Cleaf Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Jeg har for meg et lite prosjekt her. Jeg har tenkt å bytte ut vitale deler i min gamle maskin. Her er mitt eget forslag: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=784685&su=F3CD793A-478D-41FE-9DB8-4B387E59CE34 Hva jeg har: Mus + matte DVD-spiller / brenner Skjerm Kabinett (mini-atx though) Strømforsyning (450w, tror det holder foreløpig, tar nytt kabinett + psu neste runde antageligvis) Vifter til kabinett - Har ikke tenkt å overklokke. - Mitt budsjett er på under 4500kr, det bør ikke overstige 4500kr i det hele tatt. Jeg har inkludert tastatur da jeg mangler dette. - Oppsettet skal være AMD. - Maskinen vil ikke brukes til å benchmarke Crysis på mest mulig fps... Den skal brukes til "lettere" spill i form av Bioshock, Source-Engine baserte spill, Borderlands osv. Noen innspill? Svar taes imot med takk. Endret 14. april 2010 av Cleaf Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hadde akkurat tenkt til å anbefale deg en høyere klokket dobbeltkjerneprosessor, men etter litt reasearch ser jeg at det er knapt noe forskjell. Firekjerneren du har fåreslått har ikke L3 cache og kan i enkelte spill gjøre det spesielt dårlig(se left 4 dead(95 holder i massevis, men i andre spill kan denne forskjellen spille en rolle)). En firekjerner vil være godt å ha ved konvertering av video og slike mediegreier jeg ikke har peiling på Fint skjermkort og grei ram. Tror du blir fornøyd med det der. Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 For å være ærlig stusset jeg litt på akkurat det med CPU, men så leste jeg denne: http://www.tomshardware.com/reviews/athlon-l3-cache,2416.html Tenkte da at det var greit å slå av 400kr på det, har ikke så mye å si for meg om jeg taper 5% ytelse. Takk for svar iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå