morgan_kane Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Hva kan vi forvente oss? http://www.meizume.com/general-meizu-m8/4910-m9-m10-announced-newman-newsmy.html Endret 18. april 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 En iPhone klone? Det er jeg ikke sikker på faktisk, men det blir sagt at Meizu m8 er en Iphone clone. Eller ihvertfall er det henten mye inspirasjon fra iphone. Men jeg finner ikke så mye informasjon om Meizu m9 bortsett fra at det diskuteres på det forumet jeg linket til. Men er mye mulig det blir en internasjonal og oppgradert versjon av m8 og at vi får offisielle butikker som selger den i Norge. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Hvorfor er postene du linker til datert 01-07-2008 til 09-26-2008 ..? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Hvorfor er postene du linker til datert 01-07-2008 til 09-26-2008 ..? Fordi, ettersom jeg har forstått så blei det sagt rett etter at m8 kom ut at de skulle lage en m9. Men jeg klarer ikke å finne noen skikkelige bekreftelser på m9, eller noen planer om å utgi den. Det har også vært snakk om en internasjonal versjon og jeg trur dette kan bli den. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hvorfor er postene du linker til datert 01-07-2008 til 09-26-2008 ..? Fordi, ettersom jeg har forstått så blei det sagt rett etter at m8 kom ut at de skulle lage en m9. Men jeg klarer ikke å finne noen skikkelige bekreftelser på m9, eller noen planer om å utgi den. Det har også vært snakk om en internasjonal versjon og jeg trur dette kan bli den. blir det ikke da litt feil å gi denne tråden "så godt som befreftet" som navn når den "eneste" info'en du finner er så gammel? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Har et spørsmålstegn der som viser at jeg er usikker, og vil ha litt mer informasjon om dette. Jeg har funnet ut at det er bekreftet at dem jobber med dette men ikke noe mer. Siden de var så trege med m8 så er litt sannsynlig at de er trege med å utvikle denne også. Endret emnetittelen til noe som kanskje passer formålet mitt med tråden til noe bedre. Link " Meizu m9 under development" http://forum.meizu.com/viewthread.php?tid=2834&extra=page%3D1&page=1 Endret 18. april 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hva skal vi med meizu når vi kan kjøpe iphone? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Tenker på Meizu m8 og ikke m9 når jeg sier dette. Fordi den har bedre specs, er åpen for alle å lage programmer til, Bedre kamera og ikke mins en pris som gjør at den gjevne bruker kan kjøpe den uten at det skal gå ut over økonomien. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Meizu har 3,4" skjerm, 3,2 mpx kamera, max 16 gb minne, Et svakere batteri, kun dual band, har elendig appstore, stiller med en svakere arm11 prosessor og går generelt mye treigere. edit: Prisen på en iphone 3gs var i nærheten av 4000 kr uten abnonement i jul. Kjøpt i norge med reklamasjonsrett. Hva koster en m8 egentlig? Rent praktisk hva betyr det for deg om plattformen er åpen? Har du tenkt å utvikle programmer til den? Endret 18. april 2010 av apegryn Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Ah, da er det vell kommet en nyere iphone siden m8 ble lagt ut for salg siden den har bedre prosessor. Meizu m8 koster vell under 2000 norske kroner, den ligger sikkert på dealextreme for de som vil sjekke prisen nærmere. Det at den er åpen betyr at man kan få tak i masse gratis programmer til den. Man har muligheten til å emulere diverse konsollspill. Pluss at man har muligheten til å laste ned rayman 1 og spille det på den. Må bare også føye til at gjerne vil ha en prispresser på det norske mobilmarkedet. Hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt meg en htc touch hd2(Leo) som jeg kan bruke til mitt formål like godt som meizuen. Men nå trur jeg at vi skal prøve å dreie diskusjonen mot meizu m9 og ikke ha meizu m8 vs iphone diskusjon. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Meizu m8 koster vell under 2000 norske kroner, den ligger sikkert på dealextreme for de som vil sjekke prisen nærmere. Hjelp meg å finne en m8 til under 2000 kroner inkl. moms og norsk kjøpslov. Etter det jeg ser ligger den nærmere 2500 kr fra utlandet med dårligere rettigheter.. Det at den er åpen betyr at man kan få tak i masse gratis programmer til den. Man har muligheten til å emulere diverse konsollspill. Pluss at man har muligheten til å laste ned rayman 1 og spille det på den. For DET kan du ikke på iphone?! appstore er idag definisjonen på et godt bibliotek av gode gratis programmer. Rayman 1 sier du? Hva med rayman 2? link: Men nå trur jeg at vi skal prøve å dreie diskusjonen mot meizu m9 og ikke ha meizu m8 vs iphone diskusjon. Hva kan vi diskutere om m9 når det eneste jeg ser er en 2 år gammel link og forumrykter uten hold? : ) Den dagen meizu får ut en android telefon kan det derimot bli spennende. Lenke til kommentar
