siDDis Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Eg ser det er ein liten prisforskjell på dei to idag, eg skal setja opp diskane i Raid-Z. Og det skal bare brukes til lagring. Er det noko stor forskjell på dei to når det kjem til ytelse? Altså så lenge eg oppnår 100MB/sek skriv og les så er eg jo meir enn nok fornøgd Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Litt bedre ytelse ja, men det utvikles mer varme og som du også selv var inne på - mer støy. Lenke til kommentar
rwaters Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 2 Tb WD Green på 5400rpm og 7200rpm koster det samme, og støynivået er det samme ifølge databladet. (NetShop) Lenke til kommentar
magb Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Alle WD green er vel 5400rpm? Hender de blir oppgitt som 7200rpm, men dette stemmer nok ikke Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Jeg mener å ha skjønt at Western Digital Caviar Green spinner variabelt mellom 5400 og 7200 rpm etter behov. En selvjusterende sak altså. Ellers ser jeg at nettbutikkene oppgir 7200 rpm. Har akkurat bestilt en rimelig 1.5 TB disk og vil nevne at det finnes visst to versjoner. En EADS versjon (32MB), og en EARS version (64MB) med et nytt formatteringssystem eller noe. Her er en artikkel som forteller litt, uten at jeg kan si at alt dette er ment å fungere 100% med dagens operativsystem og drivere og sånt: Western Digital’s Advanced Format: The 4K Sector Transition Begins Windows XP brukere må visst bruke en jumper tror jeg for å kunne bruke disken og linux brukere må klø seg litt i hodet for å stille inn ting. Eller noe, jeg har ikke mye peil på dette, men jeg la merke til at noe var annerledes med EARS disken. Endret 4. juni 2010 av Decoman Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Eg kjøpte 5 stykker samsung 2TB 5400 rpm og er kjempefornøgd. Putta dei i eit raidz pool og har skriveytelse på 270MB/s og leseytelse på 600MB/s. Trenger ikkje 7200 rpm lengre når nettverket er flaskehalsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå