav på noen erstatning eller hjelp. Noen forsikringsselskaper strekker seg imidlertid til å dekke ekstra opphold for de som ikke kommer seg hjem om flysekalpene ikke dekker dette. Regner med at det blir mye bråk fremover om folk som ikke får tilbake penger for opphold de har betalt. BTW dette var som rett ut av filmen 2012: www.vgtv.no/?id=29816 Endret 17. april 2010 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Fortsetter dette et par uker så kan SAS gå konkurs. http://www.hegnar.no/bors/article419589.ece Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Personlig så hadde det ikke gjort meg noe om SAS hadde gått konk og et større flyselskap fra Europa hadde kjøpt det opp som f.eks Lufthansa. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jeg tror nok forsikringsselskapene må bite i det sure eplet. Et vulkanutbrudd er en naturkatastrofe – og følgene av naturkatatrofen burde selvfølgelig bli dekket. Turister fikk dekket tap foråsaket av Tsunamien i 2004, selv om dette og var følger av en naturkatastrofe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå