Gå til innhold

Bruke PC som switch?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 20m CAT6 kabel ned til serveren min. Tidligere har jeg ikke hatt noen problemer med dette, men nå må jeg sette opp en ekstra PC (TV-PC) som de andre PCene på nettverket må ha tilgang til. Hvordan gjør jeg dette praktisk? Jeg har to nettverkskort i serveren, og tenkte at jeg skulle koble slik:

CAT6 ----> Server ----> TV-PC

Altså at jeg kobler TV-PCen opp mot det andre nettverkskortet i serveren. Hvis jeg bruker en krysset kabel, bør jeg få tilgang fra TV-PC til server, men hvordan blir det med tilgang fra de andre PCene på nettverket?

Det "letteste" alternativet er å kjøpe en ny gigabit switch og koble de to PCene opp mot denne. Men jeg har begrenset med strømuttak og plass, så om det finnes alternativer tar jeg gjerne i mot disse.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan route gjennom PCn, men det er ikke den beste løsningen.

Det enkleste er som du skriver en switch, men om det er probel med tanke på plass kan du jo lete etter PCI kort med switch. (Vet ikke helt hvor du finner det nå, men før hadde f.eks ClasO og Biltema dette - 4 porter switch på et PCI kort - genialt til slikt)

Tok et kjapt søk - mener noe av denne typen http://www.chariotdesign.com/410nwswropci.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...