pr3cis Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Fikk en stygg hoste i begynnelsen av februar, tenkte at det ville gå over av seg selv etterhvert, men det gjorde det ikke. Gikk da til lege og fikk diagnosen stille lungebetennelse. Fikk Tetracyclin som jeg skulle ta i 10 dager. Det hjalp litt, men etter kuren begynte hosten og komme tilbake igjen, og jeg fikk ny penicillin kur; Apocillin. Apocillinen hjalp ingenting, så gikk til lege igjen og fikk Ery-Max som jeg går på enda. (siste dag 16. april) Denne penicillinen hjelper, men det har nå kommet tilbake igjen. Har hatt både feber og kraftige hostetak. Fikk ikke time hos legen før i slutten av neste uke, begynner å bli lei av ventetider og leger nå. Føler heller ikke at det er så akutt at det er nødvendig å gå til sykehuset. Lurte på hva dere ville gjort i en sånn situasjon? Vente på neste legetime om 8 dager, og se om kroppen kanskje blir frisk i mens? (Noe som jeg ser på som usansynlig da ikke engang Ery-Max tar dritten). Eller bare stikke inn til sykehuset og få time hos en lege? Noe som er veldig enkelt og greit da man får time fort, men de sier alltid at neste gang går du til fastlegen din, så føler det er litt pinlig. Vet liksom ikke helt hvor farlig det her er heller. Betennelse i lungene i over 2 måneder kan vel ikke være helt bra? Endret 15. april 2010 av pr3cis Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg har gått med lungbetennelse mye lenger enn 2måneder uten at jeg visste hva det var.Kolapset plutselig en dag og da kom det før en dag. Jeg sleit også veldig med at de ikke fant medisin som klarte å ta knekken på det men de hadde ett stoff som jeg fikk tilslutt som fiksa det. Jeg husker desverre ikke navnet. Uansett, jeg var da også gjennom 3 kurer før da den fjerde var suksessfull. Som du sier så er det slett ikke sunt å gå med lungebetennelse over lang tid, men du er under behandling så de lar deg nok ikke daue av det skal du se. Lenke til kommentar
pr3cis Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Jeg har gått med lungbetennelse mye lenger enn 2måneder uten at jeg visste hva det var.Kolapset plutselig en dag og da kom det før en dag. Jeg sleit også veldig med at de ikke fant medisin som klarte å ta knekken på det men de hadde ett stoff som jeg fikk tilslutt som fiksa det. Jeg husker desverre ikke navnet. Uansett, jeg var da også gjennom 3 kurer før da den fjerde var suksessfull. Som du sier så er det slett ikke sunt å gå med lungebetennelse over lang tid, men du er under behandling så de lar deg nok ikke daue av det skal du se. Bra at du fikk noe som tok knekken på det da.. Er egentlig ikke så bekymra, men jeg liker å trene og holde meg i form. Men en løpetur kan jeg bare glemme Var det penicillin du fikk 4. gangen også eller? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Jeg husker desverre ikke navnet på preparatet, bortsett fra at det ikke var vanlig å bruke pga styrken på det. Og det medførte da også ganske så ekstrem kvalme og var rett og slett vanskelig og holde nede i magen. Gikk rundt og holdt på å kaste opp første timen etter hver ny tablett. Endret 17. april 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå