FlinkeFreddy Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hei og hopp! Jeg har egentlig brukt Vista på min laptop, men har ikke lenger mulighet til dette. Jeg klarte å slette recovery- partisjonen, men jeg har tenkt å kjøpe Win7 til sommeren. Nå i mellomtiden kjører jeg WinXP, som vi kjøpte for 1231313 år siden. Problemet er at jeg ikke kan finne produktnøkkelen som fulgte med. Jeg har lett overalt! Nå har det gått en måned siden jeg la inn XP, og den vil ikke logge seg på uten å bli aktivert. Noen som har en mulighet til å linke til, eller gi vekk, en cd- key, så jeg kan aktivere Windows? Har tenkt å slette det til sommeren uansett (juni/juli). Mvh Freddy Lenke til kommentar
radivx Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Er jo produktnøkkelen du faktisk kjøper når du betaler for Windows. Om du har en gammel installasjon liggende (kanskje på en utmontert harddisk eller tilsvarende) kan kanskje denne typen programvare hjelpe: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html Lenke til kommentar
samerk Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Hei og hopp! Jeg har egentlig brukt Vista på min laptop, men har ikke lenger mulighet til dette. Jeg klarte å slette recovery- partisjonen, men jeg har tenkt å kjøpe Win7 til sommeren. Nå i mellomtiden kjører jeg WinXP, som vi kjøpte for 1231313 år siden. Problemet er at jeg ikke kan finne produktnøkkelen som fulgte med. Jeg har lett overalt! Nå har det gått en måned siden jeg la inn XP, og den vil ikke logge seg på uten å bli aktivert. Noen som har en mulighet til å linke til, eller gi vekk, en cd- key, så jeg kan aktivere Windows? Har tenkt å slette det til sommeren uansett (juni/juli). Mvh Freddy Du må aktivere produktet over telefon. Når du ringer Microsoft Norge, blir du satt over til en automatisk telefonsvarer. Så blir du veiledet gjennom prosessen. Endret 15. april 2010 av samerk Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Radivx: God idé, skal ha det i bakhodet Samerk: Problemet er at de må ha cd- key'en som fulgte med. Det er denne jeg har mistet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 ... Du må aktivere produktet over telefon. Når du ringer Microsoft Norge, blir du satt over til en automatisk telefonsvarer. Så blir du veiledet gjennom prosessen. Noe som forutsetter at du har installert med gyldig lisensnøkkel. TS spør om link til lisensnøkkel. En slik løsning er medfører at installasjonen blir en piratinstallasjon. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 TS spør om link til lisensnøkkel. ... eller om noen som har en lisensnøkkel å dele. Utdatert OS, så sikkert mange som aldri kommer til å bruke den igjen. Jeg skal bare bruke den i to mnd. Dessuten har jeg en lisensnøkkel til XP pro, men ikke cd. Har spurt om å få nedgradert denne, men supporten til MS har gått vekk i fra XP. Ringte nettopp butikken hvor vi kjøpte XP HE, men de hadde ikke kvittering. Hadde jeg fått den, kunne jeg sendt den til MS, og de kunne laget ny. Er ikke ute etter å være pirat, men siden jeg faktisk har betalt for XP (to ganger) så føler jeg ikke det er like "piratete" å ta en spansk en i dette tilfellet... Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Last ned SIW Naviger deg til "Licenses" Der skal den dukke opp. Endret 15. april 2010 av johome Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvis du har en lisens til XP pro, så kan du bare laste ned en XP pro versjon fra f.eks en torrent side. Det gjør deg ikke til pirat. Bare pass på at du laster ned fra en "sikker" kilde. Og at det er riktig språk. Lenke til kommentar
Beetlebum Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvis du har en lisens til XP pro, så kan du bare laste ned en XP pro versjon fra f.eks en torrent side. Det gjør deg ikke til pirat. Bare pass på at du laster ned fra en "sikker" kilde. Og at det er riktig språk. Jezus, problemet er jo at trådstarter IKKE har lisensnøkkel... Eller er det JEG som ikke klarer å lese..? Lenke til kommentar
samerk Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Radivx: God idé, skal ha det i bakhodet Samerk: Problemet er at de må ha cd- key'en som fulgte med. Det er denne jeg har mistet. Sendte deg en privatmelding som inneholder en nøkkel jeg ikke bruker. Det er en OEM-nøkkel. Hvis du får spørsmål om hvor mange ganger nøkkelen har blitt aktivert, må du svare 1 gang, fordi systemet var forhåndsinnstallert. Lykke til! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Se det siste svaret til FlinkeFreddy. Der skriver han at han har XP Pro lisensnøkkel, men ikke CD, har spørt om å få nedgradert den lisensen. Og at han har kjøpt XP 2 ganger. Beste er nok å få tak i en XP Pro CD (last ned, eller lån av noen man kjenner) installert XP Pro istedenfor Home ed. siden han har Pro lisensnøkkelen. Dermed så er problemet løst og helt lovlig. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Radivx: God idé, skal ha det i bakhodet Samerk: Problemet er at de må ha cd- key'en som fulgte med. Det er denne jeg har mistet. Har du sett under laptoppen? Pleier å være klister der med KEYen. Mangen leverandører vil sende deg ny recovery disc. Endret 15. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Du kan jo laste ned Win7 og installere det. Du kan bruke rearm og utvide prøveperioden. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Vel, under pc er det klistret en merkelapp med serial til vis *ventlittskalbarespy* ta. Har uansett ikke recovery dvd (tapt under flytting), og den skjulte partisjonen eksisterer ikke lenger. Problemet er forøvrig løst, ettersom en snill bruker, Samerk, har sendt en key Endret 15. april 2010 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Svar på dette først. For å installere XP, må man ha lisensnøkkel. Du får ikke innstalert uten den. Så hvordan har du fått innstallert XP uten nøkkelen? Om du kan svare på det spørsmålet, så skal jeg prøve å hjelpe deg videre... Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Problemet er forøvrig løst, ettersom en snill bruker, Samerk, har sendt en key Trodde jeg hadde satt tråden som "løst". Uansett, jeg kan installere XP uten gyldig nøkkel. Jeg fant en midlertidig serial på nettet. Kunne ikke aktivere med denne, men som sagt; midlertidig. Det går ann å endre cd- key, ved å "aktivere via telefon", for deretter å trykke på "endre aktiveringsnøkkel/cd-key/aktiveringskode/etc". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå