trondkj Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 jeg er fersk på dette med ssd disk,men jeg har en Intel x25-M 160 GB,OG DENNE SKAL STØTTE TRIM.nå er jeg usikker hvordan dette fungerer og hvordan jeg bruker dette.er det noe program jeg må innstalere/fireware) Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 alle Intel X25-M støtter trim. TRIM er en automatisk kommando men du kan sikkert installere et TRIM program som gjør at du kan kontrolere TRIM-en automatisk også. TRIM følger med SSD-en ferdig installert når du kjøper den. Lenke til kommentar
trondkj Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 (endret) vil det si at trim kjører av seg selv uten at jeg trenger og foreta meg noe? Endret 15. april 2010 av trondkj Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Ja, hvis du kjører Win 7. Og det er AHCI driver installert av Win 7. Vista/XP støtter ikke TRIM, og om MacOS, Linux osv. gjør det har jeg lite greie på. Hvis du ikke stoler på at TRIM er aktiv, kan du laste ned Intel SSD Toolbox. Med den kan du manuellt kjøre TRIM, samt sette opp en automatisering etter timeplan. Dessuten er det blant Intels SSD'er bare Gen 2 versjonene som støtter TRIM. Endret 15. april 2010 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå