Gå til innhold

problemer med upload som forsvinner

Anbefalte innlegg

jeg har ett veldig merkelig problem her på pc'en min, det er slik at til tider så er det like ved at upload-speeden min forsvinner helt fra pc'en min. den blir redusert fra 1,3Megabyte/s og ned til 20-40Kilobyte/s gjerne på bare noen få sekkunder.

men det merkelige er det at jeg kan velge 2 måter for og får tilbake nettet mitt på

1. jeg kan rulle tilbake driverne for nettverkskortet, for så og instellere de nyeste om igjen. eller.

2. jeg kan resette ruteren

begge disse alternativene pleier og la meg få tilbake nettet, men enkelte ganger må jeg bruke begge metodene for og få pc'en på nett igjen med uploaden. har tatt speedtest og den bekrefter at jeg mangler mye på upload-speed, men fortsatt ingenting på download

men downloadspeeden, den blir faktisk aldri rammet, den er alltid på det samme hele tiden. og andre pc'er som henter nettet fra samme ruter skjer det aldri noe med.

litt info om koblinga

vi har fiber fra TEL-ag inn i huset, motakeren der er ruteren, har en Jensen Scandinavia Weblink:39300 stående imellom slik at jeg også har kunnet koble til trådløst på nettlinja. denne ruteren er jo egentlig ett rutermodem, men jeg har deaktivert modemet i den, samt deaktivert DHCP på den slik at den kan klare og switche ut til flere forskjellige pc'er, etter den så går det rett til pc'en min.

derfor lurer jeg på om det er noen som kjenner til dette problemet, eller har hørt om det før, for dette begynner og bli irriterende, fordi av og til så kan jeg ikke restarte pc'en engang uten og miste nettet og da må jeg til med en av måtene lengre oppe for og få nettet inn igjen.

håper det er noen som har noe erfaring innenfor dette punktet som kanskje kan hjelpe til med og løse det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du testet hastigheten? http://www.speedtest.net/

Er godt mulig ISPen har strupet deg. Er det upload via torrent du holder på med?

jada, jeg har testet speeden der, og de gangene som uploaden forsvinner nesten helt så har også speedtesten bekreftet det, men hvis det skulle være min ISP som struper slik, så er det da rart at de andre maskinene som er koblet til samme ruter fortsatt har full speed både opp og ned.

pluss at hvis det hadde vært de, så skulle det jo ikke hjulpet og rulle driverne på pc'en tilbake, for så og oppgradere de igjen.

Lenke til kommentar

Jensen er ikke akkurat top notch når det gjelder stabilitet.

Se om du finner nyere firmware til routeren, eller prøv uten Jensen.

er ikke stabiliteten som er problemet, for de andre pc'ene som er koblet til både via LAN og WLAN, har ikke noe problem med nettet, er kun meg på denne ene pc'en. og er ikke ny firmware ute til den sist jeg sjekket ihvertfall, og det irriterer meg litt faktisk :(

Lenke til kommentar

min info om HK'et er da

modell: F690GVM

chipsett: ATI RS690/RS690M

southbridge: ATI SB600

LPCIO: ITE IT8718

og nettverks-kortet som sitter på dette hovedkortet har jeg også sett at heter:

Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

jeg kjører også Windows 7 ultimate 32-bits versjon

og du har rett, det er en kablet forbindelse, samt. at jeg har nå også sjekket opp om det var noen sted som stod med strømsparing, og det alternativet var ikke aktivert på noen plasser som jeg kunne finne

Endret av kompis_25
Lenke til kommentar

Jeg har byttet fra Marvell nettverk på HK til et eget PCI nettverkskort pga stabilitetsproblemer ved bruk av Win7. (mistet endel pakker ved pinging av router-IP).

I og med at kun upload forsvinner, så skulle en tro at det var noe annet som var problemet. Har du prøvd maskinen i sikkermodus med nettverk? Har du et annet nettverkskort liggende, så prøv det.

EDIT: Du får Gigabit PCI-kort på ebay for 10$ inkl frakt.

EDIT2: Prøv PC rett på modem om mulig.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

jeg kunne sikkert ha prøvd med ett annet nettverks-kort, men da er det bare ett problem, og det er at jeg ikke har flere PCI-kontakter som jeg kan bruke, har ikke prøvd og starte den opp i sikkermodus når nettet forsvinner, men hvis jeg husker det så skal jeg prøve det neste gang det skjer, men er bare at det vet jeg ikke hvor tid det kan skje.

kan skje nå om 1 time, eller 1 uke, det er helt uvisst hvor tid dette skjer.

men selv så har jeg hatt mistanker til ruteren da ihvertfall i starten når det nye nettet kom, så kunne jeg ikke koble til pc'en etter at ruteren var slått på, fordi da var ikke uploaden riktig, men koblet jeg pc'en til før jeg slo på ruteren, så ble alt som det skulle være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...