Hansi21 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Da jeg kjøpte min meizu m8 i desember 09 betalte jeg ca2100kr og fikk den sendt som gave og slap dermed moms. Jeg vill ALDI kunne si at meizu m8 er noen iphone clone. Det virker som om alt som har en stor berørings skjerm er en iphone "clone" dette blir laterlig.. meizu m8 er bedre en iphone på noen punkter og dårligere på andre. men man må huske på det at m8 er ikke like ny som en iphone 3G/s og hvis man sammenlikner den første og andre model til iphone med en m8 så er det klart at m8 vinner og dette er forsatt bare en BETA.. FW er forsat ikke 1.0 engang enda... meizu er et svært lite firma som prøver og komme seg inn på et stort og allerede presset marked. jeg synes dem gjør en svært god jobb.. Det er bekreftet at m9 skal komme med et duel FW det vill si man kan velge mellom Android 2.1 eller deres eget system når man starter opp telefonen. Den skall komme i slutten av August (tas med en klype salt) http://www.meizume.com/meizu-m8-news/11589-meizu-m9-confirmed-run-android-2-1-a.html Jeg kan anbefale alle og ta en titt på meizume.com Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Da jeg kjøpte min meizu m8 i desember 09 betalte jeg ca2100kr og fikk den sendt som gave og slap dermed moms. Som jeg trodde. Det betyr ca 2600 inkl. moms. men man må huske på det at m8 er ikke like ny som en iphone 3G/s og hvis man sammenlikner den første og andre model til iphone med en m8 så er det klart at m8 vinner og dette er forsatt bare en BETA.. Det er veldig lite forskjell på 3G og 3Gs telefonene bortsett fra høyere klokkefrekvens og bedre grafikkprosessor. Så hvordan du kan si at den er bedre enn 3G, men IKKE 3Gs, kan du gjerne utdype.. FW er forsat ikke 1.0 engang enda... meizu er et svært lite firma som prøver og komme seg inn på et stort og allerede presset marked. jeg synes dem gjør en svært god jobb.. At firmwaren ikke er skikkelig utviklet før telefonen slippes regnes vel ikke akkurat som noe positivt, selv om jeg forstår at de må gjøre det slik for å enten få nok finansiering til å fortsette eller fordi de har et mål å nå som de ikke har kommet til ennå, og ikke vil sette versjonen til 1.00 ennå grunnet det. Men uten å ha prøvd m8, har jeg inntrykk av at det ikke er helt ferdigstilt ennå. Det er bekreftet at m9 skal komme med et duel FW det vill si man kan velge mellom Android 2.1 eller deres eget system når man starter opp telefonen.Den skall komme i slutten av August (tas med en klype salt) http://www.meizume.com/meizu-m8-news/11589-meizu-m9-confirmed-run-android-2-1-a.html Jeg kan anbefale alle og ta en titt på meizume.com Har ikke tid til å lese gjennom alle postene, hvor stod det bekreftet dato fra en sikker kilde? Deres eget system kjører nå på windows CE6. Du mener kanskje et valg mellom vanlig Eclair og et egetskinnet Eclair? Eller sier du at M9 vil ha både CE6 og eclair? Lenke til kommentar
Hansi21 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Grunnen for at jeg sier 3g og ikke 3gs er at jeg ikke vet om det er noen forandring fra 3g til 3gs.. Om den har både det ene eller ande os'et i bunn av telefonen vet jeg ikke men jeg har allerede selv kjørt android 1.5 på min egen m8.. men allt dette kan du selv lese på meizume om du ikke gidder og lete på forumen så kan du søke det er ganske enkelt.. det virker ikke som du er inntresert i hva meizu m8 er god for annet en at du ønsker og framstile iphone som en super telefon.. DET ER DEN IKKE.. førs nylig så kunne man filme med denne telefonen... hehe den første iphonen var jo noe møkk.. det er laterlig hvor mye folk ønsker og beskytte denne dritten.. Ønsker man seg en super telefon så kan man vente til LePhone kommer (denne blir framstilt av samme firma som produsere IBM og er basert på android 2,1) eller kjøpe googles egen nexus Er du inntresert og finne ut mer om m8 så kan du ta deg en titt på meizu.com Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) det virker ikke som du er inntresert i hva meizu m8 er god for annet en at du ønsker og framstile iphone som en super telefon.. DET ER DEN IKKE.. førs nylig så kunne man filme med denne telefonen... hehe den første iphonen var jo noe møkk.. det er laterlig hvor mye folk ønsker og beskytte denne dritten.. Hallo hallo! Ikke noe furte-posting! Noen ting jeg må påpeke: 1. Jeg er såklart interessert i hva m8 er god for, men jeg har dessverre problemer med å forstå hva som gjør den bedre enn andre telefoner, da spesielt modellen den etteraper, annet enn at prisen er rimeligere. 