Gå til innhold

Aske fra vulkanutbruddet på Island på vei mot Norge

Anbefalte innlegg

Huff. Jeg synes nå litt synn på de stakkars islenderne, bare problemer for dem, ikke nok med at de har gått konkurs og det er vulkan utbrudd som rammer andre land, så har de flom i tilegg! :ermm:

Men er det ikke verre en at vinden plutselig snur så flyr aska en annen vei ? Bort fra Norge med andre ord ?

Så snur den igjen og alt stopper opp atter en gang. Dette er ikke riktig over før utbruddet er over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en venn som skal til Oslo neste torsdag kveld. Er det noen her som tør å spekulere i hvorvidt dette bare er å glemme?

skal få besøk fra italia på onsdag selv, men må si jeg er skeptisk.. men hvis vinden snur over helga eller at vulkanen roer seg, bør det ihvertfall gå med innenlandstrafikk innen torsdagen vil jeg tro - tok jo ikke lang tid nå før de åpna igjen fra værnes og nordover..

Lenke til kommentar

Jeg håper dette er over etterhvert egentlig. Har en far i NY som jeg vil ha hjem etterhvert :p De driver å snakker om at de skal fly ned i Europa å ta bil opp nå da så.

Nå er jo det snakk om at vinden snart kan dreie asken sørover over Europa. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp booket fly for neste fredag. Så faen ta Avinor hvis ikke ting er i orden før det.

Ja, Avinor har jo selvfølgelig full kontrol over vulkaner på Island og vindretningen i norskehavet. *sarkasme*

Du må jo skjønnne at det ikke er Avinor sin feil?

Først er du dum nok til å booke billetter i nær framtid, og så kommer du hit og anklager Avinor for at naturen går sin gang. :!:

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

Det er vel ikke akkurat noe sjakktrekk å begynne å booke fly nå. Dem vet jo enda ikke om vulkanen gir seg med det første. Og selv om asken blåser vekk fra Norge, kan jo resten av kontinentet fortsatt ha flyforbud.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Kan denne askekyen tenkes å blokkere stråling fra solen, slik at den globale oppvarmingen bremses opp, og at det ikke blir nødvendig å opprette en ny verdensregjering i Cancun i høst?

Ja.

@ArilC: Det blir askesommer i år ;)

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...