Gå til innhold

2. Bataljon - Januar 2011

Riot™

Anbefalte innlegg

Dårlig med representanter fra KpB her. KpB virker litt nedprioritert osv. da avdelingen var på utenlandsoppdrag i 08/09 og dermed ble startet opp på nytt høsten 2009. De mistet kaserne Sannan som i årevis hadde vært KpB's, CV-90, og ble tvunget til en lillebrorløsning. Men frykt ikke, nye kjøretøyer kommer, avdelingen har dyktige og kompetente befal, nye stridsvester kommer med januar-kontigenten også jeg håper de får kastet KavEsk ut fra kasernen som en gang var vår! Sannan knuser Evje i bostandard og hjemmekoselighet! Det nye kompanimerket som jeg har fått tatt en titt på er også rått!

Kvaliteten på soldatene som blir utdannet der er ikke til å tvile på, majoriteten av de som ble tatt opp til TMBN sitt januarinnrykk til MEK4 bl.a var fra KpB.

Ikke tvil et sekund, velg KpB hvor mye spennende er i gang!

KpB - Viker for ingen!

Forresten, noen som vet hvilke kjøretøyer KpB vil være oppsatt på etter 113-vognene blir kastet på hodet ut? Hører rykter om Iveco, men antar det vil bli SISU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det gamle, men det gamle hadde også blå bakgrunn. Det nye ser endel annerledes ut, med en litt mer tegneserieaktig sint jerv. Skal se om jeg klarer å få scannet inn en.

Ang. SISU så brukte vi 113-vogner i 2010, og har ikke sett eller hørt noe om noen nye SISU'er, men håper og antar KPB får tak i SISU'er til neste år.

Det som er fett med januarinnrykk er at kuldetiden og rekrutten foregår samtidig, så når du er ferdig med rekrutten og er kommet litt ut i kursperioden vil kuldegradene så og si være borte, og sommeren sakte men sikkert sette inn. Sommerøvelser > vinterøvelser. :D

Lenke til kommentar

KpC - Evje

KpB - Tropp 2 Evje, Tropp 1 Sannan

KavEsk - Sannan

StøKp - Trandum

(PING - Heistad

OvsKp - Porsanger

CBRNKp - Porsanger

MaskinKp - Starum)

Men nå skal visst Evje fikses opp noe så får se hvor KpC og KpB Tropp 2 havner hen til neste kontigent. Var snakk om Holmen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal dere ta med dere PCen opp den 12.? Litt usikker på om jeg gidder å ta med min i første omgang.

tar ikke med pcn før etter første perm her iaf. men tar med ipad, vet ikke om jeg får brukt den noe særlig men vi får no se :) skal forøvrig inn den 11. jan :D

Pass på verdisaker, folk stjeler som ravner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...