Blackster Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Windows på min HP har av en eller annen grunn krasjet, og jeg får en bluescreen som går så kjapt at jeg får ikke sett hva feilen er. Den går helt frem til windowsbildet og så stopper den opp. Jeg skal ha en recovery disk på pc'en. men for min del tenkte jeg først å bruke en linuxlignende versjon for å ta ut data fra c:disken før jeg prøvde en reparasjon eller en nyinstallasjon(kanskje det beste). Det jeg lurte på er hvor jeg kan finne all mailen som er lagret på Outlook evt. om det finnes noen CD'OS som lar meg åpne Outlook'en som finnes for å ta backup i .pst filer? Jeg vil ikke risikere at jeg mister alt og derfor hadde jeg tenkt å ta backupen før jeg gjør et forsøk om å fikse dette. Til info så vil ikke Windows XP starte i sikkermodus heller. maskinen restarter for hver gang det skulle ha kommet et innloggingsbilde? Kan noen hjelpe meg her? Oops jeg ser at denne skulle egentlig på Maskinen funker ikke. MOD kan dere flytte denne dit? Endret 15. april 2010 av Blackster Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Har du forsøkt "Restore Windows XP to a Previous State" Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Har du forsøkt "Restore Windows XP to a Previous State" er det ikke sånn at det oftest blir anbefalt å slå av at den ikke faktisk lagrer en restore? jeg tror jeg har gjort det, så det er da sannsynligvis ikk eet alternativ Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Har aldri hørt det... Restore forandrer ikke på dine dokumenter/bilder osv, så de er trygge. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Det funket ikke det heller. prøvde meg med siste fungerende konfigurasjon, og sikker modus og alle krasjer med en bluescreen som er umulig å lese før reboot Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Prøvd Repair? Sett inn Windows CDen, så får du valget om du vil Repair installasjonen. Den går igjennom filene og fikser det som er gale. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Prøvd Repair? Sett inn Windows CDen, så får du valget om du vil Repair installasjonen. Den går igjennom filene og fikser det som er gale. Finnes ikke recovery cd, men en recovery partisjon på pc'en. jeg vet ikke hvordan jge kan få startet på den, sidne jeg ikke finner det alternativet i boot Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Som regel må du holde inne et bestemt knapp mens du booter for å aktivere recovery partisjonen. Har ikke HP så jeg vet ikke hvilket de benytter. Må nesten se om det står noe på HP support websiden. Endret 16. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Som regel må du holde inne et bestemt knapp mens du booter for å aktivere recovery partisjonen. Har ikke HP så jeg vet ikke hvilket de benytter. Må nesten se om det står noe på HP support websiden. etter å ha brukt UBCD igår så fant jeg ut at det er en del bad sectors på denne disken, så dette er sannsynligvis årsaken til at windows ikke starter opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå