Gå til innhold

Menneskerettigheter! , sørg for å sikre dem!

Anbefalte innlegg

Man finner det f.eks i Taliban. Kvinner må gå i svarte klær som dekker hele dem.

Noen kvinner kan til og med selges, gambles osv.

Menn kan straffe dem, slå dem. Fordi de går med forbanna røde sokker?

hva faen er det som skjer ? Det finnes jo ingenting av frihet der?

Barn taes og brukes som soldater?

Folk blir hjernevasket, og tar selvmord i bilbomber og slikt ?

Hva skal til for å bli kvitt dette?

hvorfor tar vi ikke bare ut "lederne" og skaperen av dette?

Hva kan vi gjøre? Hvorfor skjer det ikke noe ? :ohmy:

Endret av Sondredb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi de dekker seg bak "GUD" AS... Da tørr ingen av de vanlige og normalt snille å si noe... For da tror de at de også spotter gud...

Sagt på en annen måte: Dette er hva du får når samfunn lar seg styre av eventyr bøker, enkelt og greit. De setter guder høyere enn mennesker, noe som kommer til uttrykk både ved straffe utmålinger OG avstraffelsene de bruker.... :no:

Det muslimske styresettet er noe av det verste mennesker har funnet opp ja, uten tvil....

Lenke til kommentar

Løsningen på problemet ditt er at vi alle tar en gunner, stikker den i kjeften og fyrer av.

Ikke en realistisk løsning, ergo er det bare å godta at det er slik verden fungerer.

Dessuten er vi vel alle hjernevasket. Noen blir hjernevasket til å ta seg en 8-16 jobb, andre blir hjernevasket til å sprenge seg selv i lufta. Like ille begge deler spør du meg.

Lenke til kommentar

Neida, har jo ikke begynt å jobbe enda. Men lurer bare på hva som er så galt med denne jobb løsningen?

Er vel heller at den 8 til 4 løsningen er meget mainstream og kjedelig han tenker på ... Du gjør det samme dag etter dag etter dag liksom.... Ikke at det faktisk er slik for de fleste som jobber 8 til 4, men noen jobber kan sikkert oppfattes slik...

Men noen må jo gjøre de jobbene også, noe som er bras, for da slipper jeg å gjøre dem :p

Vil ikke kalle det hjerne vasket, for å ta en jobb som er mest hensiktsmessig for den jevne arbeider er jo ikke hjernevask... Og det er ikke alle som har muligheten til å velge å vrake heller...

Mulig Toeblast har/hadde en dårlig dag, for å sammenligne det å sprenge seg selv i luften med en 8-4 jobb, (selv om jobben er gørrkjedelig...), er ikke noen god sammenligning..... At verden kunne tjent på at en del mennesker sprengte seg i luften er en annen sak, men da kan vi kanskje åpne et senter der de kan bedrive prøvesprengning .... ? :)

Lenke til kommentar

hvorfor tar vi ikke bare ut "lederne" og skaperen av dette?

Med ref. til Taliban er det per dags dato røft 90 000 soldater i Afghanistan som prøver å ta ut "lederne" og skaperne av problemet. Er visst ikke så lett sier de...

Endret av Lillestrutts
Lenke til kommentar

Med ref. til Taliban er det per dags dato røft 90 000 soldater i Afghanistan som prøver å ta ut "lederne" og skaperne av problemet. Er visst ikke så lett sier de...

Det er bra at noen gjør noe med det ivhertfall.

Synes vi må få spredd mer, og avslørt det som skjer i det skjulte.

Da kan det være at flere engasjerer seg, og det blir lettere å få tilgang til å støtte, og skape mer effektive tiltak.

Lenke til kommentar

Problemet - kort oppsummert - er at man behandler symptomene og ikke sykdommen.

Absolutt alle muhammedanere som utfører terrorhandlinger og blir avhørt i etterkant, forklarer at de gjorde som de gjorde fordi det står i koranen eller hadith. At islam er fredens religion er verdens største løgn, da alle muhammedanske terrorister kan peke på kjerneverdier og lære i islam for å rettferdiggjøre sine handlinger. At profeten muhammed også handlet som en moderne terrorist blir da kirsebæret på toppen av kaken.

Anbefaler alle å søke opp filmserien (6 deler tror jeg) "Islam - What the West needs to know" på youtube eller google-video.

Kan også kjøpes på DVD her.

Islam er som det gjevne forsikkringsselvskapet - det har to annsikter som kan velges ut i fra situasjonen. Islam er svakt i Norge. Se til land der islam er sterkt, så ser man hva vi har i vente. Man kan eksempelvis lese den Franske Obin-Rapporten, som var så sjokkerende at regjeringen forsøkte å holde resultatet hemmelig.

Endret av Kafir
Lenke til kommentar

Har mennesket fundamentalt egentlig noen rettigheter i det hele tatt? Kan vi virkelig forvente oss noe i livet?

Seff not, det er jo akkurat derfor vi har laget dem, nettopp for å beskytte enkelt individet.

Slik jeg ser det så tror jeg at hvis vi hadde tatt vekk religion så hadde vi langt på vei fjernet en god halvpart av verdens gruppeskillere og kanskje den største "pådriveren", i negativ betydning, for at vi lagde menneskerettigheter i det hele tatt!! Menneskerettigheter er jo ikke serlig stor i noen av de tre store religionene ihvertfall, der er det gud først og sist og mennesker blir ansett som gjødsel i guds frie natur sånn omtrent.... i forhold til de påståtte gudene ihvertfall...

Det samme går jo for yttringsfrihet, hvorfor kom ikke en så smart fyr, blir det hevdet, som jesus med dem liksom? Han var slettes ikke så smart som de kristne trodde tydeligvis, for ellers hadde han kommet opp med både menneskerettigheter, yttringsfrihet og likestilling, men isteden sto han der og syntes at slaveri var greit så lenge slave masteren behandlet dem greit :roll:

En ser jo dette klart i dag at islam forsøker å undergrave de rettighetene ved at de misbruker den makten som er gitt dem i FN. Der forsøker de hvileløst med å forsøke å få islamske "verdier" (Som omhandler alt fra slavehold, koneplageri, omskjæring, bestianske avstraffelser, ja kort oppsummert alt det "gode" som muslimsk "tradisjon" har å by på av helvette) legalisert og unnlatt fra de samme menneskerettighetene. De vil altså at halvparten av verdens befolkning, kvinnene, skal være menns personlige slaver i alt og et, der de uten lov eller dom kan plages, voldtas, undertrykkes og drepes fordi dette er "hellige" musliske verdier, nedfelt fra den skitthellige koranen, som de syntes skal unnlates menneskerettigheter... :no:

For en gjeng!!

Religion forgifter alt, som den godeste hitchens sier... og det er så sant så sant! Tenk hvor utrolig mange mennesker som hadde hatt det bedre uten de religiøse doktrinene i øst og vest! Er så en nesten blir kvalm over arten mennesket, som klarer å bli så stupide at de lar påstander og BARE påstander styre sine liv!!! Det er så idiotisk når en ser på det at det skulle vært forbudt å være så dum! :) (Det siste er ironisk, for de som ikke skjønte det og som kanskje er redd at de ikke nådde opp....)

Lenke til kommentar

Har du noe annet enn påstander å gå på selv, da? De fleste argumentene dine kan jo brukes mot deg selv. Du kan si det er usannsynlig at det finnes en Gud, men du kan aldri si det helt sikkert. Det er fortsatt bare en påstand, men i motsatt retning. Til syvende og sist er det jo nesten bare ord mot ord. Ekstremisme er aldri bra, uansett vei.

Lenke til kommentar

Har du noe annet enn påstander å gå på selv, da? De fleste argumentene dine kan jo brukes mot deg selv. Du kan si det er usannsynlig at det finnes en Gud, men du kan aldri si det helt sikkert. Det er fortsatt bare en påstand, men i motsatt retning. Til syvende og sist er det jo nesten bare ord mot ord. Ekstremisme er aldri bra, uansett vei.

Å vet ikke det. Når alle bevisene ligger på bordet for det vi i dag vet vil jeg vel si at gudetro stiller med en ytterst liten sannsynlighet... Men det er vel i bunn og grunn bassert på min egen oppfattning etter snart femti år her på kloden ja.... Er klar over at argumentene kan brukes den andre veien rundt, men da vil jeg også være så frekk at jeg påstår at du ikke har kikket skikkelig på sakene som teller i mot sannsynligheten for guder heller... Ihvertfall ikke objektivt nok!!!

Og en ting til jeg har funnet ut etter så mange år og det er at ingenting er sikkert. En kan med disse tingene bare sette sannsynligheten til noe opp mot sannsynligheten til noe annet, men for å gjøre det kreves det at en ser på begge sider med argus øyne og forsøker å være så objektiv som mulig... Noe som ikke er lett!! :)

Men du har ikke lest så veldig mye om de tre store religionene før det går opp for deg at dette er konstruerte guder, funnet på av maktsyke mennesker som trengte noe å styre med... Og er denne verden og universete vi lever i skapt av en gud er det ihvertfall klart som glass for mitt vedkommende at det ikke er noen av de gudene vi har nedtegnet her på jorden i dag ihvertfall... Så smålige og tilbedningskåte som de er fremstillt er ikke en så mektig gud verdig, for mektig må han være som har skapt noe så stort som universet, det er helt sikkert! Jeg betviler også sterkt at han hadde satt noen små og totalt ubetydelige skapninger på en bitte liten klode så høyt at han ble sint for at de missbrukte hans navn også videre, men dette er igjen bassert på egen erfaring....

:)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Men kanskje det er nettopp min objektivitet som gjør at jeg hverken kan utelukke den ene eller den andre?

Så du syntes det er objektivt å tro på drager i garasjen, husnisser på loftet, alver på fjellet og enhjørninger i skogen? For det er akkurat like objektivt som å tro på guder, da det ikke støttes av et eneste bevis det heller...

Det er faktisk ikke like sannsynlig å tro på en ting fordi fraværet av bevis eller indikasjoner ikke utelater den tingen som det er å ikke tro på en ting som ikke er bevist eller har indikasjoner, enten du tror det eller ei. Hvis ikke ender du jo opp med å tro på hva enn du selv måtte finne på av fantastiske kreasjoner..... og det er jo ikke så veldig sannsynlig, er det vel? Da er det bare fantasien som setter grensene på hva du kan finne på å tro på, med mindre du gjør som veldig mange andre gjør, å kappe sannsynligheten ned til religiøst vissvass og gi den "førsteretten" til sannsynligheter... Men da lyver du for deg selv....

:)

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke like sannsynlig å tro på en ting fordi fraværet av bevis eller indikasjoner ikke utelater den tingen som det er å ikke tro på en ting som ikke er bevist eller har indikasjoner, enten du tror det eller ei.

Hva i all verden er det du prøver å få fram her?

Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke at det å tro på en Gud er ekvivalent med å tro på drager i garasjen. Det er heller bare en irrelevant kvasi-analogi. Dessuten ser jeg helst til at du ikke pålegger meg meninger jeg ikke besitter.

Det at en tese ikke kan bevises er ikke et påskudd for å falsifisere, ei heller verifisere, den. Det er ingen beviser som støtter gravitasjon slik vi kjenner den, alikevel blir dette et helt annet eksempel ettersom vi har et empirisk påskudd for å anta at den alltid virker slik den gjør. Et induktivt argument.

I tilfellet med Gud har vi ikke et empirisk grunnlag, det gir oss derimot ingen grunn til å automatisk falsifisere hele idéen om en Gudetro. Det gir oss heller grunn til å være skeptisk. Skepsis er nødvendig, og aldeles ikke det samme som å avvise alle idéer rundt emnet. Det er alikevel, strengt objektivt sett, ingen grunn til å avvise, eller påvise, noen Gud.

Jeg forstår ikke hvordan du kommer frem til konklusjonen din i andre avsnitt. Kan du utdype dette med sannsynligheter og fravær på bevis?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...