Gå til innhold

Rosenborg - for god for tippeligaen

Lemongrass

Anbefalte innlegg

Denne klubben har jo alt, et vellfungerende styre, godt trenerteam, sterk økonomi, sterk spillerstall og sist men ikke minst har de så mange gullmedaljer at det snart blir problemer med å få igjen dørene på troferommet. Denne klubben er jo så overlegen i forhold til de andre norske klubbene at det ikke er artig en gang. Laget er jo rett og slett nesten for gode for tippeligaen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne klubben har jo alt, et vellfungerende styre, godt trenerteam, sterk økonomi, sterk spillerstall og sist men ikke minst har de så mange gullmedaljer at det snart blir problemer med å få igjen dørene på troferommet. Denne klubben er jo så overlegen i forhold til de andre norske klubbene at det ikke er artig en gang. Laget er jo rett og slett nesten for gode for tippeligaen.

RBK er rett å slett et godt forbilde for god økonomi og riktig sportslig satsning.

De fleste andre lag i Norge har investorer og satser langt over evne, det er her problemet stort sett ligger.

Lenke til kommentar

I fjor var det noen eksperter og journalister fra Frankrike i Norge for å sjekke forholdene og spesielt Rosenborg. Deres konklusjon var at Rosenborg trolig ville kommet rundt midt på tabellen (8-11 plass mener jeg det var) i Ligue 1, noe jeg ikke vil si er direkte dårlig.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at RBK stiller i egen klasse i Norge. Når det er sagt er det ingen av de beste ligaene i europa RBK hadde hengt med i noen særlig grad. Franske hadde vel vært den eneste. Tror både England, Spania, Italia, Tyskland er en del hakk over også det Roseborg kunne stilt opp med. Men det er faen meg enda godt at et lag her i landet har kontinuitet nok til å være i toppen år etter år.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du vil at rbk skal være istedet for i tippeligaen.

Men rbk eier ikke sjel, og har ikke produsert noe nevneverdig hverken under

divisjon 1 og hovedserien. Nå er jeg usikker på hvornår rbk ble opprettet men mener de også var med på divisjon1, hovedserien og norgesserien(<- usikker). Rbk satt på en solid tropp på 90-tallet men dagens tropp er svakere. Tror ikke de vil kjøre på samme nivå som på 90-tallet og rbk har hatt både økonomiske og stabs utfordringer. Så rbk er ikke udødelige, men all kreds til dem for det de oppnåde 92 til 04.

Lenke til kommentar

Med uten sjel mener jeg ikke hvor gammel klubben er. Jeg savner eks spillere som er nøkkelpersoner i klubben. Selve rbk ble vel dannet i slutten av 1920 årene, så historie har de. Men de mangler det lille ekstra som får en til å føle tilhørighet til klubben. Uansett bosted. Bosted er den avgjørende faktoren i norsk fotball. Du heier rett og slett på lokal laget i Norge, og dumt er det. Vålerenga har vært i gamet siden 1913 uten jeg skal dra det opp som en glorifisering av klubben. Du har mange nyere klubber som jeg føler har mere sjel en rbk. Nå skal jeg ikke dra den så langt som helt til chelsea nivået. Men der har du en klubb som har ødelagt sjel.

Rbk er ikke det samme idag som under Nils arne Eggen. Da hadde du spillere som Bent Skammelsrud, Harald Martin Brattbakk og Roar Strand. Ingen på laget idag kan sammenlignes med disse profilene. Når du drar historien som en fordel, har du ikke mye å gå på idag. Husker selv Liverpool fansen som klamret seg til titelen som mest vinnende laget igjennom tidene. Men idag har dem ingenting å argumentere med. Men slik jeg ser det så har Liverpool som klubb sjel, noe rbk ikke har.

Endret av 2ke
Lenke til kommentar

Vi kan tviholde på gamle meritter, men forskjellen fra Pool er at vi faktisk vinner den dag i dag og.

Skjønner ikke helt greia at du nevner Enga heller, de har jo halvparten av fansen sin på Toten og bondelandet og ikke i byen de er fra. Samtidig synger de at andre er bønder. Flott det der.

Rosenborg har fått fans gjennom tidene gjennom sitt spill og gleden klubben spredde. I tillegg var de en gjenganger i Champions Leauge.

Du nevner flere spillere der, men jeg lurer på hvor mye du følger med for Roar Strand spiller faktisk enda. I tillegg har vi da trøndere i klubben, en god del av dem og faktisk. Vi har unggutter som Henriksen, Åsen, Bakenga og Sellin blandt annet som har vært i klubben og regnes som egenutviklede. I tillegg har vi jo Skjelbred som spiller i klubben enda og Tettey som ble solgt i fjor.

Lenke til kommentar

Nå tråkka jeg noen på foten, he he. Nå har jeg aldri sagt at Strand ikke spiller enda. Men han er ikke den samme profilen. Rushfeldt er en spiller med god profil og karma. Du ser han bidro like godt da han spilte for rbk som til idag. Både på og av banen. Eggen var rbk's vei til suksess, en suksess jeg ikke har troen på videre. Om Rbk ville slått fck, vil jeg ikke si noe om. Slikt er vanskeligt å si. Fck er sterkt generelt og rbk er ekstra sterk under press. Hadde vært en spennende kamp, tho.

Lenke til kommentar

Kjære 2ke. Nå må du ikke blande inn Engelske "merkevarer" som ofte hater sine egne supportere når du snakker om fotballsjel. Det blir for tåpelig. Engelsk fotball i øverste divisjon er veldig kommersialisert.

Og du savner eks-spillere med nøkkelposisjoner i RBK? Hørt om Erik Hoftun? Hva med Trond Henriksen? Jørn Jamtfall? Og tidligere, Bratseth? Fins flere eksempler også.

Og RBK vil ikke forsvare suksessen? Vel, som DJ_Dark nevner - vi har en meget lovende ungdomstropp samt etablerte spillere som vil bite fra seg (no pun intended) i en god tid framover.

Nå må du virkelig ro=)

Lenke til kommentar

Uten tvil. FCK er nesten udiskutabelt Skandinavias beste klubb.

FCK kommer fra en by med nesten fem ganger så mange flere innbyggere, større økonomiske ressurser og støtteaparat. Men over to kamper tror jeg likevel det ville ha blitt en veldig jevn kamp.

For å svare på topic: Vi er for gode for Tippeliga. Det er derfor vi har Champions League. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...