Gå til innhold

Aske fra vulkanutbruddet på Island på vei mot Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på om bilen min er fylt med pollen eller aske.

I går leste jeg om at asken ankom fredrikstad fredag kveld. Og idag er bilen dekket med et tynt lag, men det kan se ut som pollen også.

Når jeg titter ut er det egentlig ikke et blad på trærne enda...

Lenke til kommentar

Nærmer seg dommedag? DYRET i Åpenbaringen? :D

Ser ut som røykmonsteret fra Lost klarte å rømme fra øya.

Hehe, jeg har påpekt det i Lostkaféen, ja. :D

Nærmer seg dommedag? DYRET i Åpenbaringen? :D

post-10740-1271505537,3295_thumb.jpg

Som sagt tidligere, vi er flinke til å finne mønstre og å se det vi vil se. Er bare å ta en titt på himmelen i ti sekunder, så kan jeg vedde på at du vil finne noe gjenkjennelig i skyene der oppe også.

Lenke til kommentar

Bjørn Kjos sier det er trygt. Tviler sterkt på han vil sette passasjerene sine i fare.

Bjørn Kjos har interesse av å tjene mest mulig penger på flyene sine. Så han kan neppe tas til inntekt som en seriøs autoritet.

Men jeg ser litt poenget i at vi burde hatt bedre målinger her til lands. Men jeg vil fortsatt være forsiktig med å kalle det hysteri så lenge vi faktisk har hatt flere seriøse hendelser med dette, og vi ellers vet såpass lite om dette. Det er ikke aktuelt for myndighetene å gamble med menneskeliv på dette.

EDIT: Det var også en hendelse nær Anchorage på 80-tallet hvor et fly mistet alle fire motorer på grunn av vulkansk aske. Dette i tillegg til BA-nestenulykken på Java.

http://en.wikipedia.org/wiki/KLM_Flight_867

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...