jarroo Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hei Lager en dokument i Indesign cS3. Har en eps-fil på 3x2 cm i 72 dpi som jeg skal ta inn i Indesigndokument. Problemet er at det blir taggete. Har prøvd å resize det til 1200 dpi og lagre som bitmap, men det blir ikke bedre. Hva er det jeg gjør feil her mon tro? Har prøvd å lagre som high quality utskrift, men det blir ikke bra Takknemmelig for tips! Lenke til kommentar
jarroo Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Har også en psd på 14x14 m, 300 dpi. den blir litt bedre men også den blir rufsete i kantene. Lenke til kommentar
se# Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 EPS kan godt inneholde et bitmap, og da lar det seg ikke skalere bedre nn andre bitmaps. Hvis det er vektorgrafikk burde skalering gå problemfritt. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Gjelder dette også når du eksporterer? InDesign har også en preview funksjon som skalerer ned grafikk for å gjøre det raskere å jobbe. Om det bare er i InDesign problemet er kan det hjelpe å sette preview til "High Quality". Forøvrig er 72 dpi lite om du skal trykke dette du lager. En normal blekkskriver trives med ~150-200 dpi, digitaltrykk og offsett ligger på 200-250, glossy på 250-350, avis på 125-180. Lenke til kommentar
jarroo Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Takker for hjelp! Da fant jeg ut at det. Når jeg tok det inn i photoshop, kom det opp et vindu som heter "Rasterize for eps-format". Der forandret jeg det fra 72 til 240 dpi og det ble som jeg ønsket det. Men før det hoppet jeg over dette og forandret dpi i photoshop, image size, og da funket det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå