Gå til innhold

Kamptråd - Aalesunds FK vs Rosenborg Ballklub 19/4 (1-1)

DJ_Dark

25 stemmer

1. 1. Hvem vinner kampen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dommaren legger seg på ei høg list, noko som forsåvidt er greit, men han dømmer dårleg begge vegar. Raudt til Carlsen ville vere strengt i alle tilfelle, så om de vil klage på det, så må de innsjå at det er kontaktidrett. RBK utliknar som forventa, men etter det skaper bortelaget lite og eg vil seie at Aafk var heilt på høgde siste halvtimen. Med litt meir marginar så hadde vi kunne fått eit mål til at vi berre slår langt er berre en vits. Slår eindel opp på Aarøy som skal legge igjen, men spelar oss også fint gjennom midten og ute på kantane. Viser heilt klart meir vilje enn mot Haugesund og det var viktig.

Lenke til kommentar

Litt synd for han da, stod på rett sted, men fyren han fikk ballen av var i offside.

fyren han fikk ballen av sto i offside?? hehe

ja, er nå riktig det.. hva ler du av?

RBK seff.. hva trodde du?

EDIT: aha, hadde satt inn ??.. mente !! skjønner misforståelsen,..

Endret av VWjetta
Lenke til kommentar

Demidov stod i offside da dødballen ble slått av Winsnes. Bare dumt at når det faktisk går veien så ser linjedommeren det. Men jeg er ikke helt fornøyd med dommeren under de siste to kampene som rosenborg har spilt, heller ikke i andre lags kamper. Det virker som de tar litt for lett på stygge taklinger. Under denne kampen ble det jo ikke gitt ut et eneste kort.

Jeg syns f. eks at Carlsens andre takling på Ciljan skulle vært kort. Første kan tolkes litt frem og tilbake. Men det er et soleklart frispark.

Lenke til kommentar

Dommaren kunne godt tatt fram kortet ved eit par anledningar i kveld, men samtidig så er det bra at han legg seg på ein linje for å holde den gjennom heile kampen. Blir for dumt med dommarar som varierer linja si voldsomt, sånn at spelarane ikkje anar kva dei kan eller ikkje kan gjere.

Lenke til kommentar

Ja ettersom Annan har gått rundt og "holdt, bet og også rev en spiller i underlivet" så kan ein jo lure litt på kva dommaren fikk med seg.

Forresten veldig misunneleg på backane til Rosenborg. Fekk ikkje sett Lustig så mykje offensivt i dag, men Dorsin er kanskje RBK sin beste spelar og den som skaper klart flest målsjansar.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg skal mene om kampen egentlig.

Er på langt nær godt nok, men er fornøyd med at vi får med oss ett poeng når vi er såpass ræva i de siste 20 av andre omgang. Vi lar jo Aalesund få komme inn i kampen igjen rundt 80. minutt.

Dorsin gjør en bra kamp, Winsnes synes jeg ikke noe om. Håper vi får tilbake Rambo II fra Tyrkia før Lillestrømkampen. (Skal ikke være slik at man kan savne en 17-åring spillemessig)

Og dommeren hadde tydeligvis glemt at han hadde med seg kortstokken i dag. Skuffende.

Lenke til kommentar

Når det kommer til tyggingen på Aarøy og visstnok slaget på han andre så må jeg si meg enig og uenig i situasjonene. Du ser tydelig av bildene at Aarøy valser rett i kroppen på annan når det er stopp i spillet. da kan nok han ha følt at Annan tok en liten jafs. Annan er jo ikke akkurat høy, og ansiktet hans kommer jo direkte i brysthøyde på aarøy.

Når det kommer til dette slaget i etterkant av denne bitesituasjonen så ser man tydelig av tvbildene at aafk spilleren langer ut først mot Annan og får seg da en dytt tilbake. Å kalle det et slag er vel å ta i litt hardt men.

Aarøy har forresten sagt dette i ettertid

Han prøvde å bite meg. Det samme skjedde en eller to ganger til, forteller Aarøy til Dagbladet.

- Han la munnen sin inntil brystet mitt og beit til.

Er det ikke også litt morsomt at Rekdal visstnok får med seg absolutt alt som skjer på banen?

ref: http://www.dagbladet.no/2010/04/20/sport/tippeligaen/fotball/aalesund/rosenborg/11362006

Lenke til kommentar

Carlsen gjorde seg fint fortjent til minst to gule. Komme med benet rett i brystet på Ciljan som han gjorde, var rene karatesparket det der. Og i intervju med TV2 etterpå: "Neeei, det er jo ikke med vilje, jeg prøver bare å forsvare meg"

Hæ?

Forsvare seg? Med foten strakt ut og i en høyde som gjør at han treffer en motspiller i magen? Tåpelig fyr. Dommer Sælen må ha hatt sin dårligste dag på jobben i går, at det ikke ble delt ut kort i løpet av kampen er helt uforståelig for meg, kunne vært iallfall 4-5 kort fordelt tålig jevnt på begge lag. Så mye knuffing og så lav list fra dommeren gjør at kampen utarter i bortimot ren slåsskamp på slutten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...