2. Du argumenterer med historiske feil (f.eks. filming) på iphone, men promoterer nye egenskaper med m8 (android). Det er partisk og usaklig argumentering. m8 ble lansert i begynnelsen av 2009 (februar?), da hadde 3G vært på markedet over et halvt år og 3Gs kom ut 5 måneder senere. Skal du være korrekt; så har m8 kun CE6 eller 3G kan filme. Jeg så til og med at du klarte å nevne iphone 2G. Hva har den med saken å gjøre? Den kom ut 1 1/2 år før m8.. 3. Iphone var en revolusjon på telefonmarkedet og en pekepinn på hvordan brukergrensesnitt skal gjøres. Kanskje ikke så rart m8 har kopiert grensesnittet. At du kan kalle noe slikt dritt sier meg mer at du mangler argumenter enn at jeg finner dine refleksjoner rundt telefonen interessante. På samme måte som at jeg ikke sier at m8 er møkk. Det mener jeg ikke. Jeg sier bare den ikke er noe bedre. Stor forskjell der. 4. Jeg er veldig mobiltelefonorientert og prøver å saumfare markedet for de beste smarttelefonene. Selv bruker jeg en i8910 omnia hd, jeg mener det er telefonen som har den beste totalpakken på markedet, om pris ikke er noe argument. Men den kommer også til kort for spesielt iphone på flere områder. Jeg misliker apple og Jobs av grunner jeg ikke bretter ut om her, men jeg klarer titte nok gjennom fingrene til å se at produktet iphone er mildt sagt en av de beste smarttelefonene idag. Grunnen til at jeg skriver alt dette er for å være en motvekt til alle iphone disser'ne som yter påstander uten å vite hva de egentlig snakker om. Det er en folkesport å ha noe å hate, og apple iphone er spesielt utsatt. Har du noengang eid en iphone? For du virker ikke akkurat å ha stor greie på den. Skal jeg være frekk kan jeg bruke akkurat samme argumentering mot deg:"det virker ikke som du er inntresert i hva iphone er god for annet en at du ønsker og framstile m8 som en super telefon.. DET ER DEN IKKE.. det er laterlig hvor mye folk ønsker og beskytte denne dritten.." Men sier det deg egentlig noe som helst..? Nei det gjør det ikke, så la oss holde oss for gode til sånt tullprat. Endret 9. mai 2010 av apegryn Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Engadet skriver om telefonen, android 2.1, 3.6 tommer, ca 350$, ut sannsynligvis i august. http://www.engadget.com/2010/05/08/meizu-m9-getting-android-2-1-possible-august-release/ ----- Meizu M9 is a WCDMA/ TD-SCDMA /CDMA phone with a Samsung S5PC110 1Ghz processor, 512MB ROM and 512MB RAM. The body size is measure at 59.5 x 113 x 11mm with a battery of 1350mAh. Other features include a 5 megapixel camera, 3.6 inch touchscreen display (720x480 pixel), Bluetooth, WiFi, GPS and TV out. http://www.mobile88.com/cellphone/Meizu/Meizu-M9/preview.asp Endret 10. mai 2010 av Blåbær Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Engadet skriver om telefonen, android 2.1, 3.6 tommer, ca 350$, ut sannsynligvis i august. http://www.engadget.com/2010/05/08/meizu-m9-getting-android-2-1-possible-august-release/ Aah det var litt mer håndfast ja. Kan fullt ut bli lovende, men den vil nok få god konkurranse fra andre kraftige android telefoner som kommer i sommer/høst. Spørs om telefonen kommer i tide og til korrekt pris : ) Interessant. edit: S5PC110 er forresten samme prosessor og GPU som samsung wave og samsung galaxy S. Endret 16. mai 2010 av apegryn Lenke til kommentar
Run3y Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Hva skal vi med meizu når vi kan kjøpe iphone? Meizu er mye billigere enn iphone å er ikke bundet til noe operativsystem. å det er ikke et Apple produkt så den blir enklere å bruke:P her er spesifikasjonene åsså: Dimensions: 59.5 mm x 113 mm x 11mm Networks: WCDMA, CDMA, TD-SCDMA 3.6 “ touchscreen at 720 × 480 resolution 1 GHz Samsung S5PC110 processor 512 MB ROM / 512 MB RAM Android OS 2.1 5MP camera HDMI out Bluetooth / WiFi / GPS / TV-out (HDMI 1.3) Micro SD / TF 1350 mAh battery Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Som jeg har skrevet tidligere, den støtter ikke norske nett. Så den er uaktuell for Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå