Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bytte clutch på peugeot...begynnt nett å bråke,lenge kan man kjøre før man står uten drivkraft?

Anbefalte innlegg

:roll:hei,fikk tak i en billig bil til tusenlappen...eneste problem er clutchen startet å slure/bråke

(gir seg med clutch inne)

bilen er kjørt 10min slikt,men nå må eg flytte den,men er det slikt at den ryker innen 10 min til?

hørt skal være mye arbeid å skifte selv,om må helst ha på verksted til 7000kr i arbeidskr i tilleg....men er det sant at det er å vanskeligt? :(

skru selv koster ingenting så.. :roll:

men hvor langt kan man kjøre med clutchen slik? mange mener på 15-20 min så kommer man ikke noen vei.... og såkalte venner gidd ikke svare/hjelpe selv om er utdannet mekaniker :( elv slekt :o

takker for svar (fortest muligt),da eg må vite hvor eg kan kjøre å parkeree den...helst der jeg kan reparere den...

beklager skrivemåten,men tastaturet er delvis ødelagt og s knappen er litt treg.. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at ingen vil gi deg et svar er nok at det er umulig å si noe sikkert.

Er det slik at clutchen slurer når du gir gass er det ikke mye igen av den, og før eller siden vil du ha problemer med å komme over så mye som en fartshump. (om ikke det bare er en justeringssak)

Om det bråker i tillegg - tja, da er det noe mer en bare slitasje, og hva det er vet ingen, uten å få en grundigere beskrivelse eller å skru opp.

Du skriver at bråket gir seg med clutchen inne - mener du når clutchen tar, eller når pedalen er inne ?

Lenke til kommentar

Høres ut som utløserlageret på clutchen er gåent. Eller så kan det være at eksosanlegget vibrer som satan når motoren flytter seg.

Slurrer det?

Høres ut som utløserlageret på clutchen er gåent. Eller så kan det være at eksosanlegget vibrer som satan når motoren flytter seg.

Slurrer det?

Lenke til kommentar

hahaha,bilen kom 100meter før den låste seg i gir også? fikk ikke rikka bilen og giren stod fast...men etter 15 min (varme?) klarte eg få den i fri å få den bort.. så her må det av og byttes.. men om clutchen rauk,skulle den kilt seg i gir og ikke rikka seg en meter? både med motor i gang og av..

håper bare ikke er noe mer så er gale en å bytta et lager og clutch osv.. :)

bråket gir seg med clutchen inne = ja..når pedalen er inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...