Olum Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg har veldig lyst til å ta førstegangstjeneste, eventuelt en videre karriere i Forsvaret. På spørsmålet om jeg har prøvd narkotika svarte jeg "ja". Jeg tenkte at det ville lyse løgn av meg om jeg kommer på sesjon og sitter der med dreadlocks og nekter for å ha prøvd cannabis. Er sjansene mine små for at jeg i det hele tatt blir kalt inn til sesjon nå? Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Nå er dere de første til å prøve ut den nye sesjonsordningen, men siden narkotika blir sett strengt på i militæret vil jeg tvile litt på at de kaller deg inn til del 2. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Dreadlocks? Cannabis? Faen for en helt elendig grunn til å svare ja... Spørsmålet er vanskelig å svare på. Alt ettersom. Står litt info her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1190520 1 Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Tja, jeg fortalte både sesjonoffiseren og legen på innrykk dagen at hajs var prøvd. Var ingen problem, så at du uten videre er ute av systemet er for tidlig å si. Dog, om du lyger om det, så finner de ut av det, da kan du bare glemme det. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Dreadlocks? Cannabis? Faen for en helt elendig grunn til å svare ja... Spørsmålet er vanskelig å svare på. Alt ettersom. Står litt info her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1190520 Jeg er fra Oslo hvor en veldig stor andel av ungdommen har prøvd cannabis. Og helt ærlig, hvem har vel dreads uten å være stoner? @Sarion: Jeg er enig med deg angående lyving. Det blir bare for dumt. Bedre å være ærlig enn at dem finner ut at du har løyet. Er det urinprøve på sesjon eller venter de med det til man skal inn i førstegangstjeneste? Lenke til kommentar
eee91 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Det er ikke urinprøve på sesjon. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Du kan helt fint bli kalt inn selv om du har røyka. Det er verre å lyve. Men du kan ikke tjenestegjøre og røyke, eller ha røyka såpass for såpass kort tid siden at det vises på tester mens du tjenestegjør. Mange i forsvaret har gjort mye dumt da de var unge. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Vær ærlig. Narkotesterne kan komme til kassernen NÅR som helst, uanmeldt. Og det har skjedd flere ganger. Vær ærlig, så får du satse på det beste. Tabber du deg ut, så får du ikke sikkerhetsklarering og du får intet annet enn dritt mot deg. Lenke til kommentar
CannaBanna Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Ehm... hva skjer egentlig om du har svart nei på narkotikaspørsmålet og de senere tester det og finner ut at du røyker til vanlig? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Du blir pælma ut, uansett hva du har svart. Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) "Tørr du å skyte med en som er dopet?" Endret 14. april 2010 av Sarion Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Du blir pælma ut, uansett hva du har svart. Pluss at man blir anmeldt for brudd på narkotikalovgivningen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Hvorfor det? Fordi de i tilfelle da har fersket deg i å faktisk bryte den loven og har bevis for at du har gjort det? Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Merk også at blir under skjerpede omstendigheter når man tar narkotika i forsvaret. Vet befale at du har vært ruset en periode der du feks har hatt skarp øvelse(skyting o.l) så har mann satt sine medsoldater i en potensiell fare Endret 14. april 2010 av Sarion Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Tingne med å bli tatt for narkotika, er at du kan bli anmeld på det sivile rullebladet. Ikke bare det militære. Og det gjør seg ikke godt med "ikke-bestått tjeneste grunnet narkotika" på CV'en Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 baBuShKa: Du skriver din egen CV. Har du ikke gjennomført militærtjeneste, nevner du ikke det på CVen. Får da være måte på tøv fra de som mener man absolutt MÅ gjennomføre militærtjeneste. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Men er jeg "tatt for narkotika" når jeg innrømmet i søknadsskjemaet at jeg har prøvd det? Har jeg allerede fått det på mitt sivile rulleblad nå? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Men er jeg "tatt for narkotika" når jeg innrømmet i søknadsskjemaet at jeg har prøvd det? Har jeg allerede fått det på mitt sivile rulleblad nå? Nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå