eivindgh Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg har et ISDN LAN Modem som jeg lurer på om jeg kan benytte som bredbånds-ruter, ettersom jeg skal "oppgradere" fra ISDN til kabel-bredbånd. Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Smal Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 ut i fra at du sier kablel-bredbånd er det nok ikke samme ledningen/pluggen i det hele tatt... hvilket betyr at den ikke passer... Uansett bygger ikke isdn på samme teknologien som kabel så det vil nok ikke fungere uansett..... Smal Lenke til kommentar
eivindgh Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg var kanskje litt upresis i sted... Jeg "får" et kabel-modem fra kabel-selskapet, som har en ethernett-utgang. Dette er er det da mulig å koble én PC direkte til, eller en hub/switch/router hvis man skal ha flere enn en PC. Sånn for sikkerhets- (og kostnads-) skyld, må en bruke en router som tilbyr NAT. Jeg har da et ISDN LAN Modem som har NAT, så spm er om jeg kan bruke den i stedet for bredbånds-ruter, dvs. koble den mellom kabel-modem og PCer? (Ikke direkte på kabel-kabelen, som forøvrig er coax). Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 vil det si at boksen din både er en isdn-oppkoblingsboks-dings og router? If so; det bør være mulig å bruke routerdelen uavhengig av isdn delen ja Hvordan det virker når du hiver på en gateway i tillegg er jeg litt usikker på, siden denne da ikke kommer på noen uplink-port. Vet ikke hvordan det blir med nating f.eks Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 vil det si at boksen din både er en isdn-oppkoblingsboks-dings og router? If so; det bør være mulig å bruke routerdelen uavhengig av isdn delen ja Hvordan det virker når du hiver på en gateway i tillegg er jeg litt usikker på, siden denne da ikke kommer på noen uplink-port. Vet ikke hvordan det blir med nating f.eks Hvis det er en rein ISDN-router har den ingen støtte for inngående nettverk, det finnes endel kombinerte ISDN/Bredbåndsroutere som kan brukes i et slikt tilfelle. Vedkommende som spør bør kanskje opplyse om merke og model på sin router. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hvis det er en rein ISDN-router har den ingen støtte for inngående nettverk, det finnes endel kombinerte ISDN/Bredbåndsroutere som kan brukes i et slikt tilfelle. Det var det jeg skulle fram til ja. ikke så lett å ordlegge seg bestandig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå