Gå til innhold

Problemer med Xperia X2 etter oppdatering

Anbefalte innlegg

Oppdaterte min Xperia X2 med siste FW (MR1). Det førte til at SPB Shell 3.5 sluttet å virke, telefonen låser seg bare. Når jeg flasher på nytt og bare kjører SPB Shell 3.0 funker det sånn noenlunde. Men straks jeg oppgraderer til 3.5 går alt i stå. X2 kommer jo med fri oppgradering til 3.5, det må da være meningen at den skal virke på telefonen?

SPB support sier at problemet ligger i FW-utgaven. SonyEricsson har foreløpig ikke svart på supporthenvendelse (enda jeg brukte Xperia support som visstnok skal være prioritert...)

De øvrige problemene med ustabilitet er redusert i MR1, men ikke helt borte. Telefonen slår seg fremdeles plutselig av, og låser seg fortsatt av og til (men sjeldnere enn før oppdateringen). Iblant kommer det tekstmeldinger uten at telefonen gir lyd fra seg, og den viser i de tilfellene heller ikke at det er kommet nye meldinger. Jeg må inn i innboksen for å se dette. Temmelig irriterende...

Begynner å bli temmelig lei av problemene med X2 nå. Har vært trofast SE-kunde i flere år, og har hatt P990 og X1 før denne, men nå begynner vel begeret å bli fullt!

Det viktigste for meg er imidlertid å kunne bruke SPB 3.5. NOen som har hatt samme problemet og som har funnet en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært en hengiven SE-kunde siden T68. Men etter å ha opplevd nedturen fra P1 til X1 og lest side opp og side ned om problemene med X2 var jeg skeptisk til X10. Likevel var jeg i sterk tvil da jeg bestilte Desire i stedet for X10. Etter å ha fått låne en X10 et par dager er jeg imidlertid lykkelig over å ha valgt Desire. X10 er en pen men dum mobiltelefon. Den blondeste dama i klassen. Timescape er et lite pluss men for pokker folkens, den kjører android 1,6! Det blir som om den nyeste og vasseste Lenovoen skulle komme med windows vista i stedet for win 7.

Nå er jeg way off topic her men jeg lurer i likhet med ts på hva i all verden det er som foregår i SE om dagen? Har de mistet grepet fullstendig?

Lenke til kommentar

OK, her er hvordan denne saken gikk videre:

Jeg fikk svar fra SPB support dagen etter at jeg sendte forespørsel. De var veldig forekommende, og bekreftet at problemet lå i den nye FW. De hadde ikke full oversikt over om de selv kune løse problemet eller om SonyEricsson måtte løse det i en ny utgave.

SonyEricsson svarte etter tre dager (Xperia prioritert support) med en lakonisk melding om at jeg skulle prøve å installere FW på nytt, og hvis dette ikke funket måtte jeg sende inn telefonen for service. Dette på tross av at jeg i min henvendelse tydelig skrev at jeg hadde forsøkt flere ganger å installere FW på nytt, uten resultat.

Jeg svarte til dem, og påpekte at problemet med SPB 3.5 ikke var spesielt for min telefon, men at det ser ut som at alle har dette problemet etter oppdatering (ihvertfall ser det slik ut når man leser de ulike mobilfora på nettet). Jeg sa at jeg ville gjerne vite om SE hadde tenkt å løse dette med en oppdatering, og når jeg evt. kunne forvente denne. Svaret fra SE: "Dessverre har vi ingen informasjon omkring hva som kommer til å bli dekket i kommende oppdateringer og når neste kommer per dags dato."

Dermed er saken grei for min del. Et selskap som ikke bryr seg mer om kundene gidder jeg ikke bruke mer tid og penger på. Det er egentlig synd, for det var mange positive sider ved X2 også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...