jovaa Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Hei sann Monterte mine nye komponenter i går, og skulle starte maskina, men det blei helt stille.... Har XP1600+, Abit KT7, Radeon 8500 LE, 2 ATA100 HD, CD-ROM, Soundblaster Live! og floppy. Strømforsyninga er på 250 Watt. Jeg antar at det er strømforsyninga sin skyld. Er det slik at når den er for svak, vil maskina nekte å reagere? Lurer litt på det. Skal hente ei på 350 Watt snart nå. Er litt spent... Håper at noen ka bekrefte/avkrefte dette. Eventuelt komme med andre teorier.... Jo Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Som du ser i sgnaturen, så kjører jeg på en tunderfugl 1.4, brenner, DVD osv.. Dette funker helt fint på 250 watt... tror det burde funke det der.. men har du sjekka. dobbeltsjekka og trippelsjekka alle kabler og sånt? Det er lett å glemme slikt.. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 jaja, vi får se åssen det går. utrolig kjedelig når sånn skjer med nytt utstyr,og spesielt når jeg endelig har fått et Radeon 8500.... :sad: Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Vet at Abit KT7 ikke offisielt funker med XP+ prosessorer. Kun KT7A(-RAID) v1.3 som funker. Noen få KT7 og pre v1.3 KT7A(-RAID) har klart å kjøre med XP+ prosessor, men det er vel heller unntaket. Hvis du har kjøpt hovedkortet nå, så skjønner jeg ikke hvorfor du kjøpte KT7. Et noe nyere HK vil kanskje fikse problemet. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 sikker på at du har kobla til strømmen og at vifta til cpuen står i tilkoblingen til cpuvifta(noen hovedkort nekter å starte dersom det ikke er koblet ei vifte til den. Har du sjekka at strømknappen er koblet til på rett vei på hovedkortet? Du bør sjekke sånne ting...det er fort gjort å gjøre slike småfeil Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 ooops..glemte å skrive at hovedkortet var et KG7 Lite. Det skal jo støtte XP, står i hvert fal det på eska. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå