Dr3as Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Har noen venner som dro til London i går, god timing Det eneste som kunne fly i norge nå var vist ET Seeking Helikopter, litt skummelt sånn sett.. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Nå får vi betalt for at vi ikke kom til enighet i København... Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Nå får vi betalt for at vi ikke kom til enighet i København... "Poetic justice", kanskje, men dette har ingenting med global oppvarming å gjøre. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Finnes det satelittbilder av dette? Vanskelig å skjønne proporsjonene utifra de bildene vi blir servert overalt. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Kunne kanskje funger å bruke Google Earth, men jeg vet ikke hvor oppdaterte bildene der er. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Sålenge det verste som skjer er noen flyutsettelser, så synes jeg dete er litt morro. Noen som vet om hele Norge risikerer å oppleve regnende aske? denne aska er nok bra tynna ut, så tror nok ikke det blir noe spesielt synlig fenomen, men vi kan få veldig fine solnedganger Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Dette må jo bli uhorvelig dyrt for Island? Noen som har regnet på hvor mye de må ut med i CO2-kvoter hittil i utbruddet? Antar at FN kommer til å slå hardt ned på denne miljøkriminaliteten, ett vulkanutbrudd forurenser jo mer enn hva resten av verden klarer i løpet av et år! Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Frykt ikke kjære landsmenn, selv om det muligens ikke blir noe flytrafikk på flere dager har vi heldigvis et fantastisk kollektivtilbud her i landet! Benytt sjangsen til å være miljøbevist og bruk toget:Da får du moderne tog som er både punktlige og hurtige! Dette var mulig takket være regjeringen, jernbaneverket og NSBs utrolige dyktige mennesker. Vi ser nå at satsningen har vært meget vellykket og er stolte av å tilby et godt tilbud nå som flyavgangene har gått opp i aske. :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Sier seg selv at den fullstendig korrupte regjeringen benytter seg av dette for å utvide sin innflytelse, regner med at de kommer til å melke dette for hva det er verdt. Helvetes parasitter. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Skulle ikke forundre meg om man har overdrevet konsekvensene av vulkanutbruddet mht. flytrafikk og evt. helsemessig påvirkning på folk & fe Naturkatastrofer generellt har jo blitt en egen sjanger i nyhetsbildet hvor man elsker dramatiserte fremstillinger og politikere og byråkrater henger seg på med store felles pressekonferanser osv. Over store deler av østlandet er det nå blå himmel og sola skinner. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Nå er det nå slik at vi ikke snakker om noe svart nedbør, men at det er askepartikler i lufta, og disse kan bli varmet opp og ødelegge flymotorer, som i verste fall medfører flystyrt. At du ikke ser noe annet enn blå himmel og sol på østlandet har særdeles lite med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Skulle ikke forundre meg om man har overdrevet konsekvensene av vulkanutbruddet mht. flytrafikk og evt. helsemessig påvirkning på folk & fe Naturkatastrofer generellt har jo blitt en egen sjanger i nyhetsbildet hvor man elsker dramatiserte fremstillinger og politikere og byråkrater henger seg på med store felles pressekonferanser osv. Over store deler av østlandet er det nå blå himmel og sola skinner. Du kan ta med Bergen. Sola skinte godt i dag. Lysna litt mindre 4 tiden. Ser no skyer ute no som er helt normalt Endret 15. april 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Er det noen instanser/etater som har foretatt konkrete målinger av evt. konsentrasjon av aske i luftrommet? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 I trondheim regner det sot og dyreliv og uteliggere ligger bare å venter på at kjendiser og naturværnere kommer og vasker de som de gjør med fugler og seler osv ved oljeutslipp. eller ikke? denne asken legger vi nok ikke mye merke til, det er nok ikke de største konsentrasjonene men med tanke på at et godteripapir kan ødelegge en jetmotor så kan nok de mengdene luft med noe aske i også ta knekken på den ganske fort. uansett er det bedre å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Har det kommet noen estimater om hvor lenge flytrafikk vil være stanset? Leste på Aftenposten.no at det i værste fall blir stans til Søndag. Slik jeg har fått inntrykk kan vel stansen vare lengre enn som så hvis ikke vinden snur likevel? Når det er sagt er kanskje det mest urovekkende hva vulkanen på Island gjør neste gang? Endret 15. april 2010 av Lokii Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Stinker råtne egg over hele Bergen. Skikkelig kult, nå kan jeg fise i vei og ingen merker det. Lenke til kommentar
Prologue Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Noen som vet hvordan jeg kan få kansellert billetten min hos sas?? Jeg finner virkelig ingen valg der jeg kan gjøre dette!! Det er under 24 timer siden jeg bestillte. God timing altså: Jeg bestillte. Så på nyhetene. Ville avbestille. Får det ikke til. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) De ulike myndighetene forsøker å rettferdiggjøre sin egen eksistens. Dessuten en annen ting: Katla er en langt mer hissig og større vulkan og den ligge rett ved. Ofte henger utbruddene sammen. Noe med 920 og 1667 hvor de har fulgt på hverandre. Endret 15. april 2010 av Kaarerekanraadi Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Faen, jeg som skulle bestille fly nå. Hvor lenge kan det vare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå