Gå til innhold

Aske fra vulkanutbruddet på Island på vei mot Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

flyselskapene burde tross alt gjøre som de selv vil og gjøre egne beslutninger etter det som passer dem best. Og da tror jeg at noen flyselskaper vil ta flere sjanser enn andre

 

Sannsynligvis. Og så kunne passasjerer selv velge om de ville ta denne sjansen eller ikke.

Lenke til kommentar

Og som du sa, dette har ført til milliardtap for mange flyselskaper og mange er nær konkurs, som gjør dem depserate til å komme i gang igjen så fort som mulig.

 

Så sant de anser det som trygt å fly, vel å merke. Tapet ved en (eller flere) flystyrter vil være langt, langt større enn tapet ved å la flyene stå på bakken noen dager. Det siste et flyselskap ønsker seg er et rykte som sier at selskapet ikke er opptatt av passasjerenes sikkerhet.

Lenke til kommentar
Så sant de anser det som trygt å fly, vel å merke. Tapet ved en (eller flere) flystyrter vil være langt, langt større enn tapet ved å la flyene stå på bakken noen dager. Det siste et flyselskap ønsker seg er et rykte som sier at selskapet ikke er opptatt av passasjerenes sikkerhet.
Om flere dager på bakken betyr en sikker konkurs så er mange villige til å ta sjangser.
Lenke til kommentar

vet ikke hva jeg skal synes... skulle på ferie med dama jeg ikke har sett på leenge nå fordi hun studerer så skjer dette... Jeg ville tatt sjansen om jeg fikk den, de fleste piloter er utrolig flinke og hadde ikke hatt noe problem med å nødlande om noe skulle skje (denne risikoen løper vi jo egentlig hver gang vi flyr) - men vi burde ikke ta det flyselskapene sier ukritisk, husk at de prøver å redde selskapet sitt, selv om det de sier er det vi vil høre. Ja greit nok om pasasjerne kunne velge selv, men det innebærer at mannskap også må løpe den ekstra risikoen, og i en så utsatt bransje har de ikke noe valg. De fleste har munner å mette hjemme...

Lenke til kommentar

Og de 3 nødlandingene som ikke helt aner grunnen til?

Akkurat de Widerøe-flyene (hvis det er de du siktet til) så har de uttalt at det ikke har noe med aske å gjøre. Samtidig er det en merkelig tilfeldighet. Widerøe vil vel neppe at det skal være aske som er årsaken.

Lenke til kommentar

Akkurat de Widerøe-flyene (hvis det er de du siktet til) så har de uttalt at det ikke har noe med aske å gjøre. Samtidig er det en merkelig tilfeldighet.

På den annen side så vet de heller ikke hva årsaken var? (ikke som jeg har sett i allefall)

 

Vi skal kanskje ikke trekke det for langt, men jeg kan ikke unngå å tenke på diverse episoder av tv-programmet "air crash investigation" og at når diverse varsellamper lyser i hytt & pine, så er det ikke alltid den aktuelle uniten det er fysisk feil på, men kan være symptom på helt andre ting. I Widerøe flyet som nødlandet fikk man warning på oljetrykk, ok vi "bytter pakning" og så går det ikke bedre enn at man får samme feil på nytt på neste flight..

Lenke til kommentar

Det er det som er skummelt,flyselskaper ivrer etter åkomme i luften, men tenker ikke sikkerhet

 

Hva får deg til å tro at flyselskaper ikke tenker sikkerhet? Tror du folk i flybransjen er idioter?

 

Når skjedde det sist en alvorlig flyulykke i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...