KronGeek Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hei folkens. Håper det er noen som kan hjelpe meg, har vært syk en liten periode så har ikke fått med meg to forelesinger. Har to oppgaver jeg trenger hjelp til. Finner ikke riktig bok så hadde vært strålende om noen kunne svart på disse to for meg, gjerne med formel og Oppgave 1 En bedrift som benytter standardkost har registrert at ved periodens produksjon på 3 000 enheter er realisert forbruk av direkte materialer på 12 600 kg. Realiserte direkte materialkostnader er kr 1 159 200. Mengdeavviket på materialer er gunstig og beløper seg til kr 38 000. Totalt materialavvik er negativt (ugunstig) og utgjør kr 25 000. Hva er standard direkte materialkostnader for perioden? Totalt materialavvik er negativt (ugunstig) og utgjør i beløp kr 25 000. Hva er standard pris for materialer per kg? Oppgave 2 Et selskapet har en beta på 1,2, markedets risikopremie er 8 %, den risikofrie renten er 4% og skattesatsen er 28%. Hva er egenkapitalens avkastningskrav? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
benohopilus Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg sliter også med den siste der. Tror formelen er X = 1,04+1,2*(Rm-1,04) men jeg vet ikke hva Avkastning på markedsporteføljen (gjennomsnittlig aksjeavkastning) - Dvs at (Rm-Rf) = Risikopremien i markedsporteføljen blir? Noen som vet? Lenke til kommentar
KronGeek Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Hva med den første oppgaven? Har du forslag til den? Lenke til kommentar
minipusen Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Noen som har et forslag til de her? 1) Anta at du har en portefølje hvor 30 % av formuen din er investert i et risikofritt verdipapir med en avkastning på 6,5 %. Resten av formuen har du investert i risikofylte verdipapirer med en forventet avkastning på 14 % og et standardavvik på 45 %. Hva er standardavviket til din portefølje? Oppgi svaret med to desimalers nøyaktighet, bruk punktum som desimaltegn og bruk kun tall. 2) Selskap As utbytte per aksje forventes å stige med 5 % i all evighet. Hva er dagens kurs på aksjen hvis du forutsetter at utbyttet som utbetales om ett år er kr 10 og avkastningskravet på egenkapitalen er 8 %? Se bort fra skatt. Oppgi svaret med to desimalers nøyaktighet, bruk punktum som desimaltegn og bruk kun tall. Lenke til kommentar
KronGeek Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
minipusen Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Bumper denne tråden litt jeg Håper noen har noen inspill Lenke til kommentar
nodsen Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 hallo:) jeg lurte på om det var noen av dere som hadde 2 rette svar det er 3 stykk jeg allerede ikke har klart:( og håper noen kan hjelpe meg slik jeg kan gå opp til eksamen Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 ser dårlig ut folkens Lenke til kommentar
nodsen Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Hvilket eller hvilke utsagn er korrekt? Question 3 answers A. Når antall verdipapirer i en portefølje øker, avtar den systematiske risikoen. B. Når antall verdipapirer i en portefølje øker, avtar den totale risikoen. C. Når antall verdipapirer i en portefølje øker, avtar den usystematiske risikoen. D. Det har normalt ingen hensikt å diversifisere fordi alle verdipapirer er korrekt priset. E. Alle verdipapirer har samme forventede avkastning. F. Det er normalt fornuftig å diversifisere mest mulig. Lenke til kommentar
idath Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 please svar, noen... trenger virkelig disse svarene.. fristen er om en time bare... Lenke til kommentar
nodsen Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 men har dere heller ingen riktige svar? Lenke til kommentar
minipusen Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 er nok mange som ikke får gått opp til eksamen pga denne innleveringen :/ Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 er nok mange som ikke får gått opp til eksamen pga denne innleveringen :/ hva mener du? må ha bestått 5 av 8,og det er jo ikke no problem? Lenke til kommentar
KronGeek Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Ingen som har 2 svar på BØK innleveringen? Lenke til kommentar
idath Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 jeg trenger også 2 svar! håper noen der ute som har de, faktisk kan være litt hjelpsomme og hjelpe oss :/ Lenke til kommentar
minipusen Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 er nok mange som ikke får gått opp til eksamen pga denne innleveringen :/ hva mener du? må ha bestått 5 av 8,og det er jo ikke no problem? Jo, men det finnes folk som allerede har brukt opp de 3 sjansene Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 stenger vel 12 dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå