Gå til innhold

Diskutere nedgradering av spillfunksjoner!


Gjest Slettet+513

Avstemning  

14 stemmer

  1. 1. Er det blitt for mye nedsatte funksjoner i dagens spill?

    • Ja
      13
    • Nei
      1


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Flere kjente spillmerker :ph34r: har blant annet det siste året blitt veldig nedgradert i funksjoner i forhold til sine forgjengere.

 

Eksempler:

 

Call Of Duty Modern Warfare 2 har begrenset P2P nettfunsjon over nett istedenfor dedikerte servere.

 

Battlefield Bad Company 2 har hverken LAN eller en funksjon til å lage en egen server.

 

StarCraft 2 får ingen LAN.

 

Mange gode Ubisoft spill på PC kan ikke spilles uten konstant internett tilgang på grunn av DRM. Blant disse er:

 

- Silent Hunter 5

- The settler 7

- Assasins creed 2 (Anbefaler konsoll versjonen)

- R.U.S.E

- SplinterCell:Convition (Anbefaler konsoll versjonen)

 

Hvorfor må det være slik?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som dagens spill, sier ikke alle, men noen værtfall, tar noen skritt tilbake, og kanskje noen skritt frem i en annen retning. Merkelig dette egentlig, og skjønner egentlig ikke helt hvorfor.

 

Kan ta et lite eksempel. Supreme Commander 2, spill jeg spiller for øyeblikket, er relativt fornøyd, men en liten funksjon som mangler, som tja, alle strategi spill jeg har prøvd har hatt til nå, er muligheten til å save når du spiller skirmish games, altså enkelt kamper mot pcen, dette er ikke mulig i SupCom2. Ikke noe krise for min del, da jeg liker meg online, men dette er da noe man skulle tro var en selvfølge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Konsoll versjoner er kanskje 100 kroner dyrere en PC versjoner men det er det kanskje verdt det for å slippe slik fæl DRM?

 

De kunne i det minste inkludert en offline modus mener jeg.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Skulle ønske noen kunna ta til fornuft og lage spill til folket, isteden for å KUN tenke på penger! Et spill hvor du kan modde deg til alt, og lage nye spill kun med motoren, map editor osv. Uten noen begrensninger!

Kjenner det er litt trist at gutta og jeg fortsatt spiller warcraft på LAN, fordi det er nå mange bra mods der.

Lenke til kommentar

Virker som dagens spill, sier ikke alle, men noen værtfall, tar noen skritt tilbake, og kanskje noen skritt frem i en annen retning. Merkelig dette egentlig, og skjønner egentlig ikke helt hvorfor.

 

Kan ta et lite eksempel. Supreme Commander 2, spill jeg spiller for øyeblikket, er relativt fornøyd, men en liten funksjon som mangler, som tja, alle strategi spill jeg har prøvd har hatt til nå, er muligheten til å save når du spiller skirmish games, altså enkelt kamper mot pcen, dette er ikke mulig i SupCom2. Ikke noe krise for min del, da jeg liker meg online, men dette er da noe man skulle tro var en selvfølge.

 

Jeg spiller en del Command & Conquer 4 om dagen. Til nå har man alltid hatt mulighet for å gå online om man vil, men i C&C4 er man tvunget til det (eller spille skirmish). Grunnen er fordi vi får experience av å spille online og skirmish, noe som gjør at vi kan gå opp i gradene og få bedre enheter. Disse kan brukes i kampanjen, så spiller du kun kampanjen vil du bli hengende etter AIen og ikke ha sjanse i de senere oppdragene. Personlig har jeg ikke noe imot det da jeg spiller online en del, men jeg savner å kunne pløye gjennom kampanjen som jeg vil. Spesielt siden online og skirmish kun har Domination som game mode. Det er null deathmatch og alt det der. Blir fort lei av å spille samme mode om og om igjen...

 

For å komme mer on-topic vil jeg gjerne ha mer nedgradering av spillfunksjoner. Vi fikk Quick Time Events i et eller annen tilfeldig spill, og ganske snart ble det kopiert i alt mulig selv om det ikke passet inn i det hele tatt. Det siste jeg prøvde var Rewind i Forza 3, av alle ting. Vi snakker en ganske realistisk bilsimulator der du kan spole tiden tilbake om du kræsjer eller gjør en feil? WTF? Det fungerte i Prince of Persia, men det betyr ikke at det fungerer i et jækla bilspill! Race Driver: Grid hadde slow-down som i Max Payne, og jeg mener Need For Speed har noe lignende. Hva blir det neste? Man ligger i 300km/t mot en skarp sving i Gran Turismo 6 og får en Quick Time Event? Trykk X veldig raskt mange ganger for å ta straffespark i Fifa? Bruke Guitar Hero-kontrollen i et golfspill?

 

Sånne ting kunne jeg mer enn gjerne ha unngått. Greit, dedicated server, LAN og alt det der burde definitivt være med, men det er den tekniske biten. Den bør være så bra som mulig og har egentlig lite med selve spillet å gjøre. Når det gjelder nedgradering av funksjoner i selve spillet (QTE, slow-down osv) burde det være mye mindre før vi ender opp med et Settlers FPS...

Lenke til kommentar

Skulle ønske noen kunna ta til fornuft og lage spill til folket, isteden for å KUN tenke på penger! Et spill hvor du kan modde deg til alt, og lage nye spill kun med motoren, map editor osv. Uten noen begrensninger!

Og derfor elsker vi Source engine og UDK!

 

Og alle motorer har begrensinger.

Lenke til kommentar

virker som det blir mer og mer blir laga til konsoll og så porta til pc. som f.eks MW2 og BC2, sannsynligvis Splinter Cell, Bioshock 2 og Assassins Creed også. grunnen til fjerning av LAN, hosting av egen server, DRM og alt sånn har vel bare 1 grunn og det er piratkopiering. syns det er rart dem gjorde det på MW2 etter at MW1 beviste at kvalitetsspill selger uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...