Gå til innhold

Nattåpent (00.00-06.00) - for oss nattpostere!



Anbefalte innlegg

Ja, til flyplass/tog/bussstasjon om du ringer i forveien, 24 timer som regel, slik at de kan koordinere hvor mange biler som trengs osv. Og til basen/leir ringer du selv når du lander eller tidligere, når du vet når du er klar til å hentes. Som regel rutinetransport som samsvarer med NOEN landinger

 

Edit: penger brukt på taxi refunderes ikke

Endret av Kreatoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bor 10 timer unna (med billigste/raskeste transport), spanderer Forsvaret 7 (mener jeg) hjemreiser. Hvis du bor nærmere basen må du betale selv. Men ikke glem at du får 90% avslag på togbilletter, og ofte 50% på lokalbuss.

 

Redigert: Kreatoon: Hvis jeg hadde ringt basen og bedt om å bli hentet, hadde de ledd av meg. Heldigvis hadde jeg en stilling som innebar tilgang på bil, så det pleide å ordne seg, men alle andre i troppen måtte selv sørge for transport til og fra basen.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Flyreiser blir betalt om du bestiller x antall dager/uker i forveien. Skal du inn til rekruttskole får du opplyst ett nr å rigne og bestille fly evt betale selv og levere inn reiseregning når du kommer fram. Tog og buss er 90% rabatt med uniform, og 50% med innkallingskortet eller ID kort. Tok tog selv fra bodø til åndalsnes, 17 timer lang tur med litt venting i trondheim å dombås. for 112 kr

 

edit: Skriveleif

Endret av Kreatoon
Lenke til kommentar

Komfortbilletter har strøm på toget, men internett er jeg usikker på.. Mulig det kan bestilles for X mange timer i året, så hvertfall en reklame om det på den turen

 

Flyreiser blir betalt om du bestiller x antall dager/uker i forveien.

Dette gjelder vel kun de 7 (eller noe i den dur) hjemreisene man har krav på, gjør det ikke?

 

Det er vel 7 gratis hjemreiser og 21 permdager du har til å søke fri for arrangemanger som bryllup, konfirmasjoner osv. Hørt rykter om at du er snill og oppfører deg å gjør det du skal får du en ekstra uke fri og 3 ekstra hjemreiser, men mulig det er bare vås

Lenke til kommentar

Komfortbilletter har strøm på toget, men internett er jeg usikker på.. Mulig det kan bestilles for X mange timer i året, så hvertfall en reklame om det på den turen

NSB tilbyr internett på strekningene Skien – Oslo – Lillehammer og Oslo – Bergen. Du er inne på noe når du snakker om pris: 30 dager internett for 249 kroner!

 

 

Hørt rykter om at du er snill og oppfører deg å gjør det du skal får du en ekstra uke fri og 3 ekstra hjemreiser, men mulig det er bare vås

Det er vel ingen faste regler på slikt, men hvis man er snill og oppfører seg ordentlig, er det nok ikke umulig å få en (eller flere) ekstra hjemreiser. :)

Lenke til kommentar

Hvis du bor 10 timer unna (med billigste/raskeste transport), spanderer Forsvaret 7 (mener jeg) hjemreiser. Hvis du bor nærmere basen må du betale selv. Men ikke glem at du får 90% avslag på togbilletter, og ofte 50% på lokalbuss.

 

Redigert: Kreatoon: Hvis jeg hadde ringt basen og bedt om å bli hentet, hadde de ledd av meg. Heldigvis hadde jeg en stilling som innebar tilgang på bil, så det pleide å ordne seg, men alle andre i troppen måtte selv sørge for transport til og fra basen.

 

Selv om Bodø hovedflystasjon er rett ved siden av flyplassen tar det fortsatt 10-15 kanskje opptil 20 minutter å gå fra vakta og til kasernene, + tiden fra flyplassen er det bare supert at vi blir hentet!:D

 

Kan mans søke fri for andre events som festivaler, sensation og slike ting?

 

PS: Noen tog har vist internett for tilegg i prisen http://www.nsb.no/paa_toget/article24510-2663.html

 

Ja, skrev tidligere at du har 21 dager tilrådighet, med mindre du har turnustjeneste og festivalene samsvarer med permen slik du slipper å søke. Bare søk god tid i forveien slik at du vet du får lov;)

Lenke til kommentar

Når det kommer til fly vs tog så vil jeg si at folk flest er mer sosiale når de er på toget enn folk på fly vanligvis.

 

Får alltid mange spørsmål om militæret fra andre som tar toget når jeg reiser i uniform.

Når jeg reiser i M04 arbeidsuniformen vår er det vel flest unge togreisende som spør om hvor jeg er å hva jeg gjør, å spørr om alt innen forsvaret, om alt mulig men når jeg reiser i Luftforsvarets permuniform(som er egentlig veldig ugunstig for tog) så jeg tar den helst på flyturer, er det eldre som har vært i luftforsvaret selv som smiler av glede for å se uniformen igjen, og deler historier fra sin tid inne:D

 

På toget fra bodø - trondheim satt jeg å snakket med to godt over halve turen som skulle på innrykk i Stavanger som lurte på hvordan det var der osv, folk flest er hyggelige og har mange spørsmål.

 

Var på ett lokalt kjøpesenter i ålesund når jeg venta på bussen :new_woot: til flyplassen forrige perm, mange som snudde seg å så og fikk oppmerksomme blikk fra mange andre folk. Følte meg litt spesiell :new_woot:

Lenke til kommentar

jeg sov 1 tim enatt til i dag, så var jeg på skolen i litt over 6 klokketimer, men så tar det en time hver vei til skolen også, da. Når jeg kom hjem sovnet jeg og våknet kl. 8 i kveld. siden den tid har jeg vært på butikken, laget meg middag, samt skrevet og levert inn totalt 4 oppgaver som hopet seg opp av ulike grunner. akkurat nå sitter jeg og gomler druer og drikker appelsinjuice. Kjenner faktisk at jeg er litt trøtt :wee:

 

Edit:

Hadde vert greit med nattvakt.. Helst en som passet slik at jeg kunne jobbe når alle andre la seg og sove mens de er på jobb. Da tror jeg min grad av tilfredshet med livet hadde steget ganske markant.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...