magnusa_12 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hei! jeg har flere spørsmål angående kickboxing fordi jeg vurderer om å gå et helt år på Fredtun folkehøyskole på linjen Kickboxing. Først informasjon om meg sjøl: kg: 82 høyde: 192cm Alder: 17 Jeg har hatt et lite problem med kneet, med at jeg får utsklidninger av kneeskålen min. Dette har kankje skjedd 3 ganger i livet mitt. Er kickboxing noe som kan framheve dette? Litt av grunnen til det ikke har sklidd ud på 2år er fordi jeg har begynt å trene en god del. jeg har noe som er kalt "plattfot". Jeg må bruke en spesiall lagd fotsøyle (underlage som ligger i skoen) for å skape balanse i resten av kroppen. Viss ikkje blir korsryggen nokså skeiv. Hva bruker man i kickboxing av sko? Er det hardt underlag der man trener? Jeg har også noe som heter "Hypermobile ledd" noe som gjer at leddene mine er endel mykere en normalt. Jeg har større bevegelighet i for eks kneet og håndleddet. Noe som øker sjangsen på at jeg kan brekke forskjellige ting. Er Kickboxing noe særlig heldig for meg da? Og til slutt så er det Høyden. Er det ikke en veldig stor ulempe å vær 192cm i Kickboxing? Eneste posetive jeg ser at jeg har lange bein som sikkert utgjir større rekkevidde mellom meg å mostanderen. Takker for alle Svar:) Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Driver ikke med kickboxing selv, men ser veldig mye på det. Det er ofte mange høye som har fordelen ved lange bein og ikke minst armer. Syns det virker som du skal være forsiktig, men det er ikke et eksperttips Drikker du nok melk og kalsium? Lenke til kommentar
magnusa_12 Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Drikker 3-4 store glass til dagen. Har ikke noe beinskjørhet:P Lenke til kommentar
magnusa_12 Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Er det noen andre som kankje har en litt større erfaring innen kickboxing? Lenke til kommentar
vitaminbjørnen Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Det er sikkert ikke dumt å spørre en lege eller sende en mail til folkehøyskolen og spørre om det. Har ikke lyst å si for mye. Driver litt med kickboxing selv. Det er litt risiko for å skade håndledd. Hvis du slår for hardt med for tynne hansker for eksempel eller slår sjevt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå