Gå til innhold

HTC Desire - minnekort

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg har ikke så mye peiling på kort og slikt, så kan noen hjelpe meg med dette?

Jeg har prøvd å lete på Ebay, men forstår ikke helt konkret hva jeg skal se etter.

Så ideelt sett hadde det vært om noen kunne berre postet en link eller ligende (ebay?) for å vise konkret hva jeg bør kjøpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som allerede nevnt, du trenger MicroSD (<2GB) eller MicroSDHC (>2GB)-kort. Tror HTC-telefoner kan takle opp til maks størrelse for MSDHC, som er 32GB. Pass på at du kjøper et kort som er beskrevet som "class 4" eller høyere; å kopiere musikksamlingen din fra eller til et klasse 2-kort er en temmelig langdryg affære. For 8GB kort er det ikke noen nevneverdig prisforskjell mellom klasse 2 og 4, men skal du opp i 16GB bør du definitivt spandere et par ekstra lapper på et klasse 10-kort. Selv kjøpte jeg nettopp dette til min HTC Legend:

Kingston SDC4/8GB

Endret av Olethros
Lenke til kommentar

Som Olethros siser så er det fler faktorer du må tenke på.

Du må kjøpe et Micro SDHC kort.

Du får pr idag følge størelser så vidt jeg vet: 2,4,8,16,32 gb kort.

Prisen bli høyere jo større kort du velger.

En annen faktor er hvilken hastighets klasse kortet går under.

Klasse definerer minimum skrive hastighet som er følgende:

•  
  • Class 2: 16 Mbit/s (2 MByte/s)
  • Class 4: 32 Mbit/s (4 MByte/s)
  • Class 6: 48 Mbit/s (6 MByte/s)
  • Class 10: 80 Mbit/s (10 MByte/s)

Jo høyere klasse jo dyrere er kortet.

F.eks kingston sitt 16gb klasse 10 koster 899.- på komplett. Man kan få 16gb klasse 2 for 340.- ish kroner. 32gb sandisk klasse 2 koster derimot 1099.- på komplett. Dette er dyrt pga størelsen og ikke klassen.

Jeg kjøpte selv et 8gb klasse 2 kort, noe jeg angrer litt på siden det tar laaang tid å kopiere noe over til kortet. Jeg sitter å vurderer å kjøpe meg klasse 10 kortet til kingston.

Ville gått for minst klasse 6 om du har planer om å kopiere mye over på telefonen.

En annen faktor er Apps2sd. Altså ha applikasjoner på sd kortet isted for telefon minnet. Dette er mulig om man bruker custom roms og da bør man minimum ha et klasse 6 kort.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...