Hyperio Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Blæ. Permittert pga vulkan-aske-greiene. Som ikke SAS allerede sleit med økonomien :/ Milliardene flommer jo inn fra Staten og onkel Jens. Meg og deg mener du. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 flyselskapene burde tross alt gjøre som de selv vil og gjøre egne beslutninger etter det som passer dem best. Og da tror jeg at noen flyselskaper vil ta flere sjanser enn andre Sannsynligvis. Og så kunne passasjerer selv velge om de ville ta denne sjansen eller ikke. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Sa CNN noe om hvilket elektrisk utstyr som kunne bli skadet? Vet ikke, jeg kom midt inn i et innslag de hadde om de finske jagerflyene, og det med potensiell skade på engine og elektronikk stod i en text-box på skjermen. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Og som du sa, dette har ført til milliardtap for mange flyselskaper og mange er nær konkurs, som gjør dem depserate til å komme i gang igjen så fort som mulig. Så sant de anser det som trygt å fly, vel å merke. Tapet ved en (eller flere) flystyrter vil være langt, langt større enn tapet ved å la flyene stå på bakken noen dager. Det siste et flyselskap ønsker seg er et rykte som sier at selskapet ikke er opptatt av passasjerenes sikkerhet. Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Har du aldri hørt om bedrifter som har beriket seg på tragedier Olympico? Dessuten er det noe som heter kalkulert risiko som har et annet svar etter likhetstegnet når en økonom sitter bak kalulatoren enn når en humanist sitter der. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Så sant de anser det som trygt å fly, vel å merke. Tapet ved en (eller flere) flystyrter vil være langt, langt større enn tapet ved å la flyene stå på bakken noen dager. Det siste et flyselskap ønsker seg er et rykte som sier at selskapet ikke er opptatt av passasjerenes sikkerhet.Om flere dager på bakken betyr en sikker konkurs så er mange villige til å ta sjangser. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Det er det som er skummelt,flyselskaper ivrer etter åkomme i luften, men tenker ikke sikkerhet Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Å fly nå er helt ufarlig. Men det kan bli litt dyrere å vedlikeholde motorene om det kommer litt "grums". Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Å fly nå er helt ufarlig.Hva med de 3 flyene som er skadd av asken den siste uka? Og de 3 nødlandingene som ikke helt aner grunnen til? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 vet ikke hva jeg skal synes... skulle på ferie med dama jeg ikke har sett på leenge nå fordi hun studerer så skjer dette... Jeg ville tatt sjansen om jeg fikk den, de fleste piloter er utrolig flinke og hadde ikke hatt noe problem med å nødlande om noe skulle skje (denne risikoen løper vi jo egentlig hver gang vi flyr) - men vi burde ikke ta det flyselskapene sier ukritisk, husk at de prøver å redde selskapet sitt, selv om det de sier er det vi vil høre. Ja greit nok om pasasjerne kunne velge selv, men det innebærer at mannskap også må løpe den ekstra risikoen, og i en så utsatt bransje har de ikke noe valg. De fleste har munner å mette hjemme... Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Og de 3 nødlandingene som ikke helt aner grunnen til? Akkurat de Widerøe-flyene (hvis det er de du siktet til) så har de uttalt at det ikke har noe med aske å gjøre. Samtidig er det en merkelig tilfeldighet. Widerøe vil vel neppe at det skal være aske som er årsaken. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Selv om 3 nødlandinger på en dag kan være tilfeldig så er det ikke så lett å bortforklare de 3 andre flyene som er skadet. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 mye surr med widerøe flyene da Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 ser ut som det bli ferie nå likevel woohoooo :!: Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Akkurat de Widerøe-flyene (hvis det er de du siktet til) så har de uttalt at det ikke har noe med aske å gjøre. Samtidig er det en merkelig tilfeldighet. På den annen side så vet de heller ikke hva årsaken var? (ikke som jeg har sett i allefall) Vi skal kanskje ikke trekke det for langt, men jeg kan ikke unngå å tenke på diverse episoder av tv-programmet "air crash investigation" og at når diverse varsellamper lyser i hytt & pine, så er det ikke alltid den aktuelle uniten det er fysisk feil på, men kan være symptom på helt andre ting. I Widerøe flyet som nødlandet fikk man warning på oljetrykk, ok vi "bytter pakning" og så går det ikke bedre enn at man får samme feil på nytt på neste flight.. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Det er det som er skummelt,flyselskaper ivrer etter åkomme i luften, men tenker ikke sikkerhet Hva får deg til å tro at flyselskaper ikke tenker sikkerhet? Tror du folk i flybransjen er idioter? Når skjedde det sist en alvorlig flyulykke i Norge? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Det er det som er skummelt,flyselskaper ivrer etter åkomme i luften, men tenker ikke sikkerhet Å si at flybransjen tenker lite på sikkerhet blir rett og slett dumt å si med tanke på hvor streng vedlikeholden er. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 http://en.vedur.is/earthquakes-and-volcanism/earthquakes/ Lite å gjøre så kan man sjekke ut denne siden. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Når skjedde det sist en alvorlig flyulykke i Norge? Når sist hadde vi et aske-teppe over Norge/europa? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Noen som har peil på flightradar24.com ? Jeg har "mistet" et SAS4169 som forlot Flesland for ca. 20 minutter siden (fløy sørover kysten) Kanskje bare dårlig dekning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå