Demonican Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Heisann! Har en kompis av meg som har et 4870 x2 som begynner å ta kvelden, mest sannsynlig pga varme. Det jeg hovedsaklig lurer på er om dette skjermkortet blir reparert? Dette skjermkortet gikk nemlig ut fra markedet samme dag som 5870 kom inn. Dersom det blir byttet i et nytt skjermkort, hvilke spesifikasjon må opprettholdes da? Kan han kreve å få et skjermkort som har tilsvarende lik mengde RAM, eller skal den generelle ytelsen være det samme som han hadde? Dersom han skal få samme ytelse vil jo et 5870 være greit, men om han skal få samme spesifikasjoner så ser jeg at det er svært få skjermkort som faktisk har 2 gig med ram... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Ettersom primær bruk av disse kortene er 3D grafikk er det etter min mening naturlig å gå etter tilsvarende eller bedre totalytelse ikke noe absolutte tall på minne, shadere, transistorer eller liknende. Dette hadde selvsagt vært annerledes ifm. et bedriftskort hvor andre egenskaper enn ren ytelse verdsettes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå