VildeS Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Har søkt på mange sommerjobber, men ikke fått noen av dem, tenker å fortsette å søke, men tenker i værste fall, om jeg ikke får noen sommerjobb, kan jeg da ha rett på sosialhjelp`? Dagpenger er ikke en mulighet, siden jeg er under den grensa på ca 100 000 i inntekt. Hva slags rettigheter har man? Lenke til kommentar
VildeS Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Ja det gjør jeg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Da har du så vidt jeg vet ikke krav på støtte Endret 15. april 2010 av Herr Brun Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Studenter har ikke krav på støtte, annet enn fra Lånekassen. Du vet, studenter har stipend og lån, ikke sosialhjelp. Lenke til kommentar
VildeS Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Er klar over at det ikke er krav på sosialhjelp i studiemånedene da vi får studielån, men jeg lurte på om det var muligheter i juni og juli. Men da er det tydligvis ikke det. Takk for svar. Lenke til kommentar
Cie Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Da har du så vidt jeg vet ikke krav på støtte Jo, studenter har også rett på sosialhjelp. Men det betyr så klart ikke at TS av den grunn får hjelp. Alle andre muligheter må være utprøvd først, så jeg vil tro det blir vanskelig å få hjelp for en så kort periode, spesielt når man er student. Google student+sosialhjelp så får du mer info. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Sosialstønad er en subsidiær rettighet, dvs at det er noe man skal forsøke når alle andre rimelige rettigheter er utprøvd. Det er ingen regel som sier at studenter ikke kan ha krav på sosialstønad. Dagpenger vil du ikke få om sommeren, da dagpenger er noe som gis til reelle arbeidssøkere. Studenter er i all hovedsak ikke å anse som reelle arbeidssøkere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå