Gå til innhold

Stille...

Anbefalte innlegg

Hei sann

Monterte mine nye komponenter i går, og skulle starte maskina, men det blei helt stille....

Har XP1600+, Abit KT7, Radeon 8500 LE, 2 ATA100 HD, CD-ROM, Soundblaster Live! og floppy. Strømforsyninga er på 250 Watt.

Jeg antar at det er strømforsyninga sin skyld. Er det slik at når den er for svak, vil maskina nekte å reagere? Lurer litt på det. Skal hente ei på 350 Watt snart nå. Er litt spent...

Håper at noen ka bekrefte/avkrefte dette. Eventuelt komme med andre teorier....

Jo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at Abit KT7 ikke offisielt funker med XP+ prosessorer. Kun KT7A(-RAID) v1.3 som funker. Noen få KT7 og pre v1.3 KT7A(-RAID) har klart å kjøre med XP+ prosessor, men det er vel heller unntaket.

Hvis du har kjøpt hovedkortet nå, så skjønner jeg ikke hvorfor du kjøpte KT7. Et noe nyere HK vil kanskje fikse problemet.

Lenke til kommentar

sikker på at du har kobla til strømmen og at vifta til cpuen står i tilkoblingen til cpuvifta(noen hovedkort nekter å starte dersom det ikke er koblet ei vifte til den. Har du sjekka at strømknappen er koblet til på rett vei på hovedkortet? Du bør sjekke sånne ting...det er fort gjort å gjøre slike småfeil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...