Gå til innhold

Forslag til deltidsjobb med mye dødtid?

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på høyskole til høsten og siden det ikke er noen vei utenom å jobbe ved siden av må jeg finne meg en deltidsjobb.

Da tenker jeg at om jeg finner en jobb med masse dødtid kan jeg jobbe med skolearbeid i arbeidstiden.

Noen forslag? (ikke nattevakt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes muligheter for å leve uten å jobbe men du kan ikke gå på fylla og sløse med penger..

Skal du ha deg en jobb med mye dødtid må du finne deg en sjef som har for mange på jobb..

Det er alltid noe å gjøre om du er på jobb et sted.. Rydde, vaske +++

Nattevakt er vel noe du kanskje kan komme deg unna med litt lesing ol.

Se på det slik: Hvorfor skulle noen gidde å betale for at du skal lese?

Arbeidskraft i Norge koster skjorta og de aller fleste fornuftige sjefer vil kutte ned så mye som mulig.

Når det er sagt så går det an å jobbe en kveld eller to i uka uten at du stryker, gitt at du faktisk leser når du har anledning og ikke drikker bort alle helger.

Lenke til kommentar

Om du ikkje vil ha nattevakt så er det ikkje så mange jobber du kan ta med dødtid. Det er omtrent kun nattevakter som er ansatt berre for å være til stede utan noken meir omfattande arbeidsoppgaver.

Sliks som f.eks nattevakta i ein hotellresepsjon som hovedsaklig er der i tilfelle ein av gjestane treng hjelp til noke. Sjølv om også der er det blitt meir og meir vanlig at nattevakta også har andre oppgaver som skal gjennomførast i løpet av vakta.

Samme gjelder i andre typer vakt og beredskaps arbeid der du i stor grad får betalt for å være tilgjengelig og for kunnskapen du har.

Problemet då igjen er at for å få ein slik jobb så må du sattse på dette som yrket og ikkje berre deltidsjobb. Ingen som vil ansette nokon som vekter, ambulansesjåfør, brannmann, hjelpepleier eller liknande beredskapsstillingar om du kun kan jobbe kveldstid eller helgar fordi du har forelesningar på dagtid og nektar å jobbe nattevakter.

Kva skal du studere?

Ein anna måte du kan jobbe og studere samtidig på vil være om du får deg ein deltidsjobb i eit firma som driv med det du utdannar deg til. Om du tar ei utdanning som er ettertrakta i arbeidslivet så er det godt mulig at du kan få til ei avtale om at du jobbar deltid i eit relevant arbeid medan du studerer og får lov til å bruke litt av arbeidstida til eigastudie innanfor samme tema mot at du f.eks jobbar eit år i bedrifta etter at du er ferdig utdanna.

Men dette krever at du tar ei ettertrakta utdanning og at du er i stand til å forhandle på ein god måte.

Lenke til kommentar

Jeg jobber som nattevakt i hotellresepsjon nå faktisk, har ikke så mye dødtid faktisk. Har en hel liste over natterutiner som må gjennomføres.

Jeg ska l studere innvosjonsledelse og entreprenørskap og har tenkt å starte eget firma etterhvert, innenfor hva vet jeg ikke enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...