Tj-nome Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Må være her inne med resten slik jeg blir oppdatert fortløpende om prosjektet Hmm, hva switch boks skal du bruke siden den skal ha plass inni boksen? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) ikke helt bestemt meg for hvilken switch, dgs-1216t fra d-link er veldig grei 16port gigabit som gir meg muligheten for en 2-4gbit kobling til coreswitchen min hjemme. er ment for rack så 44cm bred som er litt mer enn tanken var bygge selve ytterrammen. har en 1216t frafør, får kikke på den når jeg kommer hjem om den kan skrus opp uten fke noe garanti og se hvor stort selve kretskortet er. må nesten fjerne dekslene fra strømforsyning,switch og kvm så det følger stilen med helt åpen synlig hardware. har lånt 4nettverkskort fra jobb samt lånt meg en 4port kvm, så om ikke noe kommer i veien blir det installere og prøvekjøre med 4noder. har startet på en prototype, blir kanskje en oppdatering i dag med den. Endret 31. mai 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Dette blir spennende, husk ta noen bilder mens du er i gang! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 har litt bilder fra bygging av prototypen på mobilen men den ligger hjemme gikk for helt enkel konstruksjon foreløbig med 6stk 25x25cm finerplater med et hk montert midt på hver, så et gjengestag i hvert hjørne og satt fast med muttere (forøvrig usakelig kjedelig tre sånn 70muttere nedpå 1meters gjengestag). har plugget i picoPSU i alle og forlenget strømmen til molex plugger i bunn, tok fatt en 330w psu jeg fant liggende og gjorde den litt mer kompakt kuttet av p4 pluggen, sata pluggene og atx pluggen ble kuttet men beholde ps_on,3v,5v,12v og en ground til hver. kjørte opp helt fint med alle 6 hk koblet mot en 330watt, men hadde ikke kvm da så startet ikke testinstall. skal låne med meg en 4port kvm fra jobb i dag Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Høres bra ut, kanskje du skulle ha laget en slags hot spap løsning, sånn at du kan bare flippe en bryter som kutter strømmen til det hovedkortet så kan du bare dra det ut. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) hvert hovedkort har en inviduel picoPSU, så vil av/på,reset knappene og leds trekker til et kontrolpanel ala skissen vedlagt. for og kutte strømmen helt blir det nappe ut molex pluggen i bunn fra psu. har kjøpt inn trykknapper og leds med holdere, skal få tatt litt mer bilder av siste delene ankommet i dag! manglet fortsatt noe småplukk som krympeslange til og gjøre kabelskjøter etc skikelig, men har det meste til prøvekjøring. Endret 31. mai 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Veldig spent på hvordan du skal lage til med KVM-en. Siden du skal strippe den slik alt av hardware blir synlig. Skal du ha 6 ports til slutt eller lage du en kompromiss løsning? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) noe usikker på hvilken kvm det blir, må finne noe som passer med porter på ebay. men strippes for deksel etc må den nesten usb trekkes greit ned fra header rett på hk for tastatur/mus (kjøpt dobble plugger for lodding, så kabel til header), har ikke funnet noe bra vga plugger for lodding enda, vil helst lage kablene akkurat perfekte lengde så krympeslange hele kablene for stilrent. Endret 31. mai 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Begynte å lure om det kom update. Plutseleg gjekk jeg innom arbeidslogger la jeg merke du har skrevet updaten uten og oppdatert kommentartråden Vart litt overasket når jeg skulle klikke på bildene får og sjå litt bedre på SKABB får jeg feilmeldingen: Error: download ticket expired. Kanskje du kan ordne? Men tilbake til kassen virke den mye mer solid en den gamle SKABB-en. Glede meg til flere updates! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 skal se om jeg husker skifte til imageshack når jeg kommer hjem, imagehost.org er eneste jeg får lastet opp til fra jobb siden proxyen sperrer resten Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Surt, kan du ikke bruke diskusjon sin opplasting av bilder? Eller er det sperret også av proxyen? Endret 2. juni 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 får jo alle klumpet i bunnen istedenfor mellom teksten da Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Du gjør ikke det, jeg bruke selv diskusjon sin løsning på min arbeidslogg, enste grunnen jeg velge og bruke spoiler tag er fordi jeg som mange andre leser disse innleggene fra mobilen der et bilde vil ta tid og laste opp. Vil jeg sjå bildene åpner jeg spoiler tagen. Døme: Etter du laste opp filen vil du få et vindu lengre nede der bilde visest. Skal du ha den mellom teksten gjør du slik: Og du får bilde mellom teksten. Fungere svært enkelt. Du må bruke koden til bilde, no laget jeg en random kode Endret 2. juni 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 får teste det senere i dag da gjøre et siste par ærend med bytte tonere etc før hjem fra jobb! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) da var bildene oppdatert med lastet opp her på forumet istedenfor eksterne hosts, la også til litt nytt i siste posten Løp og kj... les! Endret 2. juni 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Godt og kunne sjå gjennom alle bildene Blir ganske bra med sleeve på ledningen og litt arbeid med kassen. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvordan går det med prosjektet? Er det lenge til neste oppdatering? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) har sett meg ut et syvende kort for iscsi target som de virtuelle maskinene kjører fra men venter fortsatt på en leveringsdato for kortet Venter også på priser fra 3levrandører på ferdigkuttete akrylplater i målene jeg vil ha, for helt nøyaktige mål. Endret 26. juni 2010 av cruzader Lenke til kommentar
asicman Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 har sett meg ut et syvende kort for iscsi target Bruker du gPXE? Da kunne du vel bruke AoE (ATA over Ethernet) og dele ut "disken" med vblade e.l. Lenke til kommentar
Del Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Morsomt prosjekt. Vet ikke hvor mange Atom du har kjøpt så langt, men den ene du lenket opp har ikke virtualisering innebygget, så virtualisert ytelse blir antagelig forferdelig. Z-serien til Atom har virtualiseringsutvidelser. Også en fordel om du deler hvilke tjenester du skal kjøre på den, det virker litt merkelig med flere XP-instanser. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Atom_microprocessors http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_VT-x#Intel_Virtualization_Technology_for_x86_.28Intel_VT-x.29 VMware kan være kresen på hardware. Vurder å bruke KVM istedet, så får du gleden av alle driverne som følger med en ny linux-release. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå