Beges Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hei! Har tenkt å søke arkitektutdanning til høsten, men tviler på at jeg kommer inn. Andreønsket er bygginingeniør, og jeg leste i dette intervjuet om arbeidsmuligheter at "Ved å ta et par kurs kan man for eksempel bli arkitekt eller jobbe med konstruksjonsteknikk." Er det noen her som har kunnskap om slike kurs eller muligere videreutdanning fra byggingeniør (master/bachelor) til arkitekt. Eller om jobbmuligheter i arkitekt-/entrepenørfirma i det hele tatt etter endt utdanning? Jeg vet jeg bør spørre studierådgivere ved universitet o.l., og det jeg også har gjort (uten å ha fått svar enda). Det går bare så mye raskere å spørre noen og få svar her på forumet Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Fant du noe ut av dette? Lurer på det samme selv. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) "Det går bare så mye raskere å spørre noen og få svar her på forumet " Ja, det tok jo bare 1,5 år å få svar på første posten Endret 3. desember 2011 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Helt fantastisk! Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Men fortsatt ingen som kan svare? Lenke til kommentar
Bruker1to3 Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Jeg tok meg faktisk tid til å lage en bruker for å svare deg på dette. du har nok funnet ut av det allerede med tanke på at du satte ut spørsmålet i 2010, men jeg legger ut dette for dere andre som tenker på det samme . det fins en vei i Norge der dette er mulig. Universitet i Agder (Grimstad) har et tilbud for alle studenter som tar byggdesign (Byggingeniør). de har en avtale med Aalborg universitetet i Danmark, som gjør det mulig for studenter på UIA å gå videre fra en treårig Bacheler i Byggdesign til en master i arkitektur. for å komme inn på skolen i Danmark må du ha en snitt karakter på rundt "C". dette tilsvarer karakter 4re sånn cirka. Hvis du følger dette løpet vil du ikke bare ha master i Arkitektur, men du vil også ha en ingeniørutdannelse. dette er mine øye ganske attraktivt for vanligvis må en arkitekt ha en ingeniør tilstede for å sjekke at det arkitekten tegner faktisk er mulig å tegne. når du er begge deler så fyller du begge stillingene. det er jo to fluer i en smekk det! Informasjon om yrket: http://www.uia.no/no/portaler/studietilbud/studier/ingenioerfag_-_byggdesign Informasjon om skolene/andre ting: - Aalborg universitet er en svært anerkjent skole som er kjent i mange land. - Universitetet i Agder: http://www.uia.no/ - Snittet for å komme inn på byggdesign på UIA i år (2012) er 4.2 men det kan variere. - Tress er for dere som har generalstudiekompetanse men ikke fysikk 1 og Matte R1/R2. dette er et tre semestret år der du tar disse fagene i sommer og deretter forsetter i samme løp som de andre når dere starter i August. - Det fins også Y-Veier for å komme inn på Byggdesign, men dette vet jeg lite av så dere må nesten bare lese om det på i den øverste linken. Håper dette hjelper for dere og lykke til videre! Endret 8. mars 2012 av Bruker1to3 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Du vil vel uansett bruke en annen ingeniør i prosjektet, så du ikke effektivt DOBLER din egen arbeidsmengde? Eller rett og slett fordi du blir inhabil når du selv innehar begge stillingene? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Ås har en mater i byggeteknikk og arkitektur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå