Brandes Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Dårlig med representanter fra KpB her. KpB virker litt nedprioritert osv. da avdelingen var på utenlandsoppdrag i 08/09 og dermed ble startet opp på nytt høsten 2009. De mistet kaserne Sannan som i årevis hadde vært KpB's, CV-90, og ble tvunget til en lillebrorløsning. Men frykt ikke, nye kjøretøyer kommer, avdelingen har dyktige og kompetente befal, nye stridsvester kommer med januar-kontigenten også jeg håper de får kastet KavEsk ut fra kasernen som en gang var vår! Sannan knuser Evje i bostandard og hjemmekoselighet! Det nye kompanimerket som jeg har fått tatt en titt på er også rått! Kvaliteten på soldatene som blir utdannet der er ikke til å tvile på, majoriteten av de som ble tatt opp til TMBN sitt januarinnrykk til MEK4 bl.a var fra KpB. Ikke tvil et sekund, velg KpB hvor mye spennende er i gang! KpB - Viker for ingen! Forresten, noen som vet hvilke kjøretøyer KpB vil være oppsatt på etter 113-vognene blir kastet på hodet ut? Hører rykter om Iveco, men antar det vil bli SISU. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Var det ikke meningen at både kpC og B skulle bli likt oppsatt på sisuer? Og ikke minst, hva blir det nye kpB merket? Har det gamle liggende selv, med jerven som glaner mot venstre under mottoet:) Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Kp. B er oppsatt på SISU per i dag, se linken til Forsvarets nettside om kompaniet. Avdelingsmerket som ligger på mil.no er det under, men vet ikke om det er korrekte dersom de har fått nytt. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Merket jeg fikk for ganske nøyaktig et år siden nå, er ganske likt, eneste forskjellen er egentlig at merket på mil.no har en jerv i en mer aggresiv stilling. I like. Lenke til kommentar
Brandes Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Det er det gamle, men det gamle hadde også blå bakgrunn. Det nye ser endel annerledes ut, med en litt mer tegneserieaktig sint jerv. Skal se om jeg klarer å få scannet inn en. Ang. SISU så brukte vi 113-vogner i 2010, og har ikke sett eller hørt noe om noen nye SISU'er, men håper og antar KPB får tak i SISU'er til neste år. Det som er fett med januarinnrykk er at kuldetiden og rekrutten foregår samtidig, så når du er ferdig med rekrutten og er kommet litt ut i kursperioden vil kuldegradene så og si være borte, og sommeren sakte men sikkert sette inn. Sommerøvelser > vinterøvelser. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Øvelse i under 30 grader er ikke veldig behagelig nei. Satt blant annet å ventet 5 timer med 45 effektive på ett stk forsinket 2 bn på torsdag. Brr. Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 KbB er ute av Sannan? Blasfemi! Hvordan er kompaniene forlagt om dagen? Synd å se kompaniene og resten av bataljonen noe skadeskutt. Viker for Ingen! Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 KpC - Evje KpB - Tropp 2 Evje, Tropp 1 Sannan KavEsk - Sannan StøKp - Trandum (PING - Heistad OvsKp - Porsanger CBRNKp - Porsanger MaskinKp - Starum) Men nå skal visst Evje fikses opp noe så får se hvor KpC og KpB Tropp 2 havner hen til neste kontigent. Var snakk om Holmen. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Holmen?! Litt gangavstand opp til velferden og Mauken osv da... Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jepp, men er ikke så veldig mange andre steder du kan stashe ett kompani sånn midlertidig. Evt. så sparker de ett Ingeniør kompani dit og lar KpC få deres kaserne. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Har de gått tom for teltduker og plass på Mauken? Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Bor heller på Holmen da.. Men hvor mye av den leiren tilhører fortsatt Forsvaret? Er ikke hele solgt til Filmcamp? Lenke til kommentar
Burritosen Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Skal dere ta med dere PCen opp den 12.? Litt usikker på om jeg gidder å ta med min i første omgang. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Da var 338 dager gjennomført. Hjem fra Skjold for siste gang i morgen. Paramus Viam! Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Skal dere ta med dere PCen opp den 12.? Litt usikker på om jeg gidder å ta med min i første omgang. tar ikke med pcn før etter første perm her iaf. men tar med ipad, vet ikke om jeg får brukt den noe særlig men vi får no se skal forøvrig inn den 11. jan Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Skal dere ta med dere PCen opp den 12.? Litt usikker på om jeg gidder å ta med min i første omgang. tar ikke med pcn før etter første perm her iaf. men tar med ipad, vet ikke om jeg får brukt den noe særlig men vi får no se skal forøvrig inn den 11. jan Pass på verdisaker, folk stjeler som ravner Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Og ikke bare verdisaker.. 7x ts på stridshansker her Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Og ikke bare verdisaker.. 7x ts på stridshansker her Og aldri lån bort noe! Ikke kniven, ikke ei spiseskje, ikke pussesettet, INGENTING. Da forsvinner ting på mystisk vis.... Lenke til kommentar
Burritosen Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Skapene våre er jo låste? eller? Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Seriøst? Vi kan vel låse enkelte ting inn vell? Kan ikke tro at mine medsoldater skal rundstjele meg Endret 16. desember 2010 av geoeri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå