Gå til innhold

Hjelp med bygging av ny pc

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal bygge min første pc og planlegger å kjøpe følgende komponenter(gjerne kom med forslag til bedre komponenter)til:

Sapphire Radeon HD 5850 2GB GDDR5

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Intel X25-M SSD 80GB 2,5", Retail

ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

Vil disse komponentene fungere sammen? Sliter med å finne detaljer for ASUS Crosshair IV.

Ser at Crosshair III kun støtter 1600MHZ ram i OC-modus.

Vil dette by på noen problemer under innstalasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ventet noen uker og sett hva den nye Phenom II X6 Prosessoren bringer med seg.

Per dags dato må du overklokke for å bruke DDR3 1600MHz Ram på AMD Prosessorer.

Jeg vet ikke om det blir noen endringer på dette med nye PII X6 Prosessorene.

Jeg er klar over at den må overklokkes, men vil rammen fungere under innstalasjon?

Så fort jeg har fått lagt inn all software har jeg planer om å sette den i OC-modus så da er jo alt greit.

Lenke til kommentar

Vil du være sikker på at Ram fungerer på Hovedkort. Kan du enten kjøpe brikker fra se produsentens Qualified Vendor List eller så kan du benytte en Memory Advisor, som Crucial Memory Advisor Tool Komplett.no benytter også Crucial Memory Advisor, eller Crucial minnevelger som de kaller det. Kan nevne at jeg var inne på Asus sitt forum og spurte om anbefaling til minnebrikker. Jeg fikk ikke mange svar, antaglivis grunnet slike spørsmål dukker opp like ofte som "hva er best av Opera og Firefox" dukker opp på dette fora. Jeg hadde planer om et sett Corsair XMS3, grunnet dise på det aktuelle tidspunkt var på tilbud hos Dustin og hos Komplett. Jeg ble dog anbefalt av to personer med god fartstid på forumet og en av Moderatorene på Asus forumet til å Droppe Corsair, og jeg ble høyst anbefalt til å velge en av minnebrikkene fra Crucial Memory Advisor Tool listen.

Lenke til kommentar

Vil du være sikker på at Ram fungerer på Hovedkort. Kan du enten kjøpe brikker fra se produsentens Qualified Vendor List eller så kan du benytte en Memory Advisor, som Crucial Memory Advisor Tool Komplett.no benytter også Crucial Memory Advisor, eller Crucial minnevelger som de kaller det. Kan nevne at jeg var inne på Asus sitt forum og spurte om anbefaling til minnebrikker. Jeg fikk ikke mange svar, antaglivis grunnet slike spørsmål dukker opp like ofte som "hva er best av Opera og Firefox" dukker opp på dette fora. Jeg hadde planer om et sett Corsair XMS3, grunnet dise på det aktuelle tidspunkt var på tilbud hos Dustin og hos Komplett. Jeg ble dog anbefalt av to personer med god fartstid på forumet og en av Moderatorene på Asus forumet til å Droppe Corsair, og jeg ble høyst anbefalt til å velge en av minnebrikkene fra Crucial Memory Advisor Tool listen.

Tusen takk for hjelpen, satte virkelig pris på det. Da blir det ikke minne fra corsair. Men listen jeg finner med supported memory på asus sine sider inneholder bare sære brikker jeg ikke har funnet på noen norsk nettbutikk, med unntak av corsair modellene.

Lenke til kommentar

Corsair Dominator støtter Black Edtition Memory Profile noe som lar deg overklokke bare RAMen til 1600 MHz (eneste du gjør er å aktivere BE Memory profile), uten at CPU blir overklokket.

Hvor tidlig kan jeg aktivere denne funksjonen når jeg booter opp for første gangen?

Ser på forumet at flere har hatt problemer med 1600 mhz ram på både Crosshair III formula og M3A79-T Deluxe når de starter opp pc'en for første gang.

Vil derfor kun kjøpe ram som noen kan gå god for at vil fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...