Gå til innhold

Oppstart av bedrift i utlandet

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg studerer for øyeblikket Business Management i utlandet, nærmere bestemt London. Har møtt en gutt fra Litauen, og etter å ha pratet endel har vi kommet fram til en ide om å frakte biler fra Norge til Litauen for å reparere dem. Vi er begge 20 år, og har funnet ut at det allerede er noen bedrifter som gjør dette så det er ikke et dumt påfunn. Vi (dvs han) har kontakter i Litauen som skal gjøre delen der borte plettfri. Det vi trenger nå er kontakter i Norge, muligens bedrifter som driver med reperasjon for et eventuelt samarbeid. Er det noen som har forslag til framgangsmåte her for å fremstille oss selv på best mulig måte?

Og for litt mer nøytale, er dette noe som kunne vært interessant for privatpersoner? Jeg har vist han priser fra Norge, og han får sjokk. Ting som koster 5000 kroner her, koster maksimum 1500-2000 kroner der borte. Så det er mye penger å spare for private også.

Jeg har også hatt litt bekymringer angående skatt. Er det noen som vet hvordan det fungerer? Bedriften kommer til å være litauisk, mens jeg bor i England hvis/når jeg tjener penger. Skal kontakte skattekontoret, men frykter lang ventetid på svar, så om det er noen her som har peiling så hadde det vært fint.

Tar imot all respons med takk, og har ikke noe imot nye innspill og tanker om ideen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...