Kaarerekanraadi Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Vulkaner jo så uforutsigbare. Katla kan bryte ut nå snart, men det kan jo også gå 10 år eller mer. Akkurat som lottovinnere som vinner førtstepremien to ganger, mens andre aldri vinner noe. Statistiske realiteter er helt umulige å slå fast eksakt. Men er det en fysisk sammenheng mellom dem så stiller det seg annerledes. Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Den er på grensen til umulig å se med det blotte øyet ja. Jeg så et svakt, grågult dekke på himmelen i morgentimene i dag, som er det nærmeste jeg har vært å se asken. Det kan jo selvfølgelig også ha vært skyer. jeg er ingen ekspert på skyer og aske, men det var meldt at skyen skulle komme innover Oslo fra vest i 17-tiden omtrent i dag.. og etter at det hadde vært skyfritt hele dagen kom jaggu meg en grågul skyfront inn fra vest i 17-tiden i dag.. har aldri sett sånn farge på skyer (utenom ved solnedgang kanskje, men det er jo en stund til enda..) før og når tidspunkt og retning stemmer, så virker det for meg ganske åpenbart hva det var.. skjønt nå i kveld ser det mer ut som et normalt skylag Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg var ute og gikk litt i dag og så etter denne asken med kikkert, men det er ikke mye å se. Noen skyer er det, men ikke mye. Derimot så jeg en gulspurv og noen ringduer.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Skal visstnok være live webcam Katla http://www.ruv.is/katla/ Eyjafjallajøkull http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-valahnjuk/ Begynner vel å bli rimelig mørkt/kvelden der oppe, selv om Island vel ligger en (eller to?) timer senere enn oss. edit, oversikt over flere webcams http://en.vedur.is/weather/observations/webcams/other/ Endret 16. april 2010 av Mekkus Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Edit: Hva skjer med forsendelser fra f.eks USA? Blir disse rett og slett ikke sendt eller finner selskapene alternative metoder? Alternaltive måter er båt til EU, og landbasert videre. (Aka veldig mye lengre transporttid) Vulkaner jo så uforutsigbare. Katla kan bryte ut nå snart, men det kan jo også gå 10 år eller mer. På nyhetene ble det i dag nevnt at Isbreen over Katla er som et lokk på en gryte, nå driver "dagens" vulkan på og smelter isbreen, med påfølgende resultat. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Dette, er VG sin viktigste sak denne fredags kveld. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Får håpe han tar seg tid til å stoppe på Svinesund og kjøpe med en Toblerone til dattera Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Ikke synd på han, han har jo ipaden han kjøpe som han kan leke seg med Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Nå må du spare oss for det Apple-crappet ditt, du går rundt som en Jehovas Vitne rundt på hele internett og blander inn Apple i hva enn du finner. Du er ITavisen med ben og armer. Beklager. Det måtte ut. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) slapp litt av:) grunnen til jeg sa dette er pga både dagbladet og vg kom med stor nyhetsoppslag om at han styrte norge med ipad. jeg er ikke cosmo kramer på itavisen, der heter jeg mac1bruker Endret 16. april 2010 av Cosmo Kramer Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Som om VG og Dagbladet er så saklige. Men greit nok, du skal ikke være syndebukken. Edit: Hmm... Det er greit å vite. Endret 16. april 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Derfor jeg postet det. syns det at han har en ipad ikke er verdt å lage nyheter på norges største aviser. greit nokk på itavisen. til og med gizmodo har laget artikkel om jensemannen. bare jeg som er lei av å lese nyheter hvordan folk har kommet seg hjem? med biler og lastebiler Endret 16. april 2010 av Cosmo Kramer Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Kan legge til at til og med utenlandske medier interesser seg i Jensern og iPaden hans, deriblant tyske medier. http://www.bild.de/BILD/news/2010/04/16/asche-wolke-vulkan-ueber-europa-verzoegert-rueckreise/norwegens-premier-regiert-vom-flughafen-aus-per-iPad.html Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 hmm, nå blåser 'fjalla mye sterkere enn for 3-4 timer siden http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-thorolfsfelli/ Tidligere var det 2 cm. klaring mellom røyksøylen og toppen av bildekant, nå går det langt ovenfor (årsaken til at det er såpass dagslys ennå er at Island reelt sett ligger borti 3 timer bak oss i tidssonen) Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Fikk pakke fra statene idag Tok 3 dager gitt Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Mekkus: Varierer fort, grei klaring igjen nå. Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 På nyhetene ble det i dag nevnt at Isbreen over Katla er som et lokk på en gryte, nå driver "dagens" vulkan på og smelter isbreen, med påfølgende resultat. er vel to isbreer der, en stor og en liten.. katla ligger under den store, som heter Myrdalsjökull eller noe sånt, mens det er den lille breen som heter Eyjafjallajökull og det er under der det putrer nå.. for 1mnd siden var utbruddet midt i mellom breene.. så det er ikke isen over katla som forsvinner nå sånn jeg har forstått det.. Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 På vintertid er Island faktisk bare én time bak oss, men siden de ikke har sommertid ligger de nå to timer bak oss. Men nå er det nesten aldri ordentlig natt på denne tiden av året der borte da. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Mekkus: Varierer fort, grei klaring igjen nå. jau, ser det nå. Trodde jeg bevitnet selve antiklimaks en stund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå