Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bluescreen veldig ofte, driverproblem?

Anbefalte innlegg

Hei pcen min klikker og får horisontale eller vartikale blå streker på skjermen (Bluescreen). Så restarter den seg

Problemet har vært før, men da ordnet jeg det ved å skjekke alle kabler inne i pcen. Det har jeg også nå, men etter TG har det kommet veldig mange ganger. Problemet oppstår uregelmessig, noe derer kan se på bluescreen dumpen.

Specs:

ASUS M4A78LT-M LE 760G AM3 M-ATX

AMD ATHLON II X3 425 2.7GHZ 1.5MB SOCKET AM3 BOX

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB)

Vertex RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

Samsung SH-D163B - DVD-ROM-stasjon - Serial ATA

Her er printscreen fra bluescreenview:

post-171639-1271341288,9319_thumb.jpg

For meg ser det ut som det er en driver som foresaker problemet.

Hvis det er noe mer dere lurer på så er det bare å spørre.

På forhånd tusen takk!

Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Neppe noe vits å installere windows xp, er hardware-relatert, mest sansynlig minnebrikke. Last ned memtest og se om du får feil.

Kan prøve med kun en minnebrikke, sjekk at de står godt i.

Ellers god guide her:

http://www.sevenforums.com/crash-lockup-debug-how/35349-2-int-stop-0x124-what-means-what-try.html

Edit:

Ang minneoppsett, det er ikke ditt problem om det ikke funker, finner du feil på dem så få dem byttet, er mulig at å endre spenning eller klocke dem ned litt vil funke, men det er ikke problemet, du har kjøpt et produkt og det funker ikke som det skal og da er det de som solgte deg minnebrikkene sitt problem å fikse dem. Sjekk først med memtest, får du noen feil i det hele tatt er det bare å sende dem tilbake.

Endret av Adjin
Lenke til kommentar

Neppe noe vits å installere windows xp, er hardware-relatert, mest sansynlig minnebrikke. Last ned memtest og se om du får feil.

Kan prøve med kun en minnebrikke, sjekk at de står godt i.

Ellers god guide her:

http://www.sevenforu...s-what-try.html

Edit:

Ang minneoppsett, det er ikke ditt problem om det ikke funker, finner du feil på dem så få dem byttet, er mulig at å endre spenning eller klocke dem ned litt vil funke, men det er ikke problemet, du har kjøpt et produkt og det funker ikke som det skal og da er det de som solgte deg minnebrikkene sitt problem å fikse dem. Sjekk først med memtest, får du noen feil i det hele tatt er det bare å sende dem tilbake.

OK, takk for svar har kjøpt dem på Dustinhome.no, de pleier ikke å være noe grinete når det gjelder retur. Men skal jeg prøve med en og en brikke slik at jeg får testa begge, eller skal jeg teste med begge samtidig?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...