Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Enderør ødelagt, trenger nytt || Generelle spørsmål (Volvo V70 2000) [BILDER]

KoR

Anbefalte innlegg

Enderøret på min volvo v70 2000 mod hang plutselig helt skeivt. Da jeg kikka på det, var den øvre delen av røret ved innløpet borte (pga rust). Jeg vridde litt fram og tilbake og vips så datt helt av.

Skal nå ha meg nytt enderør, og lurer på følgende:

# Vil forskjellige enderør gi forskjellig lyd? (vil helst ha litt grom bromme lyd om det går med bare skifting av enderør)

# Er det bare en muffe som tres på og strammes med en skrue?

# Hva bør jeg tenke på når jeg drar ned på biltema for å kjøpe meg et nytt rør?

Bilder:

11uw1zd.jpg

24dojmw.jpg

Sitter fortsatt et rør på rundt 10cm og samma diameter ut av potta som dette røret var festa i.

Er en 2,5 bensin om det har noe å si.

Endret av KoR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det stor sannsynlighet for at resten av eksosanlegget synger på siste værs, og dermed ville jeg sjekket hvordan tilstanden er.

Jeg har riktignok opplevd samme som deg på min bil, plutselig en dag var eksos-stussen borte, gjorde det enkelt med å kjøpe et nytt et fra Bilxtra.

Det som derimot kan bli vanskelig, er at delen du trer over det gamle røret, og strammer til, at den delen ikke er lang nok for å rekke helt inn til der du har rør.

Om du skifter endestuss, så blir ikke lyden noe annen, samme lyd.

Hvis du derimot skal ha annen lyd, så må du ha en såkalt effektpotte, eller sportspotte, enten universal, eller spesialtilpasset til din bil.

Da kan du feks se på Heico (dyrt, men spesiallaget til volvo), Supersprint, Simons, Remus.

Universal koster 1000,- +/-, mens spesialtilpassede koster 3-6k +/-